poszukuje materialu izolujacego temicznie

Witam,
Prosba moze troche off topic ale nic lepszego nie przychodzi mi do glowy niz ta grupa... Do pewnego projektu potrzebuje materialu, tworzywa, ktore mialoby dobre
wlasciwosci izolacyjne oraz wytrzymaloby wysoka temperature. Urzadzenie, ktore probuje zbudowac to czujnik temperatury pracujacy w kolektorze silnika spalinowego. Material musi wiec byc odporny na warunki panujace w tym srodowisku no i musi sie poddawac w miare latwo obrobce mechanicznej. Czy przychodzi Wam do glowy cos konkretnego?
/pisząc na priv usuń z adresu myślnik/

ceramika ma postać mleczka wlewasz do formy gipsowej pózniej wypalasz,Teflon takiej temperatury ci nie wytrzyma pozostaje porcelana,mika ale krucha i w płytkach.Silicon to do max 300 stopni

nie sadze zeby bylo tam cieplej niz 100-150 stopni
/pisząc na priv usuń z adresu myślnik/
On 06/02/2010 21:28, Artur wrote:

Kolektor ssacy czy wydechowy? Bo sam katalizator sie rozgrzewa do AFAIR 250-300 stopni, wiec przed nim tez bedzie odpowiednio cieplo. Jak ssacy to nie ma problemu - tam troche wiecej niz temperatura otoczenia.
--
Jerry1111

wiadomości

kolektor ssacy ale u mnie on jest duuuzo cieplejszy od temp. otoczenia, przynajmniej jego scianki, nie wiem jaka temp. panuje w srodku, w strudze powietrza
/pisząc na priv usuń z adresu myślnik/
On 06/02/2010 22:42, Artur wrote:

W strudze powietrza masz temperature otoczenia (moze byc troche cieplej jak masz turbine bez intercoolera). Scianki pewnie sa podgrzewane woda z chlodzenia. Mysle ze na sciankach bedzie <80 stopni. Aha - plastik musi byc odporny na paliwo 'czyste' i 'polspalone' (jesli to w miare nowy samochod i ma EGR).
--
Jerry1111

To masz tego sporo np:teflon,pertinax,bakielit,materiały na bazie włókna szklanego.Wszystko doskonale obrabia sie ręcznie i na tokarce i frezarce

pumeks. leki, tani jak barszcz, łatwo przyciąć i obrobić. oczywiście taki mineralny, nie plastikowy :))