Jaki zasilacz do ładowarki Shark 10.

Witam Kolegów Modelarzy. Stałem się szczęśliwym posiadaczem w/w ładowarki i mam z tym problem. Jaki zastosować możliwie najtańszy zasilacz ? Zdaje sobie sprawę z tego, że nie ma rzeczy dobrych i tanich ale może znacie jakieś rozwiązanie. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

Reply to
Parasolo

Użytkownik "Parasolo" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:f6u1m8$fst$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Ja kupiłem do tej ładowarki zasilacz podobny do zasilacza do notebooka

tutaj masz namiar zasilacz 12V / 3A cena 35zł

oraz mocniejszy 12V / 5A cena 55zł
Spisuje się świetnie i najważniejsze jest mały, zgrabny i nie jest drogi :)

pzdr Sławek

Reply to
Slawek

Czy jeśli zasilacz daje max 3A to możliwe jest ładowanie prądem o nat. np.

4A ?

Użytkownik "Slawek" snipped-for-privacy@BEZTEGOonet.eu napisał w wiadomości news:f6u4oo$1f2$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Reply to
Parasolo

Parasolo pisze:

A jak masz 100 zl to kupisz w sklepie cos za 150?

Reply to
TomaszB

Parasolo napisał(a):

Jest to możliwe, gdyż ładowarka ma przetwornicę na pięcia, oczywiście pod warunkiem że moc przekazywana do akumulatorów nie będzie większa niż maksymalna moc pobierana z zasilacza razy sprawność przetwornicy, czyli w Twoim przykładzie napięcie ładowania nie może być wyższe niż pi razy drzwi 7 V. A z zasilaczy polecam PC-towy ATX - tani i mocny, w sieci znajdziesz wiele artykułów opisujących jak go dostosować do pracy jako źródło napięcia 12V, w wielkim skrócie polega to na zlutowaniu dwóch kabelków i dolutowania rezystorów obciążających linię 5V jeśli zasilacz nie potrafi utrzymać napięcia 12V przy obciążeniu kilkoma amperami.

pozdrawiam

Remigiusz

Reply to
Remigiusz Zukowski

to by było perpetum mobile... a wynalazca tej ładowarki byłby najbogatszym człowiekiem na świecie..:)

pozdr Marek

Użytkownik "Parasolo" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:f6u5jn$tj3$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Reply to
modelfun

Witam

Z tego co wiem, wielu z powodzeniem używa zasilaczy ze starych komputerów. Zresztą ja sam czekam na paczuszkę z tą ładowarką... i już przygotowałem sobie taki zasilacz:)

pozdr Marek

Użytkownik "Parasolo" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:f6u1m8$fst$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Reply to
modelfun

Użytkownik "Remigiusz Zukowski" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news:f6v4bm$e5$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

I to jest jedyna sensowna odpowiedź jaka tu się pojawiła. Resztę rad można o kant d... rozbić. Zasilacz 12V 3A może dać nawet i 6A o ile nie przekroczy oddawanej mocy dopuszczalnej. 1,5V akumulator możesz ładować i 10A i nie będzie za dużo ... a co do zasilaczy, ja również polecam zwykły zasilacz ATX. A przeróbka jest trywialna.

  1. do przewodów na 5V podłączasz obciążenie (może to być żarówka samochodowa, lub odpowiednie obciążenie z rezystorów 5-10W.
  2. łączysz zielony przewód z czarnym z gniazda ATX-a. (to te do którego podłączona jest płyta główna)

Pozdrówka J.W.

Reply to
-==PEGAZ==-

Użytkownik "Parasolo" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:f6u1m8$fst$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Polecam zasilacze od laptopów, małe nie szumią, są bardzo tanie, występują w wersjach od 14V do 19V, prądy w okolicy 3-4A. Co do pytania czy można ładować większym prądem niż daje zasilacz to wcale nie jest perpetum mobile, oczywiście zależy to od konstrukcji ładowarki, jeśli jest w niej przetwornica zmniejszająca napięcie to prąd na wyjściu może być większy niż na wejściu, jeśli zmniejszenie napięcia jest na stabilizatorze liniowym to takiej możliwości nie ma. Piotr

Reply to
Piotr Pitucha

Użytkownik "modelfun" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:f6v3sr$hcf$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Zasilacz 24V 3A może oddawać 6A przy 12V (nie uwzględniając sprawności, bo to przykład) i nie jest to perpetuum mobile, tylko zwykła elektronika :)

Reply to
kyrzi

masz rację, ale żadne urządzenie na świecie (w tym ładowarki) nie dawają na wyjściu więcej energii niż mają na wejściu i to właśnie miałem na myśli:)

pozdrawiam Marek

Użytkownik "kyrzi" snipped-for-privacy@WYWALTOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:f6vei0$bt0$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Reply to
modelfun

kupię, jeżeli jest przecena ponad 33,4%

:))

Reply to
modelfun

Witam! Czytam to wszystko i włos mi się na głowie jeży. Parametry zasilacza, które podaje producent są sztywne. Jeśli jest podane 24 V, 3 A to nie znaczy, że może dać 12 V 6 A. Takie a nie inne parametry są określone konstrukcją zasilacza oraz zastosowanymi podzespołami. W zasilaczach transformatorowych spali się transformator, regulator liniowy (tranzystor stabilizatora) bądź włączy się zabezpieczenie liniowego stabilizatora scalonego a w zasilaczach impulsowych zadziałają zabezpieczenia bądź nie wytrzymają podzespoły. Stosując odpowiednią konstrukcję oraz podzespoły można by zbudować taki zasilacz, ale te kupne nie będą na to pozwalały a już na pewno te do notebooków, mają odpowiednie zabezpieczenia. To tyle na temat przekraczania parametrów zasilaczy. Ładowanie większymi prądami niż wynikałoby z zastosowanego zasilacza przez ładowarki impulsowe jest możliwe pod warunkiem odpowiedniego zbilansowania energii pobranej z zasilacza, energii dostarczanej do akumulatorów oraz energii traconej na skutek sprawności. Sam zasilacz w takim przypadku nie jest przeciążony a całą sprawą zamiany przetwarzania energii zajmuje się ładowarka. W ładowarkach analogowych taki wist jest niemożliwy. Pozdrawiam. Mariusz.

Reply to
Bonawentura

Bonawentura napisał(a): (...)> W ładowarkach analogowych taki wist jest niemożliwy.

Uściślając terminologię koledze chodziło o ładowarki z szeregowym liniowym regulatorem. Pojęcie "analogowa" w odniesieniu do ładowarek nie jest najszczęśliwsze bo nie ma ładowarek cyfrowych (są impulsowe).

Piotr Piechota

Dnia 10-07-2007 11:58, Użytkownik Piotr Piechota napisał:

Zgadza się! Małe przejęzyczenie :-).

Reply to
Bonawentura

Zaraz... nie ma "analogowych" i "cyfrowych"? ;)

BTW: pojęcie "impulsowa" też może być mylące - mówicie tu o trybie pracy stopnia mocy ładowarki, a jak nazwać po naszemu ładowarkę uzywającą algorytmu, który polega na ładowaniu pakietu impulsami zamiast prądem stałym?

Reply to
Lukasz Spychalski

Bardzo dziękuję Kolegom Modelarzom za wyczerpujące podpowiedzi. Na podstawie Waszych wniosków zdecydowałem się na ładowarkę z zasilacza komputerowego AT ( prawie bez przeróbek).

Pozdrawiam Krzysiek - Parasolo

Reply to
Parasolo