aku Sanyo 2700 mAh

Zakupiłem akumulator 4 cele SANYO 2700 mAh w modele sklep i mam pytanko
jakim pradem ładować i rozładować i ile cykli przy formowaniu ?
Po drugie w normalnej eksploatacju jakim pradem ładować ewentualnie rozładowac
taki pakiet. Bardzo proszę o poradę.Aku ma służyc do odbiornika i czterech
serw standard w modelu.
Reply to
Pasierbek Zygmunt
Pasierbek Zygmunt napisał(a):
witam, ja eksploatuje 8 cel w nadajniku już ponad pół roku, generalnie największą wadą tych akumulatorów jest bardzo duże samorozładowanie - po 2 tygodniach nieużywania aparatury pakiet jest zupełnie pusty. Na nowym pakiecie wykonałem 5 cykli, za każdym razem wchodziło około 2700 mAh i wychodziło około 2500. Przy ładowaniu prądem 1.2 A pakiet w końcowej fazie bardzo się grzeje (czujnik temp. zanotował 60 stopni) i ładowarka wbija tylko 1700 mAh. Obecnie ładuję prądem 0.4A, pakiet jest tylko letni i dostaje ok 2700 mAh, nie bawię się też w rozładowywanie do końca bo często jest tak, że pakiet załatwia to sam siebie. W sytuacjach krytycznych (wychodzę na latanie a pakiet jest padnięty) robię mu 'rapid charge' prądem 5 A - wchodzi 1000 mAh w kwadrans i pakiet jest letni). Generalnie chyba więcej problemów jest z nim niż pożytku z jego dużej pojemności w stosunku do fabrycznego NiCd 600 mAh. Mam też pakiet na 4 x Sanyo 2500, używam do dość rzadko, objawy samorozładowania są takie same, tylko grzanie przy ładowaniu jest znacznie mniejsze tak że spokojnie mogę go nabijać 1 amperem.
Masz dość mały wpływ na prąd rozładowania, producent pisze tutaj o max 7-8 A, chyba że myślisz o rozładowywaniu przed uprzednim ładowaniem. Chyba najbezpieczniej będzie, jeśli eksperymentalnie ustalisz takie prądy ładowania i rozładowania, przy których pakiet nie będzie się grzał, myślę że 1 A będzie dobrą wartością startową do eksperymentów.
Uczulam na samorozładowanie, jeśli hipotetycznie np. polatasz przez weekend (nawet tylko symbolicznie) to w przyszły weekend dla bezpieczeństwa polecam pakiet rozładować i powtórnie naładować.
pozdrawiam
Remigiusz Żukowski
Reply to
Remigiusz Zukowski
U¿ytkownik "Remigiusz Zukowski" snipped-for-privacy@epf.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:f11d3d$btg$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...
Dziêki za info tylko nie wiem jakim pradem ³adowa³e¶ i roz³adowywa³e¶ przy formowaniu aku. Rozumiem, ¿e po formowaniu ³adujesz aku 0.4 A.
Reply to
lotos
lotos napisał(a):
witam, a gdybym to ja pamiętał jakim prądem formowałem? Gdybym robił to teraz, użyłbym 0.5A na ładowanie i 1 A na rozładowanie i tylko 2-3 cykle w celu przekonania się, czy aku działają, bo wydaje mi się, że formowanie jako takie nic nie daje (nie mylić formowania wstępnego z regeneracją, w ten sposób ożywiłem bardzo wiekowe już NiCd 650 mAh)
Dokładnie tak
[...]
Uzywalem do nadajnika pakietu z ogniw Sanyo 2500mAh i potwierdzam spostrzezenia R. Zukowskiego. Wiecej z nimi klopotu, szczegolnie z samorozladowaniem, niz pozytku z tak duzej pojemnosci. I to niemilosierne nagrzewanie sie pod koniec ladowania - masakra... Jakis czas temu pisalem o tym na grupie.
Mi sie nie chcialo i tylko podladowywalem - skonczylo sie na calkowitym rozjechaniu sie pakietu. Nawet nie mialem ochoty ponownie go sformowac, rzucilem go w kat i kupilem oryginalny 1600mAh. Ten przynajmniej trzyma, a ostatnio czasu na latanie jak na lekarstwo, ech... :-) Dodam, ze w zastosowaniach konsumenckich (aparat) rowniez zrezygnowalem z tych aku.
Reply to
Ladziak
Cześć,
nie bardzo rozumiem Wasze problemy. Mam te 2500 i 2700 oraz jeszcze starsze 1850 czy nawet jeszcze 1700 i jestem z nich wszystkich bardzo zadowolony. Ładując Pulsarem, nic się nie nagrzewa, nie ma jakiegoś znaczącego samorozładowania, a mam conajmniej ze 20 sztuk tych akumulatorów.
Co prawda ładuję je dość małym prądem (max. 1 A a jak mi się spieszy to do 2,5A) i koniec ładowania na inflexie (albo małej delcie). Generalnie jak z mojego doświadczenia wynika, NiMH nie lubią ładowania dużym prądem i nie lubią przeładowania. A grzanie się ich przy ładowaniu świadczy o zbat dużym prądzie lub wysokim przeładowaniu. Tak można je załatwić i potem objawy odopowjadają temu co opisujecie.
Dobrze traktowane, akumulatory te trzymają całe lata. Ja ich używam głównie do aparatów foto, lampy błyskowej czy np. odbiormika LPD do wariometru. Tak więc i nie są one u mnie rozładowywane dużymi prądami.
Ostatnio wszyscy się tu zachwacają enelopami Sanyo. Pewnie jak będę następne potrzebował to wypróbuję - ale przy żywotności tych co mam potrwa to pewnie jeszcze długo.
Pozdrawiam Piotr
Piotrp_de
Piotrp_de napisał(a):
Ja też tego nie rozumiem, praktycznie takie same objawy jak opisywałem ma mój kolega używający tych akumulatorów do aparatu fotograficznego i dzieje się to od ich nowości. Aby zbadać sprawę kupił ładowarkę IC8800, wnioski - pojemność 2200, po dwóch tygodniach składowania - prawie zero, tzn. aparat włącza się na pięć minut i to wszystko. Żeby było jasne, ja tym akumulatorom mam do zarzucenia tylko i wyłącznie duże samorozładowanie, co do ich pojemności to nie narzekam (do Sanyo 2500 wchodzi mi 2200-2300, do Sanyo 2700 - 2400-2500). Być może problem leży gdzie indziej, na rynku krąży dużo podróbek tych akumulatorów, ja swoje kupiłem w Batimexie
, kolega gdzieś na Allegro a może prawdziwa jest teoria spiskowa, że na nasz rynek Sanyo wypuszcza chłam ?
pozdrawiam
Remigiusz
Reply to
Remigiusz Zukowski
Hmm, raczej bym podejrzewał, że towar w hurtowni lub sklepie zleżały. Choć napewno Sanyo ostatnio nie prowadzi w branży tak jak kiedyś. Ale sam wiem, że wystarczy raz te ogniwa ugotować i można je wyrzucić. Kiedyś porządne NiCd nam to wszystko wybaczały...
Pozdrawiam Piotr
Piotrp_de
Witam Ja mam akumulatory Energizer 2100 kupione we Francji, dwa komplety i rowniez wszystkie osiem wykazuje bardzo duze samorozladowanie. Uzywane w aparacie foto. Troche mnie to pocieszylo, ze nie tylko ja mam takie problemy :) pozdr Darek_J
Reply to
Darek_J
Hej.
Je¶li piszemy o samoroz³adowaniu to mamy na my¶li akumulatory wyjête ze sprzêtu, od³±czone ca³kowicie. W przeciwnym wypadku nasza dyskusja nie ma sensu.
Do porównywania potrzebne s± nam te same warunki pomiaru, w tym przypadku najpro¶ciej aku wyjête ze sprzêtu.
Warto przed pozostawieniem aku w sprzêcie na d³ugi czas sprawdziæ jaki jest pobór pr±du przez nasze wy³±czone urz±dzenie i zrobienie prostego rachunku.
Mam w domu takie zwyk³e telefony stacjonarne, które grupa s±siadów emerytów kupi³a w promocji ! co¶ 20z³ za sztukê, a teraz le¿± u mnie. Nikt nie sprawdzi³ ¿e do pracy ten zwyk³y telefon potrzebuje baterii, która roz³adowuje siê po miesi±cu. Stacjonarny telefon z dodatkow± op³at±, bo funkcje jakie ten telefon oferuje nie ró¿ni± siê od tych stacjonarnych bez jakiegokolwiek zasilania dodatkowego.
Pozdrawiam Andy
Reply to
Andrzej