JAK OBLICZY? MAS? GAZU SKROPLONEGO g/litr ???

Witam, Mam do Was prośbę, nie mam żadnego problemu z wyliczeniem objętości otrzymanego gazu z dowolnej masy cieczy, natomiast nie wiem

jak oblicza się masę np. 1 litra skroplonych gazów (może to być chlor) Jeśli ma ktoś chwilę czasu to proszę pokazać mi krok po kroku jak to się oblicza, jakich temperatur użyć i jakiego ciśnienia. Chodzi o popularne gazy skroplone jak amoniak, azot, chlor. Dziękuję!!!

Reply to
Braszku

g/dm^3

amoniak 682 azot 808 chlor 1650

:>

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Bardzo dziękuję. Powiedz, skąd to Wiesz?

Reply to
Braszku

Z tablicy. Ważne, by wiedzieć co, jak i gdzie szukać. :>

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Dzięki, Sprawdzałem gęstość chloru skroplonego w karcie charakterystyki "Anwilu" i chociaż tam chodzi o chlor 99.5% to i tak nie zgadza się z wartością podaną przez kolegę wyżej. Znasz adres http:// gdzie jest tablica z gęstościami gazów skroplonych? Braszku

Reply to
Braszku

np. tu

Zygmunt M. Zarzecki

Z tablic 1650 z Anwilu 1560 Braszku

Reply to
Braszku

Ktoś się machnął. :>

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Na to wygląda. Zobaczę jeszcze w Puławach i w Tarnowie Braszku

Reply to
Braszku