Czym łączyć pręty węglowe?

Witam, mam takie proste pytaniem jednak szukam w googlach i nic nie znalazlem, jak skleić ze sobą przestrzenna konstrukcję z prętów węglowych?
zabralem sie za budowe takiego modelu jak tutaj: http://www.saumodelarnia.fora.pl/retro,17/historyczny-slow-fly-k-b-1923-plany,37.html
zaczelem sklejać pręty klejem typu poxipol, jednak wytrzymałość nie jest dla mnie zadowalająca, klej pęka gdy kratownica pracuje i sie kruszy. Jesli ktoś zna dobry sposób na łączenie takich elementów tak zeby zbytnio masy nie zwiększać to z góy dziękuje!

Sklejales je "na styk" bez zadnej owijki?
Ja bym wzial cieniutki rowing szklany, zwiazal belki i nasaczyl Epidianem czy czyms w ten desen - np. bazbarwnym lakierem do paznokci. Jest elastyczny po wyschnieciu. Na oko powinno przetrwac samolot i nie wazyc wiecej niz ulamki gram...
Fajny model, przygladne mu sie :)

Witam, no właśnie sklejałem na styk... Tak owijając klejem preciki w miejscu Klejenia tak żeby tworzylo to taka zamknieta calosc, jednak cala konstukcja Jest dosc sztywna ale przy lekkim wyginaniu klej się kruszy... Niestety nie mam zadnego rowigu pod ręką, jedyne co mam to jakaś nic nylonowa Mieszkam w malej wiosce i wszystko wysylkowo zamawiam, Tak przy okazji znacie jakis dobry i tani sklep gdzie mogę kupic, Zarówno zywice, wypelniacze, tkaniny, rowinki, prety i rurki kompozytowe? Kupowalem w kilku sklepach wysylkowych ale niestety w jednym sa tylko Prety i plaskowniki, w innym tylko tkaniny i zywice... A szukam takiego Gdzie bylby duzy wybor tego typy materialow w jednym miejscu i można By było zamawiac w miare male ilosc.

Wszystko jasne. Poszukaj sasiada wedkarza i wycygan pare metrow zylki srednicy <> 0.12-0.14mm. Owiniesz laczenie dwa razy na krzyz, potem malenka kropla lakieru do paznokci i "atom nie ruszy".

Zazdroszcze. Ja mieszkam w centrum duzego miasta :(

Wszystko ma swoje wady i zalety.

Jesli chcodzi o sklepy modelarskie to akurat bez znaczenia - i tak zakupy robie w H-K ;)
rom3k pisze:

Epidian zbyt dlugo schnie, polecil bym bardziej zwykla zywice 5 minutowa. Jak brak rowingu to dac zwykla nitka badz paseczkiem jakiejkolwiek tkaniny ktora wchlonie zywice. Zywica jest elastyczna i nie powinna puscic. Miejsce klejenia oczywiscie zmatowic papierem sciernym.
Mozna tez kombinowac z CA. Polaczenie twarde, osobiscie nie probowalem, ale duzo modelarzy mi o tym mowilo.
Co do sklepow to wystarczy w google wpisac rc+sklep i znajdzie sie wiekszosc polskich sklepow modelarskich, jak dobrze poszukac to ceny nie az tak strasze.

Są CA elastyczne, nawet zwykła kropelka ma wersją twardą i elastyczną. Różnią się kolorem. Niebieska jest chyba elastyczna.
Pozdrawiam Maniek
rom3k pisze:

autor pisze: usztywniony nitką kewlarową.