jedno pytanie - ładowarka Multiplex Multicharger LN5014 i pokrewne

Witam
Zastanawiam się nad kupnem ładowarki jak w temacie. Już trochę poczytałem i co nieco wiem. Nie mogę jednak znaleźć odpowiedzi na jedno pytanie:
Czy te ┼éadowarki s─ů w stanie zmierzy─ç pojemno┼Ť─ç ┼éadowanego ogniwa/ogniw/pakiet├│w?
Wiem, ┼╝e podczas ┼éadowania jest podawany parametr zwany pojemno┼Ťci─ů i wyra┼╝any w "Ah", ale czy nie jest to czasem ilo┼Ť─ç energii "wpompowanej" w akumulator i tym samym podczas ┼éadowania np. ogniwa 1,2V/2000mA roz┼éadowanego w po┼éowie, ┼éadowanie zako┼äczy si─Ö ze wskazaniem C00mAh?
Pytanie wi─Öc brzmi: czy t─ů ┼éadowark─ů mog─Ö zmierzy─ç realn─ů poejmno┼Ť─ç ogniwa?
pozdrawiam misza
Add pictures here
Ôťľ

Ja bawi┼éem sie ┼éadowarka SHARK 10 v2 I w trakcie ┼éadowania faktycznie jest tak ja piszesz natomiast ┼éadowarka ma jeszcze funkcje roz┼éadowania kt├│r─ů mozna cyklowac wraz z ┼éadowaniem i podczas roz┼éadowania ladowarka zdejmuje konkretn─ů ilo┼Ť─ç energi jak─ů uda┼éo jej sie od ogniwa odebrac przy zadanym obcia┼╝eniu. To juz jest warto┼Ť─ç calkiem miarodajna prawdziwego stanu ogniw. Pozdrawiam Addriano
Add pictures here
Ôťľ
Multiplex tez ma funkcje rozladowania i pokazuje ile udalo mu sie wycisnac z danego ogniwa.
Add pictures here
Ôťľ
Addriano napisał:

ok, dzi─Öki!
...mam jeszcze jedno pytanie dotycz─ůce zasilania takich ┼éadowarek (shark, multiplex). Dla Multiplexa zalecane jest napi─Öcie od 11 do 15V. Czy stosuj─ůc zasilacz 12V b─Öd─Ö m├│g┼é na┼éadowa─ç pakiet 4x3,7V w szeregu, czyli 14,8V? ┼üadowarka musia┼éaby mie─ç jak─ů┼Ť przetwornic─Ö "w g├│r─Ö" - czy ma??
Czy do zasilania tych ┼éadowarek nadaj─ů si─Ö zasilacze impulsowe 12V/5A (od monitor├│w LCD)?
misza
Add pictures here
Ôťľ

Tak ┼éadowarka ma wbudowana przetwornice inaczej jej istnienie jako ┼éadowarki lotniskowej by┼éoby mocno ograniczone. 12V 5A to trochwe za ma┼éo jak na pelne mo┼╝liwo┼Ťci ┼éadowarki. Ja osobi┼Ťcie korzystam z 300W zasilacza ATX od kompa. Oczywi┼Ťcie wcze┼Ťniej odpowiednio przerobionego. Pozdrawiam Addriano
Add pictures here
Ôťľ