Prosze o pomoc!!!

Witam z modelarstwem mam niewiele wspólnego, za to zajmuje sie robotyka.
Jako ze zawsze moglem liczyc na Wasza pomoc (drodzy modelarze), prosze o nia
jesze raz...
Pracuje nad robotem latajacym (pionowo), potrzebuje na ten temat
jakichkolwiek informacji, jezeli ktos zna jakas stronke gdzie mozna o tym
poczytac ew. zajmowal sie podobnym projektem prosze o kontakt. Interesuje
mnie takze temat doboru napedu elektrycznego oraz zasilania...
Z gory wielkie dzieki
pozdrawiam
Switch`ak
Reply to
switch`ak
Bardzo ciekawe. Czy ma to byc model/robot autonomiczny ?
MM
Reply to
mifau
Takie sa zalozenia niestety powodzenie projektu zalezy od ilosci czasu i wkladu pracy nie tylko mojego..... Jeszcze nigdy nie porywalem sie na takie rzeczy (wszystkie moje konstrukcje jezdza, a jedna nawet chodzi³a :( ). W kazdym razie mysle nad modelem w ktorym uklad sterowania znajduje sie centralnie w srodku, a silniki wraz ze smiglami umieszczone sa na okregu. Myslalem o 4 silnikach. Widzialem juz kiedys cos podobnego w necie ale niestety nie potrafie tego znalezc. Na razie jestem na etapie gromadzenia wiadomosci teoretycznych. Zatem zdaje sie na Wasze doswiadczenie i prosze o linki do ciekawych stronek....
pozdrawiam Switch`ak
Dziekuje Panu Jaros³awowi Hajdukowi za odpowiedz na mnojego posta......
Reply to
switch`ak
U¿ytkownik "switch`ak" snipped-for-privacy@op.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:c6he2e$1j6$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Vitam ! A czy sterowanie 4-ma silnikami nie bedzie zbyt skomplikowane ? (tam trzeba zrownowazyc ciag a nie obroty). Moze lepiej zastosowac sprawdzone sterowanie "smiglowcowe" z regulacja skoku glownego i chwilowego ?
Projekt bardzo interesujacy :)) Aha - i nie zgodze sie, ze ma malo wspolnego z modelarstwem...:) Jesli chodzi o naped elektryczny to chyba na poczatek Alex.... (ale jaka mase startowa robota przewidujesz: 3/30/300 kg ?)
Pzdr ! i powodzenia !
Reply to
B20A5
Bardzo trudne zadanie. Ale jak mawiaja nie ma rzeczy niemozliwych
garsc linkow do konstrukcji:
zabaweczka :)
Powazne rozwiazania:
ogolnie to szukaj na Google Altavista Yahoo hasla: UAV, mini-UAV, VTOL UAV, UAVs, Unmanned Aerial vehicles
'najprosciej' hmmm. :) to kupic zestaw mini heli i zastapic odbiornik ukladem autopilota. A jeszcze lepiej zrobic sterowanie opcjonalne - z mozliwoscia przejecia sterowania. Ale wbrew pozorom nie jest proste opracowanie takiego projektu. Potrzebujesz zespolu ludzi co najmniej trzech: programista, elektronik, modelarz. Wszyscy z duza wiedza na swoja dzialke :) projektu. Zawsze mozesz zwrocic sie do KBN o dofinansownie projektu - jesli ma to byc projekt studencki lub niekoniecznie studencki :). Zawsze tez mozesz aplikowac do DARPA ale musisz miec naprawde rewolucyjne rozwiazania!!! :) Tam na takie projekty przezanczaja min 500.000 dol.
Reply to
Dariusz Marek
DZiekuje wszystkim którzy odpowiedzieli na mojego posta....
...co do waszych pytan, ciezko mi okreslic mase robota poniewaz nie za bardzo orietuje sie w materialach modelarskich, ale mysle ze bedzie to cos ok. 1kg. zasilanie pokladowe, przewiduje takze komputerowe (w zasadzie to mikroprocesorowe) wspomaganie sterowania....
pozdrawiam Switch`ak
Reply to
switch`ak