[RC] Przekładnia MP-Jet 3:33:1 - spostrzeżenie

Spostzreżenie jest następujące: Słyszałem opinie że ta przekładnia planetarna lubi smarowanie. W związku z tym smarowałem ją solidnie rzadką oliwą do łańcucha rowerowego przy każdej okazji. Po smarowaniu układ napędowy pracuje wyraźnie ciszej, jednak zauważyłem, że praktycznie przy każdym locie silnikowi zdarza się "kaszlnąć" (wyłączyć się na ok. 0.5-1s). Wczoraj: przy okazji wymiany wręgi silnikowej posmarowałem znów przekładnię (kropla smaru na każdy tryb). Rozprowadzając oliwę zacząłem kręcić w palcach wał przekładni. Zauważyłem, że przekładnia zacina się (pojawia się momentami opór od zakleszczenia trybów). Ponieważ zdejmowałem tryby, pomyślałem, ze któryś założyłem odwrotnie (nie jest to obojętne). Posprawdzałem i było prawidowo, próbowałem też zamieniać tryby miejscami, ale usterka nie znikała. Wyjąłem ponownie tryby i wytarłem z oliwy. Po założeniu przekładnia nie zacinała się! Ponownie posmarowałem i znów się zacinała. Ponownie wytarłem, zostawiając minimalną ilość oliwy i znów problem zniknął. Wniosek: PRZEKŁADNIA PLANETARNA MP-JET 3:33:1 WCALE NIE LUBI SMAROWANIA JAK MI PIERWOTNIE MÓWIONO! Pozdrawiam, Robert P.S. Przy najbliższym locie zobaczę, czy zniknęły te "kaszlnięcia" silnika.

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski