Czy takie cus jest wykonalne ? (przyczepka samochodowa)

Witam
Jak tak sobie ogladam ceny przyczepek lekkich do samochodow,
to widze, ze stosunek ceny do ladownosci jest tragicznie wielki.
Czy wedlug was wykonalny jest taki pomysl:
1) zakup na zlomowisku sprawnego podwozia
zuka/poloneza/czegos tam jeszcze
(to sie moze udac za 300-500 pln)
2) dospawanie burt
3) dospawanie dyszla
4) zarejestrowanie jako lekkiej przyczepki
Mysl jest taka, zeby wykorzystywac taka przyczepke
na niezbyt dlugie dystanse (30-50 km), za to wozic
ladunki rzedu 700-900 kg.
pozdrawiam
pluton
Reply to
pluton
pluton pisze:
O ile dobrze npamiętam to do DMC 750kg nie musi mieć hamulca, więc jeżeli chcesz wozić ładunki 700-900kg to musisz mieć przyczepę z hamulcem najazdowym. Sprawdź jeszcze w dowodzie rejestracyjnym samochodu jak ciężkie przyczepy możesz ciągnąć. Na osi samochodowej możesz zrobić przyczepę albo wysoką i szeroką, wąską i niską, lub szeroką z nadkolami "w pace", osie do przyczep są szersze.
Чебурашка
Kup pakê z ram± od Trucka bêdziesz mia³ gotowe.
Do ramy przysmarkasz dyszel i gotowe.
Podwozie z poloneza nie nadaje siê bo to konstrukcja samono¶na, chyba, ¿eby¶ kupi³ most z resorami, ale ramê i budê musisz pospawaæ.
Z ¯uka masz ramê, ale ko³a s± z ty³u, a przyda³yby siê na ¶rodku przyczepy. Trzeba przerabiaæ. Zreszt± rama z ¯uka Ciê¿ka.
Przyczepa lekka to masa przyczepy + ³adunek max 750 kg, czyli je¶li przyczepa ma 600 kg to ³adowno¶æ 150 :-)
Takie ³adunki to ju¿ musisz mieæ inn± kategoriê prawa jazdy znaczy na przyczepy/lawety musisz mieæ.
Chyba, ¿e bêdziesz prze³adowywa³, ka¿dy tak robi, chyba, ¿e wozi styropian :-)
Ja niedawno sprzeda³em przyczepkê lekk± 1,5 x 1,5 metra. I jeszcze ko³a by³y wewn±trz, niewiele da³o siê ni± woziæ, chyba tylko opa³.
W³a¶nie dzi¶ rano przywie¼li mi stal na przyczepkê, któr± bêdzê klei³. Planujê wymiary 3,5 d³ x 1,8 sz., Zawieszenie 2 x od Seicento czyli 4 ko³a blisko siebie, bo wystarczy toto przykrêciæ od spodu - ca³e gotowe ze sprê¿ynami, amorami i odbojami.
Taka wiêksza przyczepa bêdzie mog³a przewie¼æ co¶ d³u¿szego, kilka mebli pionowo, inn± spor± przyczepkê je¶li bêdzie trzeba, itp
Koszty:
stal 750 z³ laski po 6m, ale du¿o zostanie
2x zawieszenia i 4 ko³a - 400 z³
zaczep kulowy 130 z³
Lampy, odblaski itp. 150 z³.
Cynkowanie (mam blisko) pewnie ze 300 z³
Rejestracja (przegl±dy itp) 480 z³.
Drogo wyjdzie ale temat przyczepy bêdê mia³ zamkniêty, takie przyczepki na Alledrogo s± po 4000 z³ w górê.
A jak robiæ to ju¿ konkretn±, bo jak mia³em t± ma³± to i tak te¶cia prosi³em o przewiezienie Dukatem, bo bym musia³ je¼dziæ 4x tyle.
Jak chcesz to mam dla Ciebie dobr± propozycjê. Mam przyczepkê 2,5 x 1,5 metra, rama z ko³ami, dyszlem, pod³og±, zawiecha tylna od Golfa I. ¦wiat³a do³o¿ê, wtyczkê. Oddam w naprawdê dobrych pieni±dzach, szczególnie Tobie :-)
Dorobisz sobie burty, instalkê, zarejestrujesz i bêdziesz mia³. Mia³em robiæ sobie, ale jednak chcê wiêksz±.
Pozdrawiam
Jacek
Reply to
Agent 0700
popatrze, dzieki.
No kuszace :) Rzuc gdzies chociaz 1 fotke i podaj ladownosc. jakby co, to moj mail jest jessan potem malpa potem o2 potem kropka potem pl
pozdrawiam pluton
Reply to
pluton
A jakby tak kupic poldka trucka z gazem ? Jaki toto ma udzwig ? Na pewno bedzie taniej niz 4 kpln, moze nawet o polowe...
pozdrawiam pluton
Reply to
pluton
Nie mam zrobionego foto, zreszt± bêdê jeszcze dospawywa³ dyszel z zaczepem kulowym, potem mo¿e burty dorobiê i sprzedam.
Solidna jest, mo¿esz mi wierzyæ.
Jak nie wyjdzie Ci z truckiem, to porobiê fotek i wy¶lê.
A ³adowno¶æ?
Sprê¿yny od Golfa z ty³u wiêc mo¿esz sobie wyobraziæ jaka mo¿e byæ ³adowno¶æ. Tyle ile wa¿y³ obci±¿ony golf z ty³u.
Pozdrawiam
Jacek
Reply to
Agent 0700
Prawda. Ale u mnie jest jeszcze jede aspekt; mam samochod w automacie i nie chce go zajezdzac ciagajac ciezary. Bardzo lubie moj samochodzik i nie chce go stracic :)
pozdrawiam pluton
Reply to
pluton
Wystarczy jedna. I cena :) Czy to bedzie przyczepa calkowicie jezdna ? Niestety nie mam czasu sie bawic w doprowadzanie do stanu uzywalnosci :(
pozdrawiam pluton
Reply to
pluton
Z tonê mo¿e mieæ, trzeba by sprawdziæ.
Tylko potem utrzymanie :-( OC drogie, naprawy.
Wygodniej jednak mieæ pakê ni¿ przyczepkê ci±gaæ.
Jacek
Reply to
Agent 0700
Przypu¶my, ¿e mogê Ci zrobiæ na gotowo bez rejestracji bo zarejestrowa³by¶ na siebie od razu.
I taka gotowa za 900 z³ bez negocjacji pójdzie :-) Ale ta cena tylko dla Ciebie :-)
Pozdrawiam
Jacek
Reply to
Agent 0700
No to Polonez "w manualu" bêdzie siê nadawa³ jako paka + przyczepka :-)
Pozdrawiam
Jacek
Reply to
Agent 0700
^^^^^^^^^^^
Zmajstrowales sobie automatyczna myjnie w garazu? :-)
Pozdro
Maseł
Reply to
Maseł
Obejrzyj opłaty za wypożyczenie przyczepki. Jak nie masz firmy transportowej to warto wypożyczyć na stacji benzynowej. Unikniesz: pracy, rejestracji, OC. Przy kilkunastu użyciach rocznie nie warto mieć swojej przyczepki. Takie jest moje zdanie.
Reply to
kogutek
Po ile wypo¿yczaj±?
Tu w Siedlcach to chyba ze 20-30 z³ za dobê. Tyle p³acê za OC a u¿ywam kiedy chcê bez dodatkowych op³at.
Pozdrawiam
Jacek
Reply to
Agent 0700
Ktoś podał wyliczenie ile kosztuje zrobienie przyczepki. wychodzi że z robocizna, bo niby dlaczego nie policzyć 100rh po 10 złotych, jakieś 3000. To daje 120 dób po 25 złotych. Przeciętny ludek przez 10 lat tego nie wykorzysta. A po 10 latach taka samoróbka nadaje się na złom, jeśli nie wcześniej. Do 200 kilo można zapakować nawet do małego samochodu, bez żadnej szkody dla niego. Taka przyczepa się przydaje jak trzeba betoniarkę przewieźć, albo tapczan na działkę. Cegieł nikt o zdrowych zmysłach woził nie będzie, bo cegły są na paletach, Przyjeżdża wyspecjalizowana ciężarówka i ustawia paletę tam gdzie się palcem pokaże. Kształtowników w 6 metrowych sztangach praktycznie nie wolno przewozić na przyczepie, bo za bardzo wystają. A jak przetną na pół to wygodniej na bagażniku na dachu przewieźć. Takie jest moje zdania. Ty możesz mieć inne. Wiesz jaki jest jeszcze problem jak się ma przyczepkę. Co chwila ktoś przyłazi żeby mu pożyczyć. Wraca zawsze w gorszym stanie niż przed pożyczeniem. To kupić albo zrobić przyczepę żeby inni za friko ją niszczyli, średnio opłacalny interes.
Reply to
kogutek
Ale koledzy dobrze radzą - jak potrzebujesz sporadycznie - pożyczyć, jak bardzo dużo przez krótki czas (np. budowa), to kup poldolota ze skrzynią, albo starego żuka i nie będziesz się martwił o stan wozidełka. W pozostałych przypadku myśl dalej.
Reply to
Grzegorz Krukowski
Ale ile przy tym zabawy :-)
Spawanie przyczepki to dla mnie zabawa.
Mam w tym czasie siedzieæ w domu i ogl±daæ TV? Akurat nie ma ciekawych filmów. W sumie to czasem co¶ jest, ale rzadko.
Jak bêdziesz prze³adowywa³ i trzyma³ na dworze pomalowan± to mo¿e i tak.
Mniejwiêcej w³a¶nie do tego.
Zgoda
Kszta³towników w 6 metrowych sztangach praktycznie nie wolno przewoziæ
Racja, na przyczepce nie. Kszta³towniki 6-metrowe przewozi siê pod d³ug± przyczepk± podczepione. Mo¿e byæ te¿ pod samochodem. A najlepiej kupowaæ tam gdzie transport gratis :-)
A jak przetn± na pó³ to wygodniej na
A potem sklejaæ z powrotem?
Takie jest moje zdania. Ty mo¿esz mieæ inne. Wiesz
Tu niestety masz racjê. Dobry zwyczaj - nie po¿yczaj. Ja nie po¿yczam, jak kto¶ chce to jadê z nim, pomagam za³adowaæ itp., ale te¿ pilnujê, ¿eby nie by³a zniszczona.
Pozdrawiam
Jacek
Reply to
Agent 0700
Pojde inna droga: w garazu rozprowadze wode, zorganizuje wyjscia na zewnatrz i bede sobie biegal automatycznie z karcherem od kurka do kurka :)
pozdrawiam pluton
Reply to
pluton
Od 20 do 40 pln/doba. Ale mala ladownosc...
pozdrawiam pluton
Reply to
pluton
Czyli mycie jednak manualne... Staram sie po prostu odgadniac w jakim to automacie trzymasz ten samochod :-)
Pozdro
Maseł
P.S. MSPANC
Reply to