filtr cermiczny

Witam
Takie zagagadznienie. Znalazłem na sieci filtry ceramiczne do wody. Taka wkładka do narurowego korpusu 10" . Rozmiar otworów
w filtrze podano na 0,1 um. I teraz sie zastanawiam nad taką rzeczą. Czy woda popłynie przez ten filtr 'bezciśnieniowo' - czyli z ciśnieniem rzędu kilku mbar. Czy też musi być ta woda podana pod jakimś konkretnym cisnieniem. I pytanie dodatkowe jak z przepływem powietrza przez takie filt. Popłynąć pewnie popłynie ale jakie będzie potrzebne nadcisnienie? Pytanie kieruje raczej do praktyków , osób które z takimi filtrami pracują na codzień :-)
z góry dziękuje za każdą odpowiedź
m.

Mam taki filtr ceramiczny do wody w domu. Jest na oddzielnym kranie. Ledwo z niego kapie. Ale woda faktycznie jakaś inna. Herbata i kawa lepsze. Tomek

On 2 Jun 2006 00:30:13 +0200, Tomek wrote:

Po rozkreceniu widac tez co nie przechodzi i sie osadza ..
m wrote:

Spytaj o charakterystykę. Spadek ciśnienia będzie zależał od przepływu.
Konrad