Klatka Faradaya

Potrzebuję klatkę Faradaya, która pomieści element o wymiarach 20x10x10
cm. Dobrze by było, aby zostało jeszcze trochę wolnego miejsca. Idealnie
by było mieć w środku komorę taką, jak wnętrze mikrofalówki - mniej
więcej 30x30x30 cm. Czy istnieje jakiś gotowiec w sprzedaży, czy muszę
coś improwizować?
Jacek
Reply to
Jacek
W dniu 2020-10-18 o 18:30, Jacek pisze:
Są w internecie:
WM
Reply to
WM
Pan WM napisał:
Kiedyś w trakcie badań używałem komory podobnej do tej:
Nie musiałem szukać w internecie ani improwizować, zszedłem na dół do kuchni.
Jarek
Reply to
invalid unparseable
Kuchenka mikrofalowa też jest, od biedy, klatką Faradaya.
WM
Reply to
WM
A to ciekawa teoria.
Raczej krótsze o długości fali mniejszej niż siatka na szybie. Widać przecież żarówkę i żarnik grilla.
Zrobiłem szybki eksperyment i jestem przerażony. Włożyłem do mikrofali tablet z uruchomionym wifi analizerem (oczywiście jej nie włączając) Poziom sygnału spadł jedynie o kilka dB.
Reply to
t-1
W dniu 18.10.2020 o 21:50, t-1 pisze:
Sprytny patent. U mnie w paśmie 2,4 GHz spada z -48 dB do -78 dB. W paśmie 5 GHz z -50 do - 75 dB. Jacek
Reply to
Jacek
W dniu 2020-10-19 o 17:57, Jacek pisze:
Mikrofala pracuje na 2,4 GHz. 30dB to spadek mocy 1000 razy więc OK przechodzą ułamki W na zewnątrz. Muszę powtórzyć doświadczenie zmieniając jej orientację względem AP. Ale podejrzewam, że szyba tłumi najmniej choć powinna dobrze chronić obsługę z przodu.
Reply to
t-1