Aerograf.Ktory wybrac???

Witam serdecznie:)))
Wiem wiem,ten temat byl juz poruszany wiele razy.
Przeczytalem sobie wiele watkow i moje watpliwosci zamiast sie rozwiac
jeszcze bardziej sie poglebily.
Dylemat polega na tym ktory aerograf wybrac?
Czy "Łukowiaka" czy tez moze pseudo Iwate.
Ceny sa w sumie podobne.
Nie mam prawie zadnych doswiadczen w pracy z aerografem.
Niby wychodzi z postow ze pseudo Iwata jest lepsza niz łukowiak ale boje sie
ze moje delikatne raczki moga szybko ukrecic dysze Iwaty.
Czy istotnie ukrecanie dyszy to tak powszechne zjawisko?
No i jak wyglada sprawa czyszczenia obydwu aerografow,przeciez nie korzysta
sie z nich na okraglo.Czy same przedmuchiwanie powietrzem i rozpuszczalnikiem
zalatwia sprawe?
Pozostaje jeszcze problem wspolpracy powyzszych aerografow z farbami Gunze
lub Tamiyi(takie sobie wybralem do moich malunkow).Jakie macie doswiadczenia
w tej kwesti.
Pozdrawiam serdecznie i z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi,rady i
sugestie.
Wojtek
Reply to
Wojtek
Moje doświadczenia obejmują Azteka A470 i pseudo-Iwatę (dysza 0.3 mm). Aztek mi się zepsuł, naprawiłem go, ale w międzyczasie nabyłem rzeczoną Iwatę i nie żałuję. Maluje mi się nią zdecydowanie lepiej i pod względem precyzji i "stabilności strumienia farby" (Aztekowi zdarzało się z niewiadomych przyczyn okresowe przytykanie się, co jak stwierdziłem nie było spowodowane niewłaściwą kombinacją ciśnienie/gęstość). Cena rzeczywiście jest atrakcyjna, w sumie to mniej więcej tyle ile model dwusilnikowca np. Tamiyi w 1:48 (bez wypasu). Co do ukręcenia dyszy, to mi się jeszcze nie udało, aczkolwiek używam sprzętu niewiele ponad 2 miesiące. Czyszczenie jest bardziej czasochłonne niż Azteka, ale pewnie podobne jak Łukowa. Ja nie wykręcam dyszy po każdym malowaniu, ale solidnie przedmuchuję rozpuszczalnikiem. Co jakiś czas (kilka malowań) owszem, tak i jakoś to działa. Udało się też mi oczyścić sprzęt po totalnym "zagluceniu" sidolukso-pactrą, co wymagało rozkręcenia wszystkiego (zakleił się nawet spust), umycia i złożenia.
Pozdrawiam
Wojtek
Reply to
kugelblitz
Witaj,
To marne szanse ze teraz ktos watpliwosci rozwieje. :-)
Paru osobom sie zdarzylo, i pewnie sie odezwa osobiscie. Na plus nalezy zapisac, ze w Fachowcu mozna dokupic czesci zamienne. Wiec obawy na zapas mozna by odlozyc na pozniej, jak sie ukreci... :-)
Ja swoj czyszcze zawsze caly (z rozkrecaniem dyszy wlacznie). Literatura wszelka (lacznie z intsrukcja) tak radzi. Moze dmucham na zimne. Zadowalam sie samym przedmuchaniem wtedy, gdy maluje kilka kolorow pod rzad. W ten sposob mozna pozloyc 3-4 kolory i dipiero wtedy dac pelne czyszczonko.
Ludziska maluja akrylami i sie nie skarza. ja osobiscie czesciej uzywam olejnych, wiec niech wypowiedza sie bardziej doswiadczeni.
Pozdro Tomek
Reply to
Tomek
Hm mam tego fachowca od niedawna ale zauwazylem ze instrukcja w nim (w moim egzemplarzu) radzi zatkac wylot (oslone dyszy) i puscic powietrze i wtedy w zbiorniku rozcienczalnik wyplucze farbe, taki "ciag wsteczny". Jak narazie dziala idealnie. Malowalem i Gunze, i Aeromasterem i nawet pactra i przeplukiwalem zmywaczem wamodu. Dodatkowo raz na jakis czas zanurzam koncowke "iwaty" w zbiorniczku z cleanluxem i jakos sobie radze bez wykrecania dyszy :-)
Spoko, mialem lukowiaka i malowalem nim chyba wszystkimi farbami jakie znam (poza alcladami i Valejo). Gunze, Pactry, Aeromastery, Lifecolory szly jak burza, nic sie nie dzialo zlego. Iwata jak narazie tez kladzie sie akryle dobrze.
pozdrawiam
KP
ps - ciezko mi poradzic co wybrac, iwata maluje od niedawna, lukowiakiem da sie tez malowac dobrze i co wazne - naprawde ciezko go popsuc!
Reply to
Kuba Plewka
U¿ytkownik "Kuba Plewka" snipped-for-privacy@o2.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:bjpr5n$pf9$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl... lukowiakiem da
A mi siê uda³o. Czê¶æ nr 4, taka blaszka, wpad³a mi do ¶rodka korpusu i nie chcia³a wyj¶æ, bo siê zaklinowa³a. Wyrwa³em j± peanem chirurgicznym, ale straci³a swój kszta³t i funkcjê. Teraz oczekujê na zastêpcz± i na razie robiê wszystko, co siê da bez aerografu :o( Smutno Pozdrawiam Piotrek
Reply to
Piotr Dmitruk
Piotr Dmitruk <Onet snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisal(a)
Przelepie Wasze opinie na moja strone o aerografach, zgoda ?
Rafal
Reply to
Rafal Milczewski