odlewanie dużych elementów

Temat wymyslilem taki aby pokrywalo sie modelarstwo z moim problemem. :)
Do pracy dyplomowej muszę odlać element [1/2 stożka] o dlugości 100cm,
podstawie 35cm i wierzchołku 8cm, całość z małymi elementami i pofałdowanej
fakturze.
Największym problemem jest to że element nie może mieć scianki grubszej niż 1cm
[najlepiej ok 5mm] i wytrzymałość plastiku [sztywny, nieelastyczny].
Jestem w trakcie robienia matrycy która bedzie odlewem gipsowym [negatywem] z
mojego pierwotnego elementu wykonanego z drewna. Zastanawiałem się w jaki
sposób / czym wypełniać matryce gipsową aby uzyskać niezbędną ciękkość scianki
[puste wnętrze]. Optymalny materiał powinnien mieć dużą gęstość aby dał się
ręcznie dociskać do matrycy, nie zalewając całej formy [gęstość np. modeliny].
Winnien też być łatwo formowalny i tężejący samodzielnie bądź z użyciem środków
chemiczych /
utwardzacza.
Zastanawiałem się np. nad rozpuszczeniem butelek od napojów [bądz innych
materiałów plastikowych] w rozpuszczalniku NITRO aż do uzyskania miękiej masy.
Wydaje mi się że rozpuszczalnik z upływem czasu powiniem odparować zostawiając
sztywną skorupę.
Mile widziane inne pomysly.
Reply to
Patryk_T
Dnia 2003-11-20 08:23, Użytkownik Piotr Dmitruk napisał:
By się chyba zrujnował :) A może jest gdzieś dostępna hurtem?
Reply to
Jakub Witkowski
Jakub Witkowski snipped-for-privacy@wstaw.domene.z.sygnatury> napisal(a)
Forma jest jedno czy dwuczesciowa? Jesli dwuczesciowa to moze wystarczy zwykly laminat szklany ?
Rafal
Reply to
Rafal Milczewski
Użytkownik "Rafal Milczewski" snipped-for-privacy@inx.pm.waw.pl> napisał w wiadomości news:bpig8s$td4$ snipped-for-privacy@hq.pm.waw.pl...
a w jednoczesciowa nie wpakuje sie? o ile podstawa jest otwarta to wydaje mi się, ze podolalby, długi kawalek tkaniny powoli rozkladac w srodku tworząc wartswy... co wy na to ?
pozdr
Reply to
DreD
Po przeanalizowaniu wyszło na to że robię obudowę z żywicy i włókna szklanego. Tylko czy dając włókno do środka formy [negatywu z kauczugu] nie będzie miejsc gdzie ono nie dojdzie.
Czy można rozprowadzać więcej żywicy [jakiej ??] i do tego jakieś drobno pocięte włókno szklane [moze mozna dostać jakiąś gotową ścinkę szklaną].
Czy będzie to trwałe ??
Reply to
Patryk_T
Ścinka włókna szklanego jest stosowana w budownictwie do zbrojenia rozproszonego i można to dostać w ilości rozsądnej Ja swego czasu kupowałem w Szczecinie W woreczkach foliowych nie było żadnych problemów ze strony sprzedającego co do ilości (małości zakupu)
Pozdrawiam Dino
> Po przeanalizowaniu wyszło na to że robię obudowę z żywicy i włókna szklanego. > Tylko czy dając włókno do środka formy [negatywu z kauczugu] nie będzie miejsc > gdzie ono nie dojdzie. > > Czy można rozprowadzać więcej żywicy [jakiej ??] i do tego jakieś drobno > pocięte włókno szklane [moze mozna dostać jakiąś gotową ścinkę szklaną]. > > Czy będzie to trwałe ?? > > -- > Wysłano z serwisu OnetNiusy:
Piotr Wojcik