napęd pchający

Witam\ mam laiczne pytanie ? czy do modelu samolotu z napędem pchającym (spalina) musi być lewe śmigło i gdzie można je dostać a może jakieś inne rozwiązania. Proszę o pomoc.

" Tyle lądowań co startów"

Reply to
ARO

Użytkownik "ARO" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:d93qrr$5lp$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

A nie wystarczy zwykłe śmigło zamocowane w drugą stronę?

Fishman

Reply to
Fishman

Fishman wrote: > A nie wystarczy zwykłe śmigło zamocowane w drugą stronę?

Zwykłe śmigło zamocowane odwrotnie daje ciąg w tę samą stronę, co zamocowane normalnie - tyle że słabszy. Paradoks? ;-)

Reply to
Tominen

Jak nie śmigło o przeciwnym kierunku obrotów, to zwykłe na przekładni. Wada: kłopoty wykonawcze i eksploatacyjne, no i nieunikniona strata części mocy.

...robisz dH-2 czy coś podobnego? ;-) pozdrówka Adam snipped-for-privacy@onet.pl

Adam Sliwinski

Podobnie jak samoloty latające kabiną do dołu - teoretycznie powinny spaść ;) No ale mi chodziło o śmigło zorientowane tak samo jak w modelu ze śmigłem ciągnącym ale za kadłubem. Tyle, że to pewnie wymagałoby "lewego" silnika, albo takiego z przedłużonym wałem wystającym z obu stron. BTW: czy silniki modelarskie mają określony kierunek wirowania wału korbowego?

Fishman

Reply to
Fishman

Jeżeli wał korbowy jest symetryczny to mogą się kręcić w obie strony. Niestety silnik z symetrycznym wałem korbowym ma niezbyt wyśrubowane osiągi i dlatego obecne silniki w większości mają niesymetryczne wały i nie będą miały takich samych parametrów działając w obu kierunkach. Mimo to powinny działać w obu kierunkach.

Reply to
Skazoo Bemowo RC

Nie będę po swojemu drążył tematu ale to jest po prostu nieprawda.Symetria wzgledem czego ? Kąty rozrządu !!

Reply to
Roh

Dokładnie chodzi o kąty rozrządu. Jeżeli przy obrotach w obie strony fazy rozrządu są tak samo ustawione to silnik będzie się kręci w dowolnym kierunku z takimi samymi osiągami.

Pod pojęciem symetrii wału miałem na myśli umieszczenie okna wlotowego względem trzpienia wału korbowego.

Reply to
Skazoo Bemowo RC

No tak ! Ale nie widziałem 20 lat takiego silnika na rynku w sensie nowości

Użytkownik "Skazoo Bemowo RC" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:d95qfa$sen$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Reply to
Roh

Użytkownik Fishman snipped-for-privacy@wytnij.to.poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:d94u9m$97e$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Bardzo "określony". Kiedyś (dawno temu) dostępne były silniki m-ki Jena gdzie "rozrząd" to była membrana uchylana podciśnieniem panującym w karterze. Zakręciłeś w prawo - chodził w prawo, zakręciłeś w lewo - chodził w lewo. Historia... Silnik lewoobrotowy, stosunkowo łatwo, można uzyskać przerabiając silnik, w którym sterowanie (w sensie rozrządu) zrealizowane jest dyskiem lub dodatkowym/szczątkowym wałem. Poznasz po tym, że gaźnik (gardziel) umieszczony jest z tyłu silnika. Zabytkowe Rytmy, Marsy, niektóre MVVS'y oraz inne.

Reply to
Renart F.

Pytanie półdyletanta: czy w tej chwili są wyłącznie silniki czterosuwowe? Moja wiedza "modelarsko-latająca" zatrzymała się na etapie dwusuwów samozapłonowych, gdzie o rozrządzie mowy nie było ;-) pozdr Adam snipped-for-privacy@onet.pl

Adam Sliwinski

...mylisz sie...kazdy silnik spalinowy posiada rozrzad, nawet 2T...tylko w wypadku takiego silnika w 99% przypadkow rozrzad jest realizowany przez tlok ktory wykonujac ruch posuwisto-zwrotny odpowiednio odslania i zaslania poszczegolne okna, dolotowe, przeplukujace i wydechowe /ten 1% pozostaly to bardzo dluga opowiesc/ - choc zostal opracowny silnik o tlokach przeciwsobnych majacych wspolna komore spalania z ktorych 1 /tlok/ pracuje w

4T a drugi w 2T, ot dziwolag. W modelarstwie nadal kroluje silnik 2T szczegolnie w mniejszych pojemnosciach /do 10ccm/ poniewaz jest prostszy w budowie i lzejszy od 4T. Dopiero od ~15ccm, do dowolnej, wartosci jest oplacalne stosowanie silnika 4T. Pozdro RD

Użytkownik "Adam Sliwinski" snipped-for-privacy@onet.pl napisał w wiadomości news:d96u8e$ipo$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

[...]

Bishop

OK, dokonałem niedozwolonego skrótu myślowego - chodziło mi o to, że tradycyjne modelarskie dwusuwy nie mają MECHANIKI rozrządu, a nie rozrządu jako takiego; co za tym idzie, mogłyby mieć działanie dwustronne, zwłaszcza w przypadku silników samozapłonowych. W końcu znane są diesle nawet dużej mocy tzw. nawrotne, bywały używane do napędu okrętów podwodnych. pozdr Adam snipped-for-privacy@onet.pl

Adam Sliwinski

nie zapominajmy o cox-ach :)

PeKlesyk