[RC] Nowa wersja symulatora FMS

na stronie
sciagnac nowa wersje ( 8.1 ) symulatora FMS
Zmiany jakie zauwazylem:
- nowy format opisu modelu
- zaprogramowano reakcje modelu na kontakt z podlozem
TD
Reply to
tdziki
Witam!
No i jak to w wersji testowej ... menu nie dzia³a w pe³ni poprawnie, nie widaæ niektórych napisów w zak³adkach. Jak ustawie gaz na min, to po chwili wy³±æza siê silnik no i gleba ... No i ilo¶c modeli ... brrrr.... 1 szybowiec 2 heli 1 dwup³at 1 dolnop³at 1 "dostawczak: dwusilnikowy transportowiec
Czy tylko u mnie tak siê dzieje ?
Pozdrawiam Marek
Reply to
Marek
No właśnie to chyba naprawde jest wersja testowa i mam nadzieje że bedzie dopracowana bardziej, ja zainstalowałem na starą wersje i mam polskie menu, zaobserwowane zmiany to: zgaszony silnik nieda się już odpalić i dobrze lądowania i loty są trudzniejsze w porównaniu ze stara wersją korkociąg jest bardziej realistyczny przy starcie na holu można się skręcic w spirale tak jak w realu modeli za mało i niemożna wykorzystac tych starszych:( dostawczak niema lotek:( jakoś wolno to chodzi wam też????
Reply to
michals
Też go testnąłem :) Dodam jeszcze, że - dodano moment skręcający śmigła - szybowiec nadal można nierealnie przeciągać nad ziemią, a wogóle model ten i inne nie mają tendencji do korka przy takich manewrach - na pół mocy można kręcić akro (chore), za to nie da się zrobić typowego numeru, jak lot na żyletkę. No doooobra, da się, ale żałośnie. - spowolniono koszmarnie dalej program, min. podczas przelotu za budynkiem czy drzewami zacina się dźwięk, a nie mam krowiastego kompa, czyli program chodzi płynnie na P4 i wzwyż - powtórzono wiele błędów z poprzednich wersji, więc nadal niestety jest to cienki s(t)ymulator. Pomimo ogromniastej listy poprawek
ły czas twierdzę, że para poszła w gwizdek, bo tak dużym nakładem społecznej pracy można byłoby zrobić z niego naprawdę doby symulator, a nie skupiać się np. na obsłudze bibliotek DirectX, jakby to było najważniejsze. Smieszne jest kilka drobiazgów, np. brak kalibracji na klawiaturze, polskie menu z urwanymi opisami itp. Wiem wiem, darmowy to ciesz się. OK, ale szkoda ich pracy. Czyżby bracia Moller nie mieli kontaktu z żywymi modelarzami RC? Albo ci obecni zbytnio im kadzą. Szkoda
Kojarzy mi się to z pastowaniem butów stojąc po kostki w wodzie...
Pozdrowienia Sławomir 'Gmeracz' Gmerek =========================================== Polska Witryna Modelarska:
Sławomir Gmerek
Panie S³awomirze od ponad roku pracujê nad w³asnym symulatorem lotu modeli RC i muszê przyznaæ, ¿e Pana mia¿d¿±ca krytyka symulatora FMS jest chyba troche przesadzona. Model dynamiki lotu stosowany w symulatorach amatorskich nigdy nie bêdzie w 100% odzwierciedla³ rzeczywistych warunków lotu. Ogromn± zalet± FMS jest to ¿e jest on powszechnie dostêpny i nadaje siê w zupe³no¶ci do trenowania podstawowych nawyków pilota¿owych. Programuj±c model dynamiki lotu do symulatora przekona³em siê, jak skomplikowane i trudne do implementacji sa zalezno¶ci fizyczne zwi±zane z ruchem modelu w przestrzeni. Wydaje mi siê, ¿e ostatnie zmiany w FMS ( miêdzy innymi zmiana formatu pliku opisuj±cego model ) maj± na celu w³a¶nie poprawienie jako¶ci odwzorowania lotu, jest to wersja testowa i jestem przekonany o tym, ¿e w najbli¿szym czasie zostanie "doszlifowana".
Pozdrawiam
Tomasz Dzikuæ
U¿ytkownik "S³awomir Gmerek" snipped-for-privacy@modelarstwo.org.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:015001c3ec36$594614a0$1501a8c0@priv...
najwa¿niejsze.
Reply to
tdziki
witam!
a moim zdaniem lepiej sie lata niz starsza wersja.. pierwsze co mi sie rzucilo w oczy to to ze samolot wreszcie skreca toczac sie po ziemii :) poza tym nie potwierdzam tego ze chodzi wolniej od starszej wersji.. ja mam radeona 7200 256 mb na dimm-ach i do tego durona 700 i chodzi wszystko IDEALNIE bez zadnego zaciecia i problemu w rozdzielczosci 1280x1024. starszy fms cial sie przy nizszej.a tak poza tym przydaloby sie wiecej modeli... transportowiec bez lotek? hmm...
pozdr!
Reply to
mr_qpa
A mnie najbardziej podoba siê (nareszcie) mo¿liwo¶æ ustawiania wiatru. Jest to bardzo wa¿na cecha symulatora. G³adkie latanie w poprzednich wersjach to by³o jak piwo bez pianki. Teraz walory treningowe s± znacznie lepsze. Jak kto¶ chce mieæ pe³en realizm, to powinien pój¶æ z modelem na ³±kê. Je¶li kto¶ chce poczyniæ pierwsze kroki lub doskonaliæ nawyki, mo¿e z powodzeniem zasi±¶æ do nowej wersji FMS. Ja osobi¶cie napiszê maila do autorów z podziêkowaniami i zachêcê do dalszej pracy.
Nowa wersja nie posiada jêzyka polskiego. Je¿eli instaluje siê nowy FMS na stary, j. polski pozostaje, ale nowe pozycje menu s± "utajnione". Wystarczy prze³±czyæ siê na jêzyk np. angielski i wszystko jasne.
Mo¿e istnieje konwerter do przerabiania modeli ze starej wersji na now±? A mo¿e kto¶ wnikn±³ w budowê plików modeli. Mo¿e wystarczy drobna poprawka "z palca"?
Pe³en uznania dla braci M. Marek Kowalski
Reply to
Marek Kowalski
Witam
Zgadzam siê z tym. W ostatniej wersji brak wiatru mim zdaniem dyskfalifikowa³ ten symulator jako jedynego nauczyciela. W tej chwili uwa¿am ¿e je¿eli kto¶ opanuje latanie tym symulatorem ( z ustawionym wiatrem) to ma szanse nie rozbiæ za pierwszym razem prawdziwego samolotu. Oczywi¶cie je¿eli nie bêdzie to akrobacyjny dolnop³at z napêdem spalinowym tylko jaki¶ ma³y szybowiec, moto-szybowiec lub elektryczny slowflayer. Podkre¶lam ¿e jest to moje zdanie a nie jestem jeszcze w tej dziedzinie ekspertem.
Pozdrawiam Piotr
Reply to
Piotr Piechota
Poczytałem trochę forum na stronie autorów programu. Niestety nie da się tego zrobić wprost. Nowy plik z modelem zawiera o wiele więcej parametrów opisujących fizykę lotu. Można co prawda skonwertować stary format na nowy, ale taki model będzie latał dokładnie tak samo jak w starej wersji bo nie będzie w nim wszystkich nowych, dodatkowych danych.
A nowe modele latają faktycznie o wiele "prawdziwiej". Co prawda moje doświadczenie "realne" nie wykracza poza trenerki, ale te modele które są w FMS8 dostępne wykazują dużo zachowań bardzo zbliżonych do rzeczywistości znanej mi z lotów. Duży postęp!
Reply to
Piotr Konopka
Czesc !
Nie wiem czy to zbyt odkrywcze... ale da sie polatac na zboczu :) Tylko na poczatku trzeba ustawic wiatr.. max 8-10 m/s i odpowiedni kierunek..
Pozdr.
Reply to
KrzysiekPe
Witam!
Rzeczywiście - trzeba było przełączyć na angileski, by coś zrozumieć...
Ogólne wrażenia bardzo dobre, tylko modeli z poprzedniego FMS 7.0 trochę brakuje.
Próbowaliście wyłączyć funkcję "Fixed Camera" ? Jeżeli nie, to zróbcie to i polatajcie przez chwilę, a potem włączcie spowrotem. Czy zauważyliście to, co ja? Bez "Fixed Camera" widok latającego modelu jest według mnie o niebo bardziej realistyczny.
Pozdrawiam, Szymon
PS: Jest 22:00, a jeszcze tyyyyle postów... ;-)
Reply to
Szymon
Ależ zgadzam się z Tobą w całości :))) Ale jestem jedyny "do bicia", a ktoś musi być w opozycji do tego sumulatora. A dlaczego? A odpowiedź jest w sumie prosta - młodzi modelarze muszą zdawać sobie sprawę z niedoskonałości takiego treningu. Chcąc polatać w realu będą przynajmniej wiedzieć, że dużo spraw może ich zaskoczyć w powietrzu, bo niestety, powietrze jest dla nas najtrudniejszym obszarem do poruszania się. FMS jest jednym z etapów, bardzo ważnym i bardzo dobrze, że jest. Możliwe, że moja przekorna część charakteru kazała mi trochę pokpić sobie z FMS-a, ale nie w złej wierze. Po wielu godzinach wylatanych w powietrzu mam zapewne inne zapatrywanie na potrzebne umiejętności, niż zaczynający pilot. Ale życzę wszystkim wielu podniebnych przygód, warte są każdego wysiłku, bo są niepowtarzalne. Dlatego też z niecierpliwością czekam na rozpoczęcie ciepłego sezonu do polatania paralotnią.
Tam na górze jest poprostu inny świat... :)))
Pozdrowienia Sławomir 'Gmeracz' Gmerek =========================================== Polska Witryna Modelarska:
Sławomir Gmerek
Nie mogê wygoglowaæ nowych modeli do v. 8.1 Widzia³ je ju¿ kto¶?
Reply to
Marek Kowalski