czym latamy

5 gram balsy wzbudziło zainteresowanie aż na 53 wypowiedzi!!
Ciekaw jestem czy hasło CZYM LATAMY pobije ten rekord
U mnie niewiele:
Depronowy "My First Flyer" od

Nalot już ze 40 pakietów czyli 10 godzin.
Przełamany kadłub - widać wstawkę. Trochę wzmocnień z balsy (dziób, mocowanie
silnika) pod depronem. Do tego Hitec Feather, 2x HS 55, jeti 50, 7 lub 8 x
Twincel 750 mAh (15-18 minut) lub 2xLi-ion 1200mAh. (20-30 minut)
Osięgnięcia: Udane lądowanie przy wietrze ca. 10 km/h! Samolot na pełnej mocy
miał względem ziemi ujemną prędkość!!!!-Cofał się bardzo powoli.
Udało mi się też raz załapać na termikę pod chmurką z ok. 100m
(samolot jak kropelka!) szybowałem ponad 15 minut
Reply to
SKI
no to siê do³±czê: - Piper J-3 Cub z GWS-a - teraz ju¿ na emeryturze (stoi w hangarze) - Bolkow Junior z Hackera, na 400-ke, przek³adnia 1:2.33, ¶mig³o 8x6, regler JES110, 8x1100mAh Ni-MH, odbiornik REX 5 - Grasshopper z
na 400-ke, przek³adnia 1:4, ¶mig³o 11x7, 8x1100 mAh Ni-MH lub 3xLi-Ion 1450mAh, regler haRC, odbiornik REX 5 - Extra od Pana Pieñkowskiego, na 280-kê, przek³adnia 1:4, regler JES050, ¶mig³o FSK dwu i trzy³opatowe, 2xLi-Ion 1450mAh, odbiornik REX5
we wzystkich serwa HS55 lub odpowiedniki (Jamara)
- w przygotowaniu Super Sports 40 z World Models, dolnop³at akrobat (podobno trener) 1430mm rozpiêto¶ci, 2.5kg wagi do lotu, OS46LA, serwa standardowe, odbiornik chyba bêdzie REX7
Pozdrawiam Grzegorz
U¿ytkownik "SKI" snipped-for-privacy@wp.pl napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl... > 5 gram balsy wzbudzi³o zainteresowanie a¿ na 53 wypowiedzi!! > Ciekaw jestem czy has³o CZYM LATAMY pobije ten rekord > > U mnie niewiele: > Depronowy "My First Flyer" od
> Nalot ju¿ ze 40 pakietów czyli 10 godzin. > Prze³amany kad³ub - widaæ wstawkê. Trochê wzmocnieñ z balsy (dziób, mocowanie > silnika) pod depronem. Do tego Hitec Feather, 2x HS 55, jeti 50, 7 lub 8 x > Twincel 750 mAh (15-18 minut) lub 2xLi-ion 1200mAh. (20-30 minut) > > Osiêgniêcia: Udane l±dowanie przy wietrze ca. 10 km/h! Samolot na pe³nej mocy > mia³ wzglêdem ziemi ujemn± prêdko¶æ!!!!-Cofa³ siê bardzo powoli. > Uda³o mi siê te¿ raz za³apaæ na termikê pod chmurk± z ok. 100m > (samolot jak kropelka!) szybowa³em ponad 15 minut > > > > -- > Wys³ano z serwisu OnetNiusy:
invalid unparseable
Du¿o siê nie bêdê rozpisywa³ :) Po prostu zapraszam na stronkê ze stopki. Poza modelami na stronce jest oczywi¶cie Extra 3D by Pienkowski :))))))) z odpowiednim wyposa¿eniem. Na warsztat w³a¶nie wkrada siê PZL P11C w wersji zelektryfikowanej :)
Reply to
Skazoo Bemowo ErCe
Witam! W kolejnosci chronologicznej:
Szybowiec rozpietosc: 2.6m, waga 1.6kg, (uszaty - skrzydlo konstrukcyjne, kadlub laminatowy) - startowany z holu, kierunek + wysokosc = 2 serwa standart, 10 lotow po czym motylek..........
Dwuplat z depronu - konstrukcja eksperymentalna :o)))) rozpietosc: 110cm, waga: 900g, lotki + wysokosc = 2 serwa standart, naped: Permax 400 + 1:2.33 + 9x6 (akku: 8x700mAh), latal od kwietnia do wrzesnia 2002r po czym skonczyl mu sie resurs..... ;o))))))))
Aeronka - konstrukcja balsowa, rozpietosc: 102cm, waga: 580g, lotki + kierunek + wysokosc = 3 serwa HS81, naped: Permax 400 + 1:2.33 + APC9x6E (akku: 8x700mAh), kreci troche akrobacji, nosi rozne ciezary (np aparat foto :o), lata od wrzesnia 2002 do dzisiaj (i mysle ze jeszcze sporo polata :o)))))))
W przygotowaniu - nowe skrzydla do szybowca z lotkami (konstrukcyjne rowniez 2.6m)
Reply to
Arcimek
Witam ! Nawet uda³ mi siê ostatni model (no name) wiêc pochwalê siê: - rozpieto¶æ 1m, profil E205, kad³ub od Zerfirka E przyciety z przodu i z ty³u, masa do lotu 600 g; - napêd: ¶mig³o 8 x 5,5 , silnik Mega 16/15/8, akku 10 x NiMH 1100, regulator 18 A; - osi±gi: pr±d max na postoju 12A, czas lotu 10-12 minut (w tym troche fiko³ków i troche spokojnych lotów tu¿ nad ziemi±), ci±g statyczny ok 740 g :). Model lata piêknie :).
Pozdrawiam Wojtek
Reply to
Wojtek Lesinski
Chwalmy się zatem. :) Latać nauczyłem się na motolotni Rogallo, którą aniołek stróż zaczepił na sznureczku i bawił się nad moją głową - czego bym nie zrobił, to ten niebiański opiekun nie pozwalał, by model spadł na ziemię. :) Obecnie latam depronowym "wołem roboczym", który wielkością i temperamentem przypomina znaną postać filmową - Kargula. :) Zadziwiająco mocne skrzydła wytrzymują przeciążenia wywołane szybkim wyprowadzaniem modelu z lotu nurkowego (wręcz pionowego), oczywiście wykonane nisko nad ziemią - lubię słyszeć to jęknięcie gapiów przekonanych, że model wbije się w matkę ziemię. Gdy latam w towarzystwie osób dorosłych, to nurkuję, oczywiście nie za ostro, na nas i wyprowadzam około 2 metry nad głową. To wystarczy do zapewnienia wokół siebie przestrzeni życiowej, biedactwa rozbiegają się po polu jak kury. :) Manewr ten nazywam "zamaskowanym bączkiem", domyślacie się zapewne dlaczego. :) Model ten pozwala także na wykonanie bardzo ciasnych pętli, czegoś, co przypomina ranwers, spirali (nie znam fachowej nazwy), czy "opadania ala liść" - gdy ster wysokości podciągnę maksymalnie na siebie, a kierunku maksymalnie w bok, to model z szumem skrzydeł opada gwałtownie obracając się przy tym. Wadą modelu jest nieatrakcyjny wygląd. Zastanawiam się, czy zbudowany na wzór MOdelika balsowy model oklejony folią byłby równie wytrzymały. Oba modele wraz opisem możecie zobaczyć na mojej stronce. Uff... dość tego.
Pozdrówka PiotrP
Cytat miesiąca: "Jesli ktos jest glupi lub zle wychowany i nie jest od nas duzo wiekszy, to w sprawach waznych nalezy mu dac po mordzie w celu wyegzekwowania swoich praw (mozna uzyc sztachety - nalepiej z gwozdziem, zeby sie po plecach nie slizgala)." KOJOT
Reply to
PiotrP
Hej
SKI wrote:
co prawda widać na mojej stronie ale:
- Mythus elektryk 2.2m - Decathlon spaliniak 1.6m - szybowiec Promyk 3m (chwilowo "nieczynny") - Extra 300 spaliniak 1.6m
na warsztacie
- Spitfire elektryk 1.3m - BF-109 spaliniak 1.4m - Bristol F2b spaliniak 2m
Reply to
Marek 'mRqS' Szulen
Witam, dolacze sie i ja: 1). Cessna 172 - depronowiec z silnikiem Mabuchi 280, rozpietosc skrzydel 88cm, waga do lotu 350g. 2). Piper Cub - depronowiec, silnik 300, waga do lotu 415g. 3). Kyosho Caliber 30 - w tej chwili to moje poczatki. Zestaw sprowadzilem ze stanow i mam nadzieje, ze troszke sie nim naciesze... 4). Eco 8 - heli ale elektryk na 5-kanalowej aparaturze... :)). Duze z niego sie nie wykrzesa ale mozna od biedy polatac. 5). Cos z pogranicza do klasy F3A, ciezko go konkretnie sklasyfikowac. Silnik 6,5cm3, ladnie kreci akrobacje ale jest cholernie trudny w pilotazu i juz ma na koncie 2 rozbitki... :))
jeszcze jezdze autami spalinowymi ale to juz poza konkursem :))
pzdr, K.
> [...]
> Nalot ju¿ ze 40 pakietów czyli 10 godzin. > Prze³amany kad³ub - widaæ wstawkê. Trochê wzmocnieñ z balsy (dziób, mocowanie > silnika) pod depronem. Do tego Hitec Feather, 2x HS 55, jeti 50, 7 lub 8 x > Twincel 750 mAh (15-18 minut) lub 2xLi-ion 1200mAh. (20-30 minut) > > Osiêgniêcia: Udane l±dowanie przy wietrze ca. 10 km/h! Samolot na pe³nej mocy > mia³ wzglêdem ziemi ujemn± prêdko¶æ!!!!-Cofa³ siê bardzo powoli. > Uda³o mi siê te¿ raz za³apaæ na termikê pod chmurk± z ok. 100m > (samolot jak kropelka!) szybowa³em ponad 15 minut > > > > -- > Wys³ano z serwisu OnetNiusy:
kuba
Witam,
W gotowo¶ci bojowej: - MegaFlyer - funfly 130cm, 6,5cm3 - Grumman Bearcat - 115cm - 4,5cm3 - deproniak akrobat - 80cm na silniku z CD - Speedy - 100cm, 400 - TL96 (Hacker) - 100cm, 1,8cm3 (80% gotowo¶ci - ale przyrasta :)
Kurz± siê na pó³kach: - Twinstar - Hydroplan Grumman Albatross HU-16 (140cm, 2x480) - Motoszybowiec - 2m, 600
Do zrobienia - w kolejce na przydzia³ czasowy: - Hawker Typhoon - 110cm, raczej Mega22/20/3 - Extra 300 - 155cm - Mustang - 165cm
--------------------------------- pozdrawiam Krzysztof Hilbrycht
khpmodel
Witam. Trenerek Avistar O.S 46 LA, 150 cm rozpietosc. Trenerek zaliczyl powaznego kreta, kadlub odbudowalem "na oko" i lata pieknie ;D
Hangar: TF Corsair F4U, O.S F-120 III, 160 cm rozpietosc Raptor 30 v2 - heli Pozdrawiam
> [...]
> Nalot ju¿ ze 40 pakietów czyli 10 godzin. > Prze³amany kad³ub - widaæ wstawkê. Trochê wzmocnieñ z balsy (dziób, mocowanie > silnika) pod depronem. Do tego Hitec Feather, 2x HS 55, jeti 50, 7 lub 8 x > Twincel 750 mAh (15-18 minut) lub 2xLi-ion 1200mAh. (20-30 minut) > > Osiêgniêcia: Udane l±dowanie przy wietrze ca. 10 km/h! Samolot na pe³nej mocy > mia³ wzglêdem ziemi ujemn± prêdko¶æ!!!!-Cofa³ siê bardzo powoli. > Uda³o mi siê te¿ raz za³apaæ na termikê pod chmurk± z ok. 100m > (samolot jak kropelka!) szybowa³em ponad 15 minut > > > > -- > Wys³ano z serwisu OnetNiusy:
Maciej Josse
[...]
10 km/h to mniej ni¿ 3m/s. Chyba wiekszym osi±gnieciem od tego lotu jest zbudowanie slow-flyer-a, który stoi w miejscu i to na pe³nym gazie. No chyba, ¿e co¶ siê pomyli³o ;-)
Robert Boehm
Reply to
Robert Boehm
Witam To i ja siê bêde chwali³: Extra 330 FiberClassics o rozpiêto¶ci 260 cm z silnikiem 3W80 cm Extra 330 o rozpiêto¶ci 240 cm z silnikiem ZDZ 80 Giles 202 - 200 cm silnik ZDZ40 cm Extra "Pienkowskiego" z silnikiem 3fazowym Extreme Pozdrawiam W³adek
Reply to
Wladek J
Hey
Krótko te¿ siê pochwalê :
- Fun Fly "Diablo", wg projektu Binia (konstrukcja balsowa) - waga do lotu 1650 g, silnik OS Max 46 LA, 3x serwa standard i 2x Hs 81, rozp. nieca³e 120 cm. Aktualnie jest on moim "wo³em roboczym" ;-)). Bardzo fajnie mo¿na æwiczyæ na nim zawis na ¶migle, pod warunkiem, ¿e silnik nie robi numerów - ostatnio cudem uda³o mi siê go nie rozbiæ po tym, jak silnik zgas³ w zawisie - dodam, ¿e wisia³em kilka metrów nad betonow± p³yt± lotniska ;-)).
- Pelikan 280, slow-flyer, rozp.104 cm, d³. 80 cm, waga 340 g, napêd : speed 280 1:4 apc 11x7 E + 8x Twicell 700 mAh (NiMH). Zbudowany wg. w³asnego pomys³u, specjalnie do latania na parkingu przed blokiem ;-)).
- Dewoitine D520, Combat, rozp. 86 cm, d³. 77 cm, napêd : OS Max 15 LA, waga do lotu 850 g - model, jak to combat, zaliczy³ kilka "crashów", obecnie czeka na oblot po kolejnym remoncie ;-)).
- Dêbowy - rozp. 90 cm, waga do lotu - nieca³e 400 g, napêd : speed 400 6 V, Guenter 4,9x4,3 (to ¶migie³ko jest po prostu idealne do 400-tki ;-)) i 8x Sanyo 500KR. Modelik jest bardzo "lotny", zwrotny i szybki - jak ma³y pylonek ;-).
----------
Na warsztacie :
- Porterfield Collegiate - czeka na przeróbki po nieudanym oblocie (zlotowicze, którzy byli w Kuraszkowie wiedz± co mam na my¶³i ;-)).
- Szybowiec 2,6m - skrzyd³a styropianowe kryte drewnem, kad³ub laminatowy - ca³o¶æ póki co w stanie surowym. W za³o¿eniu ma byæ to szybowiec przystosowany do holowania za samolotem (wyczep, kó³ko).
-----------
Na emeryturze :
- Albatros D Va - depronowa "makietka" piêknego my¶liwca z I woj. ¶w. Napêd i serwa z tego modelu obecnie znalaz³y siê w Pelikanie.
to tyle
pozdrawiam
mikki
Reply to
mikki
Łoł, duże to śmigło. Próbowałeś stosować mniejsze? Pytam, bo na podobnym napędzie przetestowałem FSK 9,6x6,7 FSK9,3x9 i GWS 11x4,7 i dwa pierwsze śmigła pozwalały na dłuższe i szybsze loty niż to największe.
[...]
Dla mnie najlepsze s± szybowce. Sroczka skala 1/4 360cm masa 5 kg. Mucha standard skala 1/5 300cm masa 3,7 kg (na wiatr powy¿ej 10) Zboczak w³asnego pomys³u 250 cm na spokojniejsze wiatry.
Reply to
invalid unparseable
Hey
Nie mia³em okazji próbowaæ lataæ na innych ¶mig³ach....bo po prostu innych serii E nie posiadam, a nie bardzo u¶miecha³o mi siê wydawaæ 20-25 z³ na ¶migie³ko tylko do testów. Faktycznie to moje jest nieco du¿e (silnik siê grzeje) ale poniewa¿ Pelikan jest spory jak na 280-tkê tote¿ muszê z niej wycisn±æ "ile wlezie" ;-)). Zreszt± sam widzia³e¶ (a mo¿e nie widzia³e¶...?) na zlocie, ¿e z tym napêdem i tak Pelikanek wznosi siê raczej jak motoszybowiec, ew. jak prawdziwy samolot ;-)).
A poniewa¿ jest to slow-flyer (faktycznie lata bardzo powoli) to my¶lê, ¿e nie bêdê mia³ wiele po¿ytku ze ¶migie³ z du¿ym skokiem....ale sam jestem ciekaw jak lata³oby siê na czym¶ innym ;-)).
¦migie³ka gws'a s± dosyæ tanie, ale qrcze wa³ wychodz±cy z mojej przek³adni ma chyba z 6mm ¶rednicy...
pozdrawiam
mikki
Reply to
mikki
Witam. model od zawsze -czyli fantazja 2 z art hobby -180 rozpietość -elektruk - aktualnie z lotkami i trójfazowcem phasor z przekładnią -kiedyś uszatek rozpiętości 2m -teraz to skrzydło przerabiam też na lotki -i jaoś od dwóch lat nie mogę skończyć -do tego skrzydełka drugi kadłub -lżejszy na lrp tuning motor 480 BB z przekładnią
Patyczak -fun flejer80 cm -14 dm2 na bezszczotke Cd.
hyperflay na neodymie 480
hyperflay na bezszczotce mega 16/15/4
picolo -nie umiem latać -od naprawy do naprawy... max 3 -90 cm rozpiętość -coś w stylu pylona pod 400 -latałem na bezszczotce cd -aktualnie rozbity -remontuje się...
kiedyś -był twist -bezogonowiec całolaminatowy na speed 480
W budowie -akrobato -trenerek -górnopłat na axiego.
w budowie dwupłat -depron na cd-bezszczotke -ten ma w założeniu wisieć na śmigle...
w budowie -przeróbka hyperflaya na pełny smigłowiec -będzie na dwie bezszczotki -wirnik główny mega 16/15/4 -ogon -bezszczotka cd-r -miniaturka 16g
W budowie -raczej "wtórnym składaniu " -stary hornet -początkowo na speed 300 - docelowo będzie na bezszczotce cd-r
wszystkie małe modele chodzą na li-jonkach hyperflaye -na sanyo kr 1400Ae i KR1700 Au -a fantazja na sanyo RC3000
Pozdrawiam. Witek
Reply to
wit0
Przy zbyt dużym śmigle nie wyciśniesz "ile wlezie", bo silnik ma za małe obroty, sprawność spada. Zakładając duże śmigło do mojej 280 z przekładnią 4:1 liczyłem na krótszy, ale żwawszy lot. Krótszy był, ale przy znacznym obniżeniu ciągu. Minimalne zdjęcie gazu powodowało obniżenie lotu. Jak mawia mój kolega - silnik musi wejść na obroty. :)
Niestety nie :(
Przy mniejszym śmigle można zmniejszyć obroty regulatorem i realizm murowany. :))))))
Mam zapasowe śmigło FSK 245x170 (około 9,6x6,7) z otworem 6mm. Jeśli chcesz, to mogę Ci pożyczyc do testów. W razie czego daj znać na priv.
Tak przy okazji - w Pelikanie zastosowałeś profil ClarkY? Jaka grubość i cięciwa?