filtr cermiczny

Witam

Takie zagagadznienie. Znalazłem na sieci filtry ceramiczne do wody. Taka wkładka do narurowego korpusu 10" . Rozmiar otworów w filtrze podano na 0,1 um. I teraz sie zastanawiam nad taką rzeczą. Czy woda popłynie przez ten filtr 'bezciśnieniowo' - czyli z ciśnieniem rzędu kilku mbar. Czy też musi być ta woda podana pod jakimś konkretnym cisnieniem. I pytanie dodatkowe jak z przepływem powietrza przez takie filt. Popłynąć pewnie popłynie ale jakie będzie potrzebne nadcisnienie? Pytanie kieruje raczej do praktyków , osób które z takimi filtrami pracują na codzień :-)

z góry dziękuje za każdą odpowiedź

m.

Mam taki filtr ceramiczny do wody w domu. Jest na oddzielnym kranie. Ledwo z niego kapie. Ale woda faktycznie jakaś inna. Herbata i kawa lepsze. Tomek

Reply to
Tomek

Po rozkreceniu widac tez co nie przechodzi i sie osadza ..

Spytaj o charakterystykę. Spadek ciśnienia będzie zależał od przepływu.

Konrad

Reply to
KA