co na podbudowę makiety?

Wtam, właśnie się noszę z zamiarem rozpoczęcia budowy makiety kolejowej i chciałem się zapytać: jakie wymiary drewna byłyby optymalne, aby zachować sztywność konstrukcji 2,50m x 1,00m. Jakie zachować odstępy między elementami konstrukcji? Czy kantówka 3cm x 4cm co 0.5 metra starczy? Temat może lekko OT, ale jeśli ktoś jest w stanie coś doradzić to byłbym bardzo wdzięczny...

Reply to
Pavell

Użytkownik "Wojtek M." snipped-for-privacy@tenbit.pl napisał w wiadomości news:bk1e6v$al1$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Dzięki za rady. Makieta ma być do skali N. A jak chodzi o wymiary... hmm... nie bardzo stać mnie na robienie paru makiet pod rząd. Tory raczej będę przybijał, bo dzięki temu jeszcze w razie jakiejś przebudowy jest szansa na odzyskanie elementów podtorza. Jeszcze mam pytanko: jak wykonałeś krzyżowanie się elementów wzmacniających? Chodzi mi o technikę wycinania szczelin w płytach? Nie za ciężka jest taka podbudowa?

Pozdrawiam Paweł

Reply to
Pavell

Oo, to strasznie duza wyjdzie. Fajnie, bedzie ciekawie ale pamiętaj żeby nie upychać torów na każdym centymetrze makiety. Skup się na przyrodzie.

sa fotki mojej makiety, jeszcze nie jest dokończona. Fotki cykał kolaga Karol Jabłoński, on też cos buduje teraz. To jest w dziale kolej, a w dziale deejay możesz zobaczyć mnie :) (djmorda) i karola (djkarool).

Tory raczej będę

I tak nie odzyskasz, bo przecież trzeba jakąs podsypkę zrobić, ja zastosowałem kawę :)

Jeszcze mam pytanko: jak wykonałeś krzyżowanie się

u mnie nie ma krzyżowania "szczebli", jak zobaczysz fotki to zrozumiesz.

Pozdrawiam Wojtek z Krakowa

Reply to
Wojtek M.

Wiem, wiem :) Staram się, żeby było dużo prostych odcinków, żeby można było trochę przyczadować :)

Trochę mi to przypomina dioramę wystawianą ostatnio w Wawie w Pałacu Kultury. Miałeś z tym coś wspólnego?

A nie boisz się wilgoci? :)

Pozdrawiam Paweł

Reply to
Pavell

Nie, to nie ja.

Nie mieszkam pod mostem ani w piwnicy więc kawa nie pleśnieje ;-) Ale jeżeli zamierzasz przechowywac makiete w wilgotnym pomieszczeniu to o kawie i harbacie zapomnij. Po tygodniu możesz stać się producentem penicyliny. A widziałeś na jednym ze zdjęc dyżurnego ruchu w skali 1:3 ? :))))))

Pozdrawiam Wojtek z Krakowa

Reply to
Wojtek M.

No co Ty? Ty tez?

:) Ja wlasnie z kumplem powoli sie przygotowuje do malej makietki H0 :)

pozdr

Marcin (pvf) Krajewski

Reply to
Marcin (pvf) Krajewski