Jakie to farby?

Witam serdecznie :)
Mam takie male pytanko.
Na instrukcjach Hasegawy sa wyszczegolnione dwa rodzaje farb.
Jedne to Gunze i tu sprawa jest jasna.
Moze ktos z Kolezenstwa wie jakiej firmy sa te drugie farby?
Pozdrawiam i dziekuje bardzo za odpowiedzi.
Andrzej
Reply to
andrzej_66
Moge sie mylic, ale nie sa to czasem Gunze emalie i Gunze akryle?
Pozdrawiam Lukasz
Reply to
Lukasz Kedzierski
Prawdopodobnie Mr.Color nie dostepne raczej w Polsce
pozdro Zbych
Reply to
zegeye
U¿ytkownik "zegeye" napisa³ :
Cze¶æ.
A które s± dostêpne?:)
Pozdrawiam
Marcin Rzeszotek
Reply to
Marcin Rzeszotek
powiem Ci tak, NIE-Gunze :-) ale z tego co niesie wiesc ponoc maja juz niedlugo byc. A z nimi surfacery, plyny do blaszek czy zywic i inne chemikalia radosnego modelarza
KP
Reply to
Kuba Plewka
A co niesie ta wiesc? Bo do mnie jakos nie doniosla 8|
Pzdr, Pavvel
Reply to
Pavvel
w trawie piszczy ze w torze maja miec Gunze. Tylko tyle. Sami Panowie z TTT zeznaja podobnie z tym ze juz nie w trawie. szczegolow i detali narazie brak
KP
Reply to
Kuba Plewka
Kuba Plewka snipped-for-privacy@o2.pl napisał(a):
Witam Ponoć mają być w okolicy końca października-początku listopada. Ale za termin nie ręczę (też wiadomości z Tory) Agnieszka
Reply to
Charm
hmmm ciekawe jake ceny zaproponuje nam TTT (mam nadzieję ze nie zaporowe) bo tych bajerów o których piszesz to ze swiecą szukać a jak na razie same pozytywne doświadczenia i opinie o nich są ... Pozdroovka Marcin
Reply to
invalid unparseable
U¿ytkownik "Kuba Plewka" napisa³ w wiadomo¶ci :
Tak, tak. S³yszê to ju¿ od dwóch lat.:) Bêd± od czechów. Poni¿ej 10 z³ nie ma co liczyæ.
Pozdrawiam
Marcin Rzeszotek
Reply to
Marcin Rzeszotek
no i co z tego, masz jakas inna rozsadna alternatywe Marcin? Niedobitki Aeromastera byly po 10.70, Lifecolor'y 13zl czy jakos tak, Gunze przywozone z Czech kosztuja tez kolo 10 wiec czego Ty oczekujesz? Ze kto¶ sprzeda je za cene nizsza od ceny zakupu??
Jakby co to masz Pactry za 4zl (jakosc adekwatna do ceny) i sidolux :-)
Sorry ale to drogie hobby jakby nie bylo...
KP
Reply to
Kuba Plewka
To nie modelarstwo jest drogie tylko Polska to biedny kraj z małą liczbą klientów ... rynek jest tak duzy jak dużo moga i chcą wydać na nim kupujący :) Im więcej kupujących tym większy rynek -> tym większe zamówienia realizwoane przez sprzedających a co za tym idzie większe upusty na cenach hurtowych no i dalej na detalicznych Im większy rynek tym większa konkurencja -> im większa konkurencja tym niższe ceny i wyższa jakość ... łatwe :) wniosek im bedziemy wiecej wydawac na modele tym nasi dystrybutorzy będą atrakcyjniejsi cenowo bo beda sie rozwijać i zamawiać duzo towaru dzieki czemu będa mogli walczyć o lepsze ceny u producentów, a jak inni sie dowiedza ze nasz rynek jest tak atrakcyjny zaczna zakładac własne firmy modelarskie na naszym rynku i bedzie kwitła konkurencja :))) i co byśmy nie zrobili to ceny beda spadac :) czyli "kupujcie" mości panowie :))) MK
Reply to
invalid unparseable
U¿ytkownik "Kuba Plewka" napisa³ w wiadomo¶ci:
Ja niczego nie oczekujê oprócz dostêpno¶ci towaru na rynku. Jak bêdzie konkurencja to cena siê sama u³o¿y. Bardzo siê cieszê, ¿e najlepsze IMHO farby bêdê móg³ kupowaæ w Polsce i ju¿ kilka lat temu rozmawia³em z TTT na temat ich importu.
Cena w Czechach zawiera równie¿ czeskie narzuty z których spora czê¶æ nie bêdzie wchodziæ na polski rynek, ale zast±pi± je inne. Cena mog³aby byæ porównywalna. Z tego co wiem Edurad sprzedaje GS po 50 Kcs w swoim kraju.
Na jakiej podstawie wywnioskowa³e¶, ¿e tak my¶lê?
Sporo osób maluje Pactrami, jest zadowolona i robi ³adniejsze modele od Twoich i moich.. ¯e o sidoluxie nie wspomnê.
??? Nie ma za co :). Jak ka¿de. Podstawowa ekonomiczna zasada. Szczyt piramidy Mas³owa ;)
Je¿eli chodzi o cenê to odpowiada³em tylko Marcinowi Kawa³kowi. Nastêpnym razem napiszê dwa posty, bo Twoja reakcja by³a dla mnie do¶æ dziwna.
Pozdrawiam
Marcin Rzeszotek
Reply to
Marcin Rzeszotek
No masz, czepil sie tego Sidoluxu, jak Lepper Balcerowicza:D
Pzdr, Pavvel
Reply to
nomail
sluchaj, moze "za bardzo" napisalem ale odnioslem takie wrazenie ze dziwisz sie wysokiej cenie tych farb. Nie wsciekaj sie ale zrozumialem ze zaskakuje cie ze Gunze tyle kosztuje... Gunze ponad 10zl! Taka juz ich cena i tyle. (nawiasem w USA to chyba najtansze farby!) Mnie tez sciska w brzuchu ze np Me 410 w pudle Eduarda kosztuje 118 zl...tym bardziej ze ogladalem dzis wersje Schnellbomber...i to z kalkami w pudelku do tej maszyny co chcialem zrobic, samolot Lt Abrachamtschika, ale mniejsza z tym....
a no pewnie ze tak. a wiesz jakies piekne modele robia osoby malujace Gunze? sorry ale uwazam ze Pactra to mimo wszystko najgorszy akryl na polskim rynku. Dlaczego najgorszy? Otoz kolory bywaja do dupy a ich miekka powierzchnia ciezko sie poleruje itp. Do tego elegancko zapycha aerograf....Wiesz, mam calkiem sporo Aeromasterow oraz Lifecolorow i porownanie ich z Pactra...powoduje maly szok I bede bronil swego zdania jakby co :-)
¯e o sidoluxie nie wspomnê.
eeee tam, sidolux...do nagrobkow z tym :-)
Pewnie, niski popyt, niskonakladowa produkcja, producenci i posrednicy moga windowac ceny jak im sie podoba bo i tak musisz kupic farby, szpachlowki etc... To hobby. Taka jego uroda!
no nie obrazaj sie, nie chcialem Cie urazic Stary dla mnie dziwna byla Twoja opinia. Kiedys sciagnelismy z kolegami troszke farb i akcesoriow z USA (ja m.in prawie pelna palete RLM Xtracolour_ i wywalilem na to kupe pieniedzy. Duzo ale nie zaluje.... Na gunze tez nie pozaluje 10 zl...bo to wysmienite farby!
pozdrawiam
KP
Reply to
Kuba Plewka
odpisalem Pawelkowi na priv :-)))
KP
Reply to
Kuba Plewka
Użytkownik "Kuba Plewka" napisał:
Witam.
Nie "może za bardzo" tylko "za bardzo". Niewiele rzeczy mnie dziwi. A już napewno nie ceny. Cena będzie jaka będzie. Narazie tych farb nie ma na polskim rynku. No może trochę ma GPHobby. A w Pradze znajomy kupił po ~ 8 zł.
Użycie wyrazu "też" jest jak najbardziej nie wskazane, bo mnie nic nie ściska.(nawiasem jest ich tylko 10ml w słoiczku i nie tylko w USA;)
Wiem.
Nie ma za co. Uważasz co uważasz. Myślę, że zdecydowana większość grupowiczów zna Twoje opinie, które zaznaczasz przy każdej nadarzającej się okazji. No chyba, że coś zepsujesz to następuje zwrot o 180 stopni:)
Jak najbardziej się zgadzam.
Świetny efekt. Najlepszy pod kalki. I tak można w kółko.
Następnym
Z tych trzech króciutkich zdań wydobyłeś moją opinię? Logicznie wygląda to tak: Marcin zapytał się o cenę. Można wnioskować, że jest to dla niego ważne.Skoro tak to napewno chciałby żeby była jak najniższa. Określiłem więc minimalną cenę poprzez zdanie "Poniżej 10 zł nie ma co liczyć" łącząc się z nim w "bólu" :) Mój ewidentny błąd polegał na napisaniu wszystkiego w jednej wiadomości. Napewno się się poprawię.
No fajnie, że nie żałujesz. Ja i moja rodzina cieszymy się razem z Tobą:) (zastanowiłeś się kiedyś co kogo obchodzi na co możesz sobie pozwolić a na co nie?)
I ja również.
Pozdrawiam
Marcin Rzeszotek
PS. Ton mojego postu jest nieco zgryźliwy. Nie chciałem Cię urazić (na "stary" sobie nie pozwoliłem:)). Dla mnie dziwna była Twoja reakcja.
Reply to
Marcin Rzeszotek
no coz, jedni lubia normalny lakier inni pewien substytut. Nikt jeszcze nie powiedzial czym sidolux przewyzsza lakier akrylowy, nawet pactry ze juz o tych lepszych nie wspomne. za to w czym taki akrylowy lakier jest lepszy od sidoluxu....to jak chcesz moge napisac. Ale zeby nie bylo - kazdy uzywa tego czego chce. Tylko mi nie pisz ze jest najlepszy bo nie jest, naprawde!
dziekuje, wole cieszyc sie wewnetrznie oraz dzielic radosc z kolegami ktorzy tak samo jak i ja uzywaja tych emalii.:-)))
a zastanawiales sie kiedys jakie to jest forum? MODELARSKIE wiec opinie o modelarskich produktach (wyrazone nawet w tym ze nie zaluje zakupu Xtra bo to super farby) sa odrobinke wartosciowsze od opinii spoleczno-psychologicznych jakie to od pewnego czasu moge przeczytac o sobie oraz o innych. zupelnie mi sie to nie podoba. Nawet najostrzejsze dyskusje merytoryczne maja swoj sens a poznanie czyjejs opinii na swoj temat...mozna uslyszec w kazdej chwili, na ulicy. Nudne! I tym samym po raz ostatni odpisuje na post z trescia typu "a mi sie nie podoba ze robisz tak..."
odrobinke. ale i ja odpisalem podobnie.
KP
Reply to
Kuba Plewka
Użytkownik "Kuba Plewka" napisał w wiadomości :
Kiedyś już pisałem dlaczego go używam.
Nigdy się nad tym nie musiałem zastanawiać: pl.rec.modelarstwo i wszystko jasne.
Naturalnie. Tylko w odpowiednim temacie i kontekście. Ktoś zapytał o rodzaj farby, ktoś mu dopowiedział, zaśmiałem się z ich dostępności. Ktoś zapytał o cenę, ktoś mu odpowiedział. Ty się zaperzyłeś. Uważam wręcz, że potraktowałeś mnie jak dzieciaka oferując (i nabijając się z nich) różne produkty, które są znane od dawna. Ja nie zostałem dłużny ale przyznałem się do błedu. Każdy kulturalny facet napisałby "przepraszam źle zrozumiałem, bo odpisałeś pod nieodpowiednim postem" itp. I nie pisałby z powodu jakiego Me ściska go w dołku.
Oczywiście, że tak. jednak zawsze można się zastanowić nad tym co i gdzie się pisze. Na przykład w swojej odpowiedzi wogóle nie pociągnąłeś wątku samego Gunze i jego ceny. Wydaje mi się, że ten wątek (główny jak by nie było) potraktowałem dość rozważnie i rzeczowo, natomiast Twoje wynurzenia traktowałem trochę inaczej.
Możesz się nudzić. Lecz lepiej wyciągnij wnioski.
To prawda. Starałeś się.
A ja pozdrawiam
Marcin Rzeszotek
PS. właśnie zauważyłem, że napisałem pod odpowiednim postem (Marcina K) Także tym bardziej nie rozumiem.
Reply to
Marcin Rzeszotek
Sluchajcie, chcecie sie klocic, robcie to na priva! Albo znowu uruchomie plonkownice. Zaczyna mnie naprawde szlag trafiac. Moze byscie sobie do modeli usiedli, co?
Pzdr, Pavvel
Reply to
Pavvel