motoszybowiec 3m - warto?

To tylko jego kolejna wada - za duzo informacji wyswietla na raz ;) A tak powaznie to niestety nie ma idealnego nadajnika, a MC-19 to bardzo fajny sprzet w dobrej cenie.
Pozdrawiam
Darek
Czy sprowadzajac sprzet z Niemiec bedzie on sie kwalifikowal na clo czy moze po naszej akcesji do UE juz nic nie beda sie czepiac? Jak to wyglada? I jeszcze jedno - czy aby przypadkiem Graupner kupiony w Niemczech nie bedzie mial tylko niemieckiego menu? Przyznam sie, ze nie znam tego jezyka i wolalbym cos z menu angielskim...
Pozdrawiam, Jakub Promianowski

promian napisał(a):

Jesteśmy w unii. Jakie więc cło? ;)

Jak pisałem m.in. na forum Alexa jak i w RC Przeglądzie: to radio ma 4 języki wbudowane: niemiecki, angielski, francuski i włoski. Wybiera się je wciskając klawisz HELP i włączając nadajnik.
--
pozdrówka

mRqS
-=RC Latające=-
promian pisze:

Ja się czepię, bo to strasznie rozpowszechniony błąd (rozpropagowany przez dziennikarzy, niestety). To co zrobiliśmy do Unii, to był akces. Akcesja to w bibliotece jest (sygnatura biblioteczna) :)
Mumin
--
************** </body> *** Kilroy was here *** </html> *************
Michał Mumin Mierzwa http://www.cto.us.edu.pl/~mmierzwa 2

promian napisa(a): ..............

Ja mam dobre dowiadczenia, zarwno jeli chodzi o sposb obsugi (kontakt, podejcie) jak i jako modelu.
-- Pozdrawiam,
Krzysiek "kojot" Choroszko www.pretor.pl/lotnisko www.kojot.modelarstwo.org.pl
No wlasnie jesli chodzi o sposob obslugi to tez bardzo sobie chwale. Pan Jakub odpowiada na wszelkie zapytania i sluzy bardzo fachowa rada. Ciesze sie, ze chwalicie tez jakosc robionych przez niego modeli - wplacilem juz zaliczke i przyznam, ze nie chcialbym sie juz wycofywac ale widze, ze decyzja o zakupie modelu wlasnie u niego byla prawidlowa.
Dzieki, Jakub Promianowski
wiadomości promian napisał(a): ..............

Ja mam dobre doświadczenia, zarówno jeśli chodzi o sposób obsługi (kontakt, podejście) jak i jakość modelu.

Krzysiek "kojot" Choroszko
Czesc,
Nie podales podstawowego parametru ulatwiajacego ocene - powierzchni plata.
Marcin

Jest cięciwa (zakładam, że średnia geometryczna) - możesz sobie obliczyć. Ale brakuje też masy.
--
Lukasz
N 50 05' 04"
Lukasz napisał(a):

Witam
Cięciwe zwykle podaje się u nasady skrzydła - tak więc nie da się wyliczyć powierzchni. Nie wiadoma jak cięciwa zmienia się na długości skrzydła.

hehehe chyba "aerodynamiczna"... no ale przepraszam, ze w ogole sie odezwalem...
:-( marcin
Tutaj znajdziecie link do wersji 2,76m, ktora ktos sprzedaje na allegro.
http://www.allegro.pl/item117985698_motoszybowiec_termic_po_lekkim_uszkodzeniu_.html
Niestety nie znam powierzchni plata ale mozna w duzym przyblizeniu ja policzyc. Cieciwa przy skrzydla to 20,6cm. Rozpietosc to 2,76 czyli powierzchnia plata to okolo 0,56m2 dla wersji o rozpietosci 2,76m i okolo 0,62m2 dla wersji 3m czyli tej, ktora planuje kupic. Brzmi sensownie czy malo?
Pozdrawiam, Kuba

Pan Jakub sprzedaje swoje modele na Allegro pod nickiem "ja35": http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid 94235 Jego modele maja bardzo dobra opinie za jakosc wykonania. Aktualnie jest tez wystawiony model o ktorym piszesz za 250 zl (wersja 2 m). Troche mnie zastanawia cena o ktorej piszesz za model 3 m. Co prawda ten na Allegro jest niewykonczony i mniejszy, ale troche duza ta roznica w cenie.

Mam Royal Evo 9. W porownaniu do Optica 6 to zupelnie inna klasa. Jezeli planujesz miec radio na dlugie lata to kup Royal Evo, ale 9 lub 12. Nie kupuj 7, bo oprocz mniejszej ilosci kanalow ma mniejsze mozliwosci. Nie ma dowolnego przypisania kanalow do przelacznikow, mniej timerow itd. W Royal Evo 9/12 sa 3 timery, ktore sa bardzo dobre do latania motoszybowcem. Ja mam je tak skonfigurowane, ze mam czas lotu na silniku, czas lotu bez silnika i czas lotu od ostatniego wylaczenia silnika. Jesli planujesz bawic sie powazniej w szybowce z czasem 7 kanalow moze byc troche za malo. Sadzac po cenie chcesz kupic kompletny zestaw 7 kanalowy. Radze za te pieniadze kupic sam nadajnik 9 kanalowy z synteza i do tego na poczatek jakis tani odbiornik np. Hitec HFD 08RD, Electron itp. Dodam, ze w Niemczech kupisz nowy Royal Evo 9 z synteza za niecale 1500 zl w przeliczeniu. W Polsce troche drozej - niecale 1800 zl.
Pozdrawiam
Darek
Darek,
masz racje. Pan Jakub Bury sprzedaje na allegro modele jako uzytkownik "ja35".
Co do ceny to zwroc uwage, ze za 250zl dostajemy tylko wyciete ze styropianu skrzydla oraz laminatowy odlew kadluba. To wszystko! Trzeba jeszcze kupic folie oracover, fornir do pokrycia skrzydel, bowdeny i cala mase innych drobiazgow. Trzeba zamontowac polki pod serwa tj zrobic wszystko. Ja w cenie okolo 800zl dostaje sprzet na gotowo tj z zamontowanymi serwami, silnikiem tj 100% gotowy do lotu. Pan Jakub pokrywa skrzydla folia czyli robi wszystko. Ja niestety nie mam w domu warunkow aby sie tym zajac... Rzecz jasna bylbym w stanie zrobic calosc samemu bo od 7 roku zycia chodzilem do lotniczej modelarni ale niestety warunki mi na to nie pozwalaja i dlatego wlasnie zdecydowalem sie na w pelni skonczona wersje proponowanego przez p.Jakuba modelu.
Jesli chodzi o aparature to raczej wejde w Mutliplexa... Zobaczymy jeszcze tylko czy 7 czy 9.
Pozdrawiam, Kuba

W oferowanym za 250 zl zestawie sa skrzydla oklejone fornirem, a nie tylko styropianowe rdzenie.

Pod koniec ubieglego roku pytalem sie pana Jakuba o mozliwosc wykonania skrzydla o rozpietosci 3 metrow. Z folia i oklejeniem cena nie byla taka bardzo wysoka. Stad troche moje zdziwienie ta cena 800 zl. Poza tym nie wiedzialem, ze model ma byc zrobiony od A do Z. Z takimi drobiazgami jak montaz serw, silnika, napedow sterow, dzwigni itp. troche schodzi wiec ostatecznia ta cena jest calkiem OK. Tym bardziej, ze zestaw podobnej rozpietosci do wykonczenia np. z AH kosztuje wiecej.

Zdecydowanie polecam 9, a odradzam 7. Polecam poszukac na niemieckim ebay.de. Trafiaja sie naprawde niezle okazje. Uzywany, ale w bardzo dobrym stanie sprzet mozna kupic za polowe ceny nowego w polskich sklepach.
Pozdrawiam
Darek