data a numer tygodnia

czy ktos z grupowiczow wie jak z aktualnej daty wyliczyc numer tygodnia w
roku?? lub wie gdzie cos takiego mozna znalezc? chodzi mi o jakis wzor,
tabele, macierz lub cos podobnego.
pozdr
Krzys
Reply to
DEXTER
U¿ytkownik "DEXTER" snipped-for-privacy@tlen.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:ehaubv$4dq$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
Zak³adam, ¿e nie ¿artujesz. Ta¿ to proste. Liczysz najpierw numer konkretnego dnia (sumuj±c poprzednie miesi±ce i aktualny dzieñ miesi±ca i dzielisz przez siedem. W EXCEL-u, to pro¶ciej, bo tam jest funkcja do tego numeru dnia. Wystarczy przedzieliæ przez 7. Gotowca raczej nie znajdziesz, bo po pierwsze mamy lata przestêpne, a po drugie w ró¿ne dni siê rok zaczyna.
Reply to
Robert Tomasik
niestety nie zartuje. z tego co widze bede musial wlasnie zliczac dni roku i dzielic przez siedem. Problem mam taki ze bede musial to robic w sterowniku plc i mialem nadzieje ze ktos zna jakies prostsze wyrazenie matematyczne-bez zliczania kolejnych dni roku.
U¿ytkownik "Robert Tomasik" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:ehbecv$anb$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Reply to
DEXTER
U¿ytkownik "DEXTER" snipped-for-privacy@tlen.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:ehcguj$ac3$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
To mo¿e pro¶ciej w pêtli naliczaj±c kolejne dni. W sumie chyba pro¶ciej by³o by to w ten sposób zrobiæ.
Reply to
Robert Tomasik