stator od CD-ROM bez izolacji

Loading thread data ...

Lakier do paznokci.

Reply to
PiotrP

Witaj

Moze wczesniej stepisz ostre krawedzie zebow pilniczkiem (iglakiem)

Pozdrawiam

Alex

Reply to
rcflight

Użytkownik Michal S. napisał:

nie do konca ok spilowujac go zmniejszasz jego przekroj (wprawdzie nieznacznie ale zawsze) przez co zwieksza sie natezenie pola magnetycznego. nie pamietam czy w efekcie rdzen ze szczelina powietrzna wczesniej sie nasyci ...

Reply to
AlexY

Teoretycznie jest to sluszne :-) Policz o ile procent zmniejszy sie przekroj typowego zeba statora przy stepieniu krawedzi o powiedzmu 0,2 mm i zobaczysz jakie to ma znaczenie

Pozdrawiam

Alex

---------------------------- Wirtualny Klub Modelarzy RC

formatting link

Reply to
rcflight

Użytkownik snipped-for-privacy@gmx.com napisał: [...]

hmm... rdzen jest przewidziany na jakas moc, przewijajac uzwojenia i zmieniajac magnesy na silniejsze zwieksza sie znacznie ten strumien w obliczu tego mysle ze jakiekolwiek zageszczanie (juz i tak zageszczonego) strumienia jest niepozadane

Reply to
AlexY

Wiadomość od "Michal S." snipped-for-privacy@poczta.onet.pl>

Trójfazowce z załozenia nie nagrzewają się zbytnio. U mnie sie sprawdziło.

Reply to
PiotrP

Dnia 2004-07-26 20:55, Użytkownik AlexY napisał:

To tak, jakbyś podrasował silnik samochodu z 80 na 380 koni, ale bał się dołożyć jeszcze 2 konie :)

Reply to
Jakub Witkowski

Użytkownik Jakub Witkowski napisał:

[...]

no mniej wiecej... to moga byc te 2 konie ktore przekrocza bariere wytrzymalosci panewek...

Reply to
AlexY

Użytkownik Michal S. napisał: [..]

zobacz czy uda sie wcisnac jakas koszulke termokurczliwa

Reply to
AlexY

Dnia 2004-07-27 15:32, Użytkownik AlexY napisał:

No, a tutaj co ma się niby stać, po dajmy na to 1% zwiększeniu gęstości strumienia? Rdzeń się stopi? :) BTW, nasycenie nie nastepuje tak 'nagle'. Nie po zmianie o 1%. To przejście jest znacznie bardziej płynne.

Reply to
Jakub Witkowski

Dnia 2004-07-25 22:02, Użytkownik Michal S. napisał:

Ja bym wziął jakiś dobry twardy lakier, np. poliuretanowy. Oczywiście, kupować całą puszkę tylko w tym celu, to przegięcie.

Reply to
Jakub Witkowski

Użytkownik Jakub Witkowski napisał: [..]

w tym konkretnym przypadku _moze_ podkreslam ze moze ale nie musi zmniejszyc sie moc, przy czym moze to byc nawet niezauwazalne i byc porownywalne do straty mocy z powodu nierowno nawinietego drutu. wszystko zalezy czy rdzen pracuje na pograniczu nasycenia

zalezy od materialu, sa miekkie i twarde. chetnie obejze histereze danego rdzenia coby nie teoretyzowac juz za bardzo :)

Reply to
AlexY

Dnia 2004-07-28 19:49, Użytkownik Michal S. napisał:

Może i tak, chociaż nie wiem jak ze starzeniem (ciepło)

Reply to
Jakub Witkowski

witam. dawno nie pisałem o silniczkach cd-r... ja bym zrobił tak : drobny pilnik iglak -i zeszlifować kanty -to naprawdę prawie nic się nie traci -przy danych rozmiarach i materiałach drut magnesy itp -moc max -a scislej max ilość amperozwojów zalezy od przekroju rdzenia -czyli zeszlifowujac urywasz około -1-3% przekroju -i o tyle bedzie mniejszy prad przy którym silnik zacznie tracić sprawność- zakładając,ze reszta ma jeszcze zapas -czyli np. zamiast 8A gdy zaczyna być zadławiony będziesz miał max 7,9 - a potem pobór prądu zacznie narastać coraz szybciej -przy coraz mniejszym narastaniu mocy oddawanej...-oczywiści te przykładowe 8A -to luźny przykład - zalezy to od konretnego silniczka i wykonania -każdy silnik ma tak, że dajac wieksze smigło -rosnie prad -spadaja obroty -ale rosnie moc oddawana -po przekroczeniu pewnego max obciazenia -wzrost prądu jest coraz gwałtowniejszy - a spadek obrotów coraz wiekszy -i moc oddawane w koncu przestaje przyrastac...

-zmieniając przekrój -zmieniasz prąd przy którym to załamanie osiągów ma miejsce -przy czym załamanie jest dość łagodne -powiedzmy w zakresie 6A silnik ma optimum sprawności -ale do 10A jeszczcze chodzi w porządku -co sprawności straci silnik w skutek przeciązenia -to zyskasz na większym śmigle

czyli to zeszlifowanie kantów naprawdę mało zmienia -dokładjąc -ujmujac blach -tak, że rdzeń ma grubość 5 lub 7mm -to zmiana osiągów jest napradę spora -ale zaokraglenie kantów -efekt niezauważalny.

na czyste boczne powieżchnie daj zwykłego distalu -nie szybkiego i nie za duzo -ale tak aby dodadkowo zaokraglić -a jak distal stwardnieje - po jakiś 10 godzinach -podgrzej toto do około 110 stopni na kilkanascie minut -niech dalej twardnieje... acha -distAL NAKŁADASZ NA JEDNĄ STRONĘ stojana -kładziesz poziomo -i czekasz aby stwardniał -równiutko sie rozpływając... jak tą stronę dotwardzisz -to robisz dopiero drugą. metoda sprawdzona -skuteczna w 100 % -zeszlifować -i pokryć distalem -nie za grubo -distal utrudnia przepływ ciepła tak do około pół mm jest w porządku - distal ma być tak wypukła -jakby menisk -aby drut się ładnie układał pozdrawiam. Witek

Reply to
wit0

PolyTech Forum website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.