Ładowarka na LM3647

Witam. Czy któryś z szanownych grupowiczów bawił się może układem LM3647. Nadmienię, że jego "datasheet" zanam już na pamięć, ale interesują mnie wszelkie opinie od użytkowników - może ktoś z Was zbudował sobie na nim ładowarkę?

Reply to
Pysiak

| Czy któryś z szanownych grupowiczów bawił się może układem LM3647. Ja sie bawilem teoria =) Znaczy sie dataszitem. I w niedalekich planach mam zamiar popelnic taka ladowarke. Jak dla mnie ten ukladzik jest lepszy i fajniejszy niz MAXiki =P Lecz zanim to nastapi to chce zrobic normalna(14-16h) ladowarko-rozladowywarke =) Do czego brakuje mi tylko czesci i dopracowania opcji rozladowywania. Wlasnie ma ktos jakis pomysl na rozladowywanie?(obecnie wybralem prosty uklad oparty na przekazniku)

Reply to
Doman

Użytkownik "Doman" snipped-for-privacy@NiePodaje.Majla napisał w wiadomości news:c4uuqs$gnk$1@213.241.34.186...

Do takiej ładowarki świetnie nadaje się układ U2400 Moim zdaniem bardzo dobry i tani układ do formowania.

Reply to
Pysiak

| Do takiej ładowarki świetnie nadaje się układ U2400 Dzieki =) Przejze dokladnie pozniej. A tak na szybko to ogladnalem te standardowe schematy na koncu dataszita i ogolna specyfikacje, no i jesli dalo by sie ustawic prad rozladowywania i prog(ja chce dac 0.9V) to czesciowo jestem za =) Ale co mi sie rzucilo w oczy to: brak normalnego ladowania 14-16h(jest tylko max 12h) przy ustawianym pradzie. Standardowa aplikacja jest do

7 ogniw(ja potrzebuje 8). Nie chce uzywac czujnika temperatury. Tak wiec ten ukladzik jest fajny na prosta, uniwersalna ladowarke do 1-7 ogniw(wedlog standardowej aplikacji) z szybkim ladowaniem, ale tego nie potrzebuje, do tego chce uzyc wlasnie LM3647 =)

Obecnie to mysle o uzyciu niesmiertelnego LM317 :>

Mam jakies ciagoty do ow ukladu(juz regulowany zasilacz stabilizowany mam na nim zrobiony =P ). Uzyje go jako prosta ladowarke C/10, z dzielnikiem pradow(od 50 do

100mA co 10mA - i spokojnie mozna poszerzyc), swietnie nadaje sie do tego zadania =) Ladowanie ilosci ogniw mam tylko ograniczone maksymalnym pradem ukladu - 35V, co daje zakres od 1 do 20 ogniw =P Oczywiscie uzyje mniejszego zakresu. Do tego jeszcze automatyczna rozladowywarka i uklad powtarzajacy cykl(rozladowanie-ladowanie itd.). I mam prosta efektywna, ladowarke ktora dba o moje akumulatorki =)

Ale chetnie poslucham jakis rad czy propozycji innych ukladow.

Reply to
Doman

W końcu dorobiłem sie prywatnego łącza - dotychczas korzystałem z firmowego, a to uniemożliwiało dostęp do grup dyskusyjnych :-( Jeżeli interesuje Cię prosta, tania i efektywna ładowarka formatująca (czyli I=0.1C), przeczytaj jeden z postów poniżej : "Jednoduchy nabijeć". Bardzo prosty układ, a jednocześnie bardzo efektywny. Mam, stosuję (do Li-Jon, Li-Poly, Ni-Mh i Ni-Cd) i jestem zadowolony. A do szybkiego ładowania i rozładowania, to mam ładowarki na MAX713 i U2400. PZDR : Mirek - "misio" (RC-latające-elektryki).

Reply to
misio

Użytkownik "Doman" snipped-for-privacy@NiePodaje.Majla napisał w wiadomości news:c4v2e3$q4t$1@213.241.34.186...

Na U2400 nie ma ograniczenia liczby ogniw - jest dzielnik i całość ten układ widzi jak jedno ogniwo. Zegar możesz ustawić nawet na 30h - tylko odpowiedni układ RC lub zewnętrzny timer. Z progiem rozładowania też da się pokombinować.

Reply to
Pysiak

| W końcu dorobiłem sie prywatnego łącza - dotychczas korzystałem z firmowego, | a to uniemożliwiało dostęp do grup dyskusyjnych :-( Witamy =) Przegladnalem ta ladowareczke(i to po tamtym posice), uklad wyglada na ciekawy(tak samo jak ten drugi co odcina naladowana cele). Ale nie znam czeskiego =( I niestety nie wiem za bardzo "jak to ugryzc". No ale poki co mam wlasny pomysl na ladowarke =P

Najbardziej mnie meczy to rozladowywanie... czekam na pomysly =) -tu moglbym zastosowac ten uklad odcinajacy cele, np. przy 7.2V(8x0.9V).

Reply to
Doman

No nie przesadzajmy ! ( w końcu nie jesteśmy ogrodnikami ! :-) Aby "strawić" tą czeską stronkę, wcale nie jest potrzebna znajomość czeskiego... Ja też nie znam ! Po prostu trzeba to przeczytać uważnie ( przy okazji ubawić się setnie ! ) A schematy i płytki drukowane ... do tego też nie trzeba znać języka. PZDR : Mirek "misio" - RC-latające-elektryki

Reply to
misio

| No nie przesadzajmy ! ( w końcu nie jesteśmy ogrodnikami ! :-) Niektozy pewnie sa =D

| Aby "strawić" tą czeską stronkę, wcale nie jest potrzebna znajomość czeskiego... Kiedys w takim swietnym serialu "Alo Alo", SSmani postanowili nauczyc sie francuskiego na podstawie plyty "francuski w 3 lekcjach" by przeniknac do francuskiego ruchu oporu. A chodzilo o to by mowic: "fa, fafafafafa, fa, fafa, fafafafafa" =P Udalo im sie =D Tak jakos mi sie skajarzylo...

| Ja też nie znam ! Po prostu trzeba to przeczytać uważnie ( przy okazji ubawić | się setnie ! ) No tak ale to czasu potrzeba by sie wczytac i zastanowc nad tym co sie przeczytalo, a zbytnio czasu nie mam =|

Reply to
Doman

Dnia 2004-04-06 23:00, Użytkownik Doman napisał:

Moja rozładowywarka wyglada tak:

Jakub Witkowski

| Moja rozładowywarka wyglada tak: |

ciekawa =) Juz sciagnalem dataszita, wieczorkiem jesli czas pozwoli to przejze, schemat i ow note katalogowa. Ale uklad wyglada bardzo obiecujaco co do mozliwosci dostosowania go do wlasnych potrzeb. Dziekuje bardzo!

P.S.: Tak przezornie sie pytam sa jakies zamienniki dla TL431?

Reply to
Doman

Dnia 2004-04-07 17:37, Użytkownik Doman napisał:

To jest taki klucz sterowany napięciem. Mierzy napięcie na wejściu sterującym, jak jest poniżej progu (2.5V) to się włącza, jak poniżej - wyłącza. Często stosowany w bardziej precyzyjnych zasilaczach itp. zamiast diody Zenera. Układ jest dostępny w wielu sklepach, nie miałem z tym problemu. Jakby co mogę wykoncypować jakiś równoważny układ na tranzystorach...

Reply to
Jakub Witkowski

| To jest taki klucz sterowany napięciem. Mierzy napięcie | na wejściu sterującym, jak jest poniżej progu (2.5V) to | się włącza, jak poniżej - wyłącza. Często stosowany | w bardziej precyzyjnych zasilaczach itp. zamiast diody Zenera. Doczytalem sie tego =)

| Układ jest dostępny w wielu sklepach, nie miałem z tym problemu. | Jakby co mogę wykoncypować jakiś równoważny układ | na tranzystorach... To nie powinienem miec problemu. Dziekuje bardzo. Jak bede miec jakies watpliwosci to dezwe sie na priv.

Reply to
Doman