Filtr

Witam! Jak i w ktorym miejscu nalezy zamontowac filtr przeciwzakloceniowy ferrytowy pomiedzy serwem, a odbiornikiem? Moze jakis link gdzie moglbym o tym poczytac. Pozdrawiam, Darek.

Reply to
Darek

Cześć,

te "filtry" to taki trochę "pic na wodę fotomontaż". W dzisiejszch czasach gdy nowoczesne odbiorniki wyposażone są w skuteczne filtry, pierścienie ferrytowe straciły na znaczeniu. Ja je stosuję wyłącznie w dużych modelach (szybowce od

4,5m) tylko na najdłuższych kablach. Ale UWAGA! Nigdy nie wolno założyć pierścieni na wszystkie kable gdyż zlikwidujemy tym samym przeciwwagę dla anteny. Ja stosuję te pierścienie na zasadzie "napewno nie zszkodzi a może pomóc". Dużo jednak istotniejsze jest dobranie odpowiednich przekrojów kabli. No i na te długie kable używam przewodu skrętki. Ale - te długie kable - to u mnie napewno więcej jak 1,5 m. No i na koniec jeszcze odpowiedzę na pytanie gdzie - jak już, to jak najbliżej odbiornika i conajmniej 4-5x przepleciony przez oczko.

Pozdrawiam Piotr

Piotrp_de

Dzieki za odpowiedz. To znaczy, ze do modelu 3.40 nie musze ich stosowac? Poniewaz przymierzam sie do wiekszego modelu, czy skretke kupuje sie, czy mozna ja zrobic? Darek

Reply to
Darek

Do 3,4 m napewno nie musisz. Kabel plecionkę można kupić a i można samemu spleść.

Pozdrawiam Piotr

Piotrp_de

Dzieki za odpowiedz. Darek

Reply to