[RC] Czy jest rzeczywista różnica??

Witam,

Chciałbym sobie sprawić narzędzie do powiększania otworów w śmigłach i mam lekki problem z wyborem. Otóż np. na TH jest

który to ma w nazwie "STANDARD" i podane średnice w calach 1/4" 5/16" 3/8" i drugi "na oko" identyczny
który ma w nazwie "METRIC" Hole Sizes: 1/4" 7mm, 8mm, 10mm

Czy one rzeczywiście się od siebie różnią? Te ułamki cali nie przeliczają się dokładnie na "całe" mm... Dodam, ze silniki, które mam to OS FS-52S (4t) i SAITO FA-91 (4t).... Poradzcie zatem, który przyrząd jest właściwy, o ile nie są one takie same, tylko różnie opisane pod różną klientelę?

pozdrawiam, qrdl

Reply to
qrdl

1/4" = 6,35 mm 5/16" = 7,9375 mm 3/8" = 9,525 mm

Nie przeliczają się. Zmierz suwmiarką, lub lepiej, mikrometrem średnice w swoich silnikach.

Reply to
Paweł Pracki

Witam,

Użytkownik "Paweł Pracki" snipped-for-privacy@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ep5eid$1ii$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Dziękuję za odpowiedź. Saito ma 7x1.0mm/8mm te 8mm to fi wału, natomist 7mm to gwint - zmierzyłem, "potwierdzone przez net"

:-) Natomiast OS FS-52 ma 6 z haczykiem, przynajmniej wg. suwmiarki, ten haczyk to ~0.3mm, a w instrukcji jest to UNF 1/4-28, tak więc wnioskuję, że wał to

1/4". Wychodzi zatem, że SAITO jest "metryczny" a OS "standardowy". Wypadałoby meć dwa przyrządy :-)))

pozdrawiam, qrdl

Reply to
qrdl

Witam albo rozwiertak regulowany Marek S

Reply to
Marek S