Polerowanie teflonu

Mam do zrobienia detal z płyty teflonowej, gdzie będzie kilka powierzchni frezowanych. Po frezie powierzchnia będzie chropowata, a ja muszę mieć "lusterko". Czy są szanse na wypolerowanie teflonu prostymi środkami? Jacek

Reply to
Jacek

W dniu środa, 21 października 2020 17:34:52 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:

Dasz radę zmieścić to do komory wibracyjnej?

W dniu 22.10.2020 o 00:25, Konrad Anikiel pisze:

Element będzie miał około 150x100x50 mm. Do polerowania jest tylko jedna powierzchnia, która będzie frezowana. Jacek

Reply to
Jacek

środa, 21 października 2020 o 10:34:52 UTC+2 Jacek napisał(a):

Weź kawałek teflonu i spróbuj prostymi metodami. Doświadczenie jest miarą poznania świata.

Reply to
Zenek Kapelinder

Bardzo górnolotnie i filozoficznie, ale niepraktycznie. Facet liczy na to, że już ktoś próbował, to po co to poznawać. To, że wymyślenie koła ponownie byłoby neizłym osiągnięciem nie jest powodem, by na noro to wymyślać.

Reply to
Robert Tomasik

piątek, 23 października 2020 o 08:39:24 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):

Dla mnie w opisywanej sytuacji tylko przeprowadzona samemu próba da odpowiedź. Dlaczego? Dlatego że metoda ma być prosta. Do spróbowania wystarczy pasta do zębów i kawałek waty. Gdyby nie to że stalowe podkładki mam to bym postawił pieniądze kontra stalowe podkładki że prostymi metodami się nie da. Teflon to spiek i z praktyki znam dwie metody uzyskania super gładkiej powierzchni. Pierwszy to spieczenie w wypolerowanej formie. Nie robiłem ale widziałem takie spieki. Druga to użycie takiego narzędzia do obróbki i takiej frezarki żeby uzyskać bardzo gładkie powierzchnie. Podejrzewam że obydwie metody są poza zasięgiem pytającego.

Reply to
Zenek Kapelinder

W dniu czwartek, 22 października 2020 23:57:32 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:

Zmieściłbym. Mam taką, ale trochę daleko.

co tam wsypać, ale myślę że coś bym dobrał.

MZ nie bardzo, a w każdym razie nie ad-hoc bez doświadczenia. Strasznie miękki. W akcie desperacji spróbowałbym włożyć tę część w wiertarkę, wziąć szmatę, napcaćkać jakiejś pasty polerskiej a nawet do zębów i zobaczyć czy coś się pozytywnego dzieje.

Albo lepiej, jak możesz gdzieś zdobyć odpowiedni papier ścierny, najpierw 2000, a na koniec 4000 lub drobniejszy, zrobić pętelkę i tym na mokro. Takie papiery dają już zdechłe lustro przy 2000, przynajmniej przy epoksydach/akrylatach.

A po co to lusterko?

Reply to
Marcin Debowski

Jak znam życie to gdyby napisał po co to lusterko to musiał by cie zaraz zabić.

Reply to
Zenek Kapelinder

To jest komórka do pomiaru rezystywności proszków. W płycie teflonowej są wyfrezowane rowki, w które wkłada się elektrody w formie płaskowników i między nie nasypuje się badany proszek. Przestrzeń między elektrodami też ma być frezowana (bo jest zagłębiona) i ten kawałek musi być "na lusterko". Jacek

Reply to
Jacek

niedziela, 25 października 2020 o 20:44:10 UTC+1 Jacek napisał(a):

A teflon dlatego że znasz tylko to tworzywo? Ze szkła, ceramiki, emaliowanej stali i jeszcze kilku pierdylionow materiałów można takie coś zrobić.

Reply to
Zenek Kapelinder

Czyli elektrody siedzą w rowkach i wystają ponad teflon? Ale dlaczego ekstra frezowac przestrzeń pomiędzy? Czy to nie jest taka prosty przebieg prostokatny (0/1-górka dołek) a kilka poziomów?

Jesli to drugie to chyba faktycznie albo wibracyjnie, albo przepływowo, ale to nie są proste techniki, tzn. trzeba mieć narzędzia.

Jedyne co innego przychodzi mi do głowy, to wykonać płaskownik z wykonczeniem lustrzanym odpowiadające szerokością przerwie między elektrodami, podgrzac go lekko (powinno wystarczyć trochę powyżej Tg) i docisnąć.

A jesli jednak tylko 0-1, to wyjściową płytę albo docisnąć do nagrzanej powierzchni lustrznej albo polerować odpowienim papierem, proszkiem przed frezowaniem.

Reply to
Marcin Debowski

W dniu 2020-10-25 o 20:44, Jacek pisze:

Można nałożyć powłokę teflonową samemu, lub zlecić to firmie.

WM

Reply to
WM

Z powierzchnię lustrzaną?

Reply to
Marcin Debowski

Do reflektorów się nie nadaje, ale jest gładka w dotyku. Ci mają zresztą doradców, którzy dobiorą powłokę stosownie do potrzeb.

ś wypróbowałem powłokę do samodzielnego nakładania. Przysłali z własnej inicjatywy, darmową próbkę dla mojej byłej firmy. Sam nakładałem wg ich instrukcji i wyszło super. Żal było zrezygnować ze stosowania powłoki, ale rachunek ekonomiczno-praktyczny był wtedy nieubłagany.

WM

Reply to
WM

Zaskoczę Cię. Teflon ma wyjątkowo wysoką rezystywność, wyższą o rząd wielkości od porcelany, innych tworzyw sztucznych, czy szkła, to raz. Wpisany został do instrukcji, a ta stanowi część większej dokumentacji, a więc świętość, to dwa. Zmiana instrukcji wydaje się być dużo trudniejsza od wypolerowania teflonu ;-) Jacek

Reply to
Jacek

Bo to teflon.

To zwykle nie są powłoki o wysokim połysku (znam trochę Whitforda), a dodatkowo mogę tu być jeszcze ze 2 problemy - te powłoki albo wymagają wysokiej (>350C) temperatury aby je scalić, albo będą zawierały inne składniki powłokotwórcze niż typowy PTFE. Nie wiem czy to w ogóle dobry pomysł aby używać powłok do pomiaru rezystywności, bo tam może siędzieć cała kupa dodatków, np. jakieś anty-elektrostatyczne.

Reply to
Marcin Debowski

W dniu 26.10.2020 o 08:50, WM pisze:

Jacek

Reply to
Jacek

poniedziałek, 26 października 2020 o 18:50:25 UTC+1 Jacek napisał(a):

To masz problem bo albo zmienisz instrukcje i zrobisz albo nie zmienisz instrukcji i nie zrobisz.

Reply to
Zenek Kapelinder

Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rn7290$gor$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net... W dniu 25.10.2020 o 23:11, Zenek Kapelinder pisze:

A ten proszek tez ma na tyle wysoką, ze trzeba teflonu ?

To jak rozumiem taka wnęka ma byc ... trudno bedzie wypolerowac niezaleznie od materialu. Ale szkliwo na ceramice daje sie przetopic :-)

Moze zlozyc z dwoch plyt - w jednej wyfrezujesz otwor na komore.

A moze da sie teflon jakos nadtopic, w atmosferze obojetnej ?