Mam problem ...

Hej,
Mam problem. Posiadam przekładnie do silnika elektryczneho firmy HACKER
Sprint. Ma przełożenie 3,6 do 1. Posiadam równiez śmigło firmy APC 10 x 7. Mój
problem polega na tym że nie moge, mimo pierścieni dodanych do śmigła
tak osadzić śmigłażeby sie dobrze trzymało. Sa luzy midzy wałem przekładni a
śmigłem. Co mam zrobic ??
Reply to
Tomek
Witaj!
Tomek wrote:
Ja to robilem nakladajac rurki termokurczliwe na wal przekladni (i podgrzewajac je) w zaleznosci od srednicy poczatkowej rurki po podgrzaniu uzyskasz nakladke na wal o roznej grubosci - wazne jest zeby rownomiernie podgrzewac coby nie bylo bicia :o)
Jak masz srednice walu przekladni ? Ciekawe ze zaden z pierscieni nie pasuje....
Reply to
Arcimek
Użytkownik Tomek napisał:
Moze powinienes kupic piaste do smigla, ktora zmieni srednice piasty, na standardowe 5 mm. Nie bedzie problemu z pierscieniem, bo jeden ma wlasnie 5 mm. Pozdrawiam
Reply to
TomaszB
Hej,
Jeśli chodzi o średnice wału przekładni to wynosi ona dokładnie 4,3 mm. Sprawdzałem suwmiarką. No a najmniejszy pierścień do śmigła APC ma wewnątrzną średnicę 5 mm. Może przekładnie mam "lipną"?. Jeśli tak, to jaką polecalibyście do silnika 400 ?.
Pozdrawiam Tomek
Reply to
Tomek
MP JET STD 2.33:1 za ok. 24zl.
Reply to
Doman
U¿ytkownik "Tomek" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl>
Dwie wersje:
1) patrz±c na powy¿sze zak³adam ¿e masz silnik klasy 400. Wtedy:
To brzmi tak, jakby¶ nie mia³ piasty ¶mig³a. Potrzebujesz czego¶ takiego, ¿eby wsun±æ na wa³ przek³adni, a dopiero w tej pia¶cie zamocowaæ ¶mig³o:
tylko przyk³ad - s± i inne wzory, bez problemu kupisz w kraju.
A wa³ prawie na pewno (99,995% pewno¶ci) nie ma 4,3mm. Sprawd¼ to raz jeszcze, ta informacja bêdzie potrzebna przy zakupie.
2) Wersje, dla przypadku zdecydowanie mniejszego silnika:
Inna opcja, to to, ¿e przek³adniê masz z wa³em z tworzywa, przystosowanym tylko do ¶migie³ producenta przek³adni )ma³o prawdopodobne przy przek³adniach do 400tki.) wtedy masz po prostu niedopasowane elementy i który¶ powiniene¶ wymieniæ.
Pozdrawiam,
Kaper

Kaper
Hej,
Sprawdzałem dokładnie: Ośka przekładni ma 4,2 mm. Cała przekładnia jest plastykowa ale wał (ośka) jest z metalu. Może lepiej byłoby kupić inną przekładnie. Jaką polecacie do silnika 400 o przełożeniu 2,3 do 1 ??.
Pozdrawiam Tomek
Reply to
Tomek
U¿ytkownik "Tomek" < napisa³
Hmm, moze to naiwne pytanie, a slyszales kiedys o PIASCIE????
Sadzac z opisu problemu ten tajemniczy przyrzad stanowi rozwiazanie twojego problemu.
Reply to
kojot