potrzebuję bardzo prostych modeli dla dzieci

Witam Was serdecznie,
Wybieram się w tym roku na obóz z dziećmi w wieku mniej więcej 10-13 lat - to będą dzieciaki z niewielkim upośledzeniem umysłowym, ale sprawne
ruchowo. Kierowniczka zaproponowała mi przygotowanie i prowadzenie zajęć z prac ręcznych - konkretnie wspomniała o budowaniu modeli z kartonu.
Jako dziecko sklejałem modele z plastiku, potem miałem przerwę i teraz (mam 27 lat) wracam do modelarstwa. Skleiłem samolot z kartonu (mały modelarz - bez waloryzacji), teraz pracuję nad lotniskowcem (j/w). Do tego buduję makietę H0 (jestem na etapie budowy terenu i układania torowiska, sterowanie mam wymyślone, częściowo wykonane, część kartonowego budownictwa też już mam). Jak widzicie nie mam jakiegoś wielkiego doświadczenia w modelarstwie.
Chodzę i myślę sobie co by tu można i przychodzą mi do głowy dwie podstawowe rzeczy: latawiec (latawce?) i jakieś może szybowce, ale to jest papier + listewki (myślę, że to może być łatwiejsze niż sam karton). Tu moja prośba do Was: czy znacie jakieś fajne i efektowne modele, które mógłbym budować z dzieciaczkami? Potrzebuję, żeby budowały się łatwo, np wyciąć, poskładać, kropelka kleju i już i przy okazji były efektowne, tj. żeby od razu po sklejeniu mógł latać. Oczywiście to nie muszą być modele latające koniecznie to może być cokolwiek innego - mogą być zwierzątka, domki, cokolwiek.
Chodzę i wymyślam różne rzeczy, ale liczę również na Was - jeśli macie jakiekolwiek pomysły, plany, linki etc piszcie śmiało na grupę i/lub na priv
Pozdrawiam Was gorąco i czekam - popuście wodze fantazji :)
--
Danek <><

Witam serdecznie, Ja bym polecil bardzo proste do wykonania modele latawcow w ksztalcie piramidek za naprawde niewielkie pieniazki. Zrobione sa one z rurek do napojow ktore mozna kupic w byle jakim sklepie lub Makro i taka paczka 500 kosztuje kolo 20 zeta. Do tego troche nici i nawet do oklejenia jakas cienka gazeta. Adres do strony na ktorej wszystko jest krok po kroku wykonane to: http://ford.berea.k12.oh.us/Kitewebpage/Tetra.htm
Sam zbudowalem taki latawiec i nie zajelo to naprawde niewiele a i radosc byla wielka jak latajac nim udalo mi sie rozwinac (akurat wtedy sporym wietrze) okolo 100 metrow nici takich cienkich ale na slabym wietrze tez bedzie to to latalo. Na naszej stronie modelarni sa zdjecia takiego modelu; ale zrobionego z listewek ale na to to juz trzeba bylo o wiele wiecej czasu (kolo 15 godzin klejenia) i duzo cierpliwosci ;)) Adres do naszej strony to: http://www.ornontowice.maxi.pl lub bezposrednio http://217.96.212.124/modelarnia/index2.html potem polecam wybrac dzial "Nasze modele" i z poziomu tej strony latawiec "Piramidka". Zycze powodzenia w budowie czegokolwiek ale serdecznie polecam wykonanie tych latawcow. Jakbys mial jakies pytania to zapraszam serdecznie na maila albo na GG. Z pozdrowieniami modelarskimi - Paweł "Klipa" Bednarczyk
On Tue, 15 Jun 2004 11:07:39 +0200, Danek <>< wrote:

Duzo tych zajec ? Bo na pierwsze mozna tradycyjne z kartki papieru, sam znam trzy sposoby, mozna jakies zawody komu dalej poleci ..

lat
sprawne
zajęć
kartonu.
Cześć, moim zdaniem tylko F1N wręcz idealny, czyli bez tego sportowego zadęcia mówiąc, małe szybowce rzucane ręką. To jest sprawdzone na całym świecie. Model jest prosty w budowie, porównywalny albo prostszy niż latawiec. Zestawy są tanie i kompletne, wszystko co potrzeba mają w zestawie: klej,papier ścierny itp. Były nawet próby wprowadzenia tych modeli do programu w szkołach podstawowych. U Jerzego Mazgaja Tarnów, młodzi ludzie jednego dnia robią modele, i po zdobieniu startują nimi w zawodach. Wszystko jest w Internecie. Przepraszam nie mogę się rozpisać, bo przygotowuje Mistrzostwa Polski, ale jak przeczytałem Twój list nie mogłem przejść obojętnie.
Pozdrawiam Andrzej Grodzki Warszawa PS. Podeślijcie za mnie więcej info na ten temat bo ja już muszę wracać do pracy, please.
Użytkownik Danek <>< napisał:

[ciach]
na www.sau.civ.pl (lub www.sau.prv.pl) dział projekty są dwa modele kartonowe w pdf'ach (alfa i rekinek). Alfa przetestowana - ładnie lata, rekinek czeka na swoją kolej.
dzięki za wszystkie odpowiedzi - dużo w nich cennego materiału, z którego chętnie skorzystam. Ale ciągnę temat dalej: wciąż jeszcze poszukuję jakiś zabawek niekoniecznie latających, może jeszcze znacie jakieś stronki z zabawkami edukacyjnymi, które dziecko mogłoby samodzielnie. Googlam już trzeci dzień - może mi podpowiecie jakie hasła mógłbym wpisać w wyszukiwarke?
Pozdrawiam Was serdecznie
--
Danek <><

jak nie koniecznie latajace to moze z papieru http://www.3dpapermodel.com.tw / rozne fajne rzeczy, zwierzatka, domki, samochody,motory