Pytanie o aerograf

Witam,
Wiem ,ze to bylo poruszane setki razy ,ale ostatnio wszedlem na Allegro i widze ciekawy aerografik, nowy za 129 zl,
http://www.allegro.pl/show_item.php?item6027947 . I sie zastanawiam czy warto go kupic, to bylby moj 2 aerograf. Pierwszym jest firmy Humbrol, taki najtanszy za 50 zl. Zdaje mi sie ze to jest cos w rodzaju Atlantis , nawet baardzo podobne. Aha kupowal juz ktos u tego pana??
Pozdrawiam & z gory dzieki za odpowiedz
uzytkownik napisa(a):

Bardzo dobry. W Poznaniu mona go dosta w sklepach modelarskich za cen niewiele wysz, pewnie z uwzgldnieniem kosztw przesyki wyszoby na zero (niech mnie kto z grupy sprostuje, jeli si myl). Zwykle w tych samych sklepach (a przynajmniej w sieci Pantera) mona dosta "dopasowan" sprark tokow dajc cinienie 2,2 - 3 at, w cenie poniej 350 z; zasilania z butli nie polecam (sprarka si szybko zamortyzuje). Ten model ma dysz 0,3 mm (nie 0,2, jak podaje sprzedajcy) oraz oddzielnie regulowany przepyw farby i powietrza. Maluj nim farbami akrylowymi Pactra (rwnie metalicznycmi) i Xtracrylix po bardzo nieznacznym rozcieczeniu (10 cz. farby, 1 cz. wody) albo wrcz bez rozcieczania. Mycie bardzo atwe. Pozdr Adam snipped-for-privacy@onet.pl www.asli.net.pl
uzytkownik napisał(a):

samych sklepach (a przynajmniej w sieci Pantera) można dostać "dopasowaną" sprężarkę tłokową dającą ciśnienie 2,2 - 3 at, w cenie poniżej 350 zł; zasilania z butli nie polecam (sprężarka się szybko zamortyzuje).
sprezarka mi nie potrzebna, mam przerobiony agregat, a o butli nawet nie mysle , bo nieekonomicznie.

sprzedający) oraz oddzielnie regulowany przepływ farby i
nie wiem jak jest z ta dysza, ale o co chodi z tym oddzielnym regulowaniem
POzdrawka

Jest to tak: wcinicie "spustu" otwiera przepyw powietrza, a jego pocignicie - farby. Moesz zatem dowolnie (oczywicie w pewnym zakresie ;-)) regulowa proporcje farba-powietrze. Humbrolowski rozpylacz ma, o ile si nie myl, tylko otwierany przepyw powietrza; komfort pracy jest zupenie inny. Zaryzykuj nawet twierdzenie, e ten, nad ktrym si teraz zastanawiasz, moe by uywany jako szkolno-treningowy; ja najpierw malowaem starym Paasche, ale wobec kopotw z iglic tego (bezproblemowo pomalowaem jeden model, potem zaczy si kopoty) "przesiadem si" na ten i nie auj. Z tym musiabym o tyle uwaa, e farba cay czas spywa wasnym ciarem do dyszy i przed rozpoczciem waciwego malowania musisz odrobin "odplu", eby model nie wyszed w nieprzewidziane ciapki. Ale wystarczy o tym pamita. Pozdr Adam snipped-for-privacy@onet.pl www.asli.net.pl PS Modele na mojej stronce s jeszcze malowane tylko pdzlem.

pociągnięcie - farby. Możesz zatem dowolnie (oczywiście w pewnym zakresie ;-)) regulować proporcje farba-powietrze. Humbrolowski rozpylacz ma, o ile się nie mylę, tylko otwierany przepływ powietrza; komfort pracy jest zupełnie inny. Zaryzykuję nawet twierdzenie, że ten, nad którym się teraz zastanawiasz, może być używany jako szkolno-treningowy; ja najpierw malowałem starym Paasche, ale wobec kłopotów z iglicą tegoż (bezproblemowo pomalowałem jeden model, potem zaczęły się kłopoty) "przesiadłem się" na ten i nie żałuję. Z tym musiałbymś o tyle uważać, że farba cały czas spływa własnym ciężarem do dyszy i przed rozpoczęciem właściwego malowania musisz odrobinę "odpluć", żeby model nie wyszedł w nieprzewidziane ciapki. Ale wystarczy o tym pamiętać.
hmm... jezeli mowisz ze dobrze sie spisuje ... A ta farbe "odpluc" to nie problem, jeszcze jest 1 kwestia, brac 0,3 mm czy 0,2 ??. Zaczyna mi sie podobac ten aerograf :)

Zaley, do czego uzywasz - chocia dziwnie mi si wydaje, e ciesza dysza byaby przydatna albo dla samolotw w skali 1:144 malowanych w ciapki czy podobnie szczegowo "zdobionej" pancerki 1:72 i mniejszej bd te kolejek, albo dla celw artystycznych, ew. figurek. Detale i tak naley malowa pdzlem (nikt mi nie wmwi, e np. pomaluje aerografem szczegy tablic przyrzdw czy co podobnego). Tu, jak zdejmiesz kocow cz dyfuzora, moesz malowa z odlegoci centymetra na maym dopywie powietrza. Albo - kup taki, jaki jest, dysze do niego zawsze mona dosta; bdziesz mia w ten sposb dwie, wymienia si specjalnym kluczem (zaczony) w cigu niecaej minuty. Pozdr Adam snipped-for-privacy@onet.pl www.asli.net.pl
Zależy, do czego uzywasz - chociaż dziwnie mi się wydaje, że cieńsza dysza byłaby przydatna albo dla samolotów w skali 1:144 malowanych w ciapki czy podobnie szczegółowo "zdobionej" pancerki 1:72 i mniejszej bądź też kolejek, albo dla celów artystycznych, ew. figurek. Detale i tak należy malować pędzlem (nikt mi nie wmówi, że np. pomaluje aerografem szczegóły tablic przyrządów czy coś podobnego). Tu, jak zdejmiesz końcową część dyfuzora, możesz malować z odległości centymetra na małym dopływie powietrza. Albo - kup taki, jaki jest, dysze do niego zawsze można dostać; będziesz miał w ten sposób dwie, wymienia się specjalnym kluczem (załączony) w ciągu niecałej minuty.
Ja zajmuje sie samolotami , skala 1:72 lub 1:48 wiec lepsza by byla dysza 0,3. Dzieki za pomoc. Juz szykuje na niego kase :).
POzdrawka
Ja robi samoloty 1:72, czasem co innego, i te wol wiksz dysz. Jakie robisz - bo ja zasadniczo brytyjskie II wojny? Pozdr Adam snipped-for-privacy@onet.pl www.asli.net.pl
PS wbrew oglnym opiniom o akrylowych farbach metalicznych, z tego aerografu wietnie wychodz metalizowane akryle Pactry, przynajmniej na jasnych tach. Uzywaem "docelowo" lub dowiadczalnie aluminiowej, srebrnej, "gun metal", zotej i miedzianej. Polecam. A.
:) roznie sie zdaza , ale glownie sa to samoloty z okresu II wojny. Az takim modelarzem zaawansowanym nie jestem, mam w kolekcji zaledwie kilka samolotow. Wiem juz jaka jakosc daje aerograf i dlatego kupuje lepszy, bo stary juz ma problemy z zaworkiem i nie wykonalne jest nim malowac linie mniejsze niz 3-4 cm ,chyba ze sie zastosuje maskowanie. A co? metaliczne farby pactry sa do du.....?
Oglnie chodzi opinia, e metaliki akrylowe s kiepskie, ale z Pactry na aerografie jestem zadowolony. A co do gruboci linii w ty aerografie, to 5-mm spokojnie, oczywicie z bardzo bliska... pozdr Adam snipped-for-privacy@onet.pl www.asli.net.pl

bardzo bliska...
:OOOO Ja myslalem ze se spokojnie zrobie linie 1-2 mm ,a ty mi takie rzeczy mowisz. Gdzies na stronce wyczytalem ,ze na Atlantis T-200/300 mozna spokojnie takie kreski male robic ,a ten na aukcji to prawie to sam co atlant
POzdrawka
Ujm to tak: mniejszych linij ni 7 mm nie prbowaem, "bawi si" w maszyny przede wszystkim brytyjskie i tam plamy barwne s rozlege, podobnie w pozostaych, ktrymi sie zajmuj. Nie mwi, e takich wskich si nie da. Pozdr Adam snipped-for-privacy@onet.pl www.asli.net.pl

Prosze o wypwiedzenie sie innego forumowicza na ten temat, da sie czy nie ?
Czesc,
Bede musial sam to sprawdzic ;D. Tylko jeszcze poszukam, bo z Allegro nie chce brac, jakby cos sie popsulo to slanie poczta zepsutego aerografu nie bylo by zbyt oplacalne. Moze ktos wie czy mozna Atlantis T-300 lub AB-300 lub cos podobnego dostac w okolicach Gdańska ?
Użytkownik uzytkownik napisał:

po dlugich probach z dobieraniem cisnienia, gestosci lakieru i ustewienia dyszy koledze udalo sie sie uzyskac linie jak z olowka, nie wiem czy miala 1mm ale chyba mniej. sam widzialem

No to widze ,ze profesionalny aerograf to jest, moglbys przyblizyc jaki to byl model "psikawki"?? Moze cos jeszcze o cisnieniu, bo za bardzo nie wiem w jakim "operowac".
POzdrawiam & duzo prezentow na mikolajki :D
Użytkownik uzytkownik napisał:

nie robil tego zadnym profesjonalnym tylko tym od ruskich za 30PLN (jak zobaczylem efekty od razu kupilem taki), zasilal to z 3 kompresorow od lodowki polaczonych rownolegle, wedle jego relacji najwazniejsze i najtrodniejsze jest dobranie gestosci lakieru
No to troche mnie zbiles z tropu, ale niezly musi byc twoj kolega :D. Kupuje sobie ten z aukcji i bede walczyl, jak bedzie mi sie chcialo zdam relacje ;)..
POzdrawka
Użytkownik uzytkownik napisał:

ano sprzet jest wazny ale nie najwazniejszy, te ruskie nie sa zle, jesli dysza farby siedzi centralnie w dyszy powietrznej to nie ma prawa zle dzialac, konstrukcja jest prosta jak budowa cepa, wazniejsze sa umiejetnosci i tu przyznam gosciu jest niezly, niestety juz nie zajmuje sie modelarstwem :( tradycyjny brak czasu