POlerowanie piaskowanej powierzchni...

WItam.

MAm pytanko: czym wypolerować (mechanicznie) materiał (prawdopodobnie mosiądz), który technologicznie został wypiaskowany i potraktowany chemią aby ściamniał?

MAm tego kilka sztuk i nie uśmiecha mi się jechać papierem wodnym (próba pozytywna). KUpiłem filc na szlifierkę kątową (13.000 obr/min) ale to była skucha. ZNajomi podpowiadają: wiertarka z filcem (obroty do 3.000 obr/min) plus dużo pasty polerskiej. ALe wstępnie trzebaby zedrzeć to zgrubnie... JAkieś podpowiedzi?

Reply to
arti_k

Używa się do takich celów tarcz filcowych oklejonych materiałem ściernym o coraz mniejszych ziarnach. Ale nie oklejonych papierem ściernym tylko samymi ziarenkami. Rozrabia się klej kostny, smaruje tarczę i obturluje w pojemniku z np korundem. Robi się kilka tarcz o coraz mniejszym ziarnie. Takimi tarczami doprowadza się przedmiot do wymaganej dla pasty gładkości. Potem pasta, dla mosiądzu dobra jest zielona. A na sam koniec przetrzeć delikatnie miękką szmatką z wapnem wiedeńskim. Tomek

Reply to
Tomek

Elektropoler by nie poradził? W nierdzewce na pewno, a na mosiądzach to ja się nie znam.

Konrad

Reply to
KA