mam wątpliwości

Wiem ze są tutaj obecni Goście oblatani w obowiązującym prawie - zechcą się wypowiedzieć? Dostałem - pewnie jak wielu z Was - taki oto post (fragment): "Do uczestnictwa w Festiwalu chcemy zaprosić możliwie szeroką rzeszę modelarzy i dlatego opracowaliśmy dla Państwa specjalny KONKURS. Polega on na wpisywaniu do bazy subskrypcji adresów e-mail i www zaprzyjaźnionych modelarzy i firm z branży. Dla zwycięzcy - osoby, która wpisze najwięcej adresów poświęconych modelarstwu, sponsor Festiwalu firma Emapa ufundował cenną nagrodę - program komputerowy "Nawigator Mapa Polski"

20 osób, które osiągną największą po zwycięzcy liczbę wpisów - zostanie nagrodzonych BEZPŁATNYMI KARTAMI WSTĘPU - VIP."

Zastanawiam się nad prawnym i finansowym aspektem takiej propozycji - jest to albo łamanie prawa albo powinno słono kosztować.

Reply to
Renart F.

Dostałem to dzisiaj i szczerze mówiąc moja sympatia do organizotorów stopniała niebezpiecznie szybko. Uważam targi za swietny pomysł, widze, ze organizowane sa profesjonalnie, dlatego na temat tej sprawy, mnie osobiscie zenujacej, wole sie nie wypowiadac... Moze (moze...) intencje maja dobre, ale wykazuja absolutny brak znajomosci internetowych manier... Lestat

Reply to
Piotr 'Lestat' Puchowski

Piotr 'Lestat' Puchowski napisał(a):

Sam sobie jeszcze dopisze. Gdyby zbierali same adresy www to jeszcze, ale te emaile... Lestat

Reply to
Piotr 'Lestat' Puchowski

Cześć, też to dostałem dzisiaj rano. Wysłałem też taką odpowiedź:

================================== Dzień dobry, z mieszanymi uczuciami przeczytałem ten email! Jesteście jako organizatorzy konkursu na drodze do nielubianego i prawnie niedopuszczalnego spamerstwa. W każdym razie, w związku z tym, stanowczo proszę o wykasowanie mojego adresu z Waszych danych i nie zezwalam na publikowanie mojego adresu majlowego nigdzie i pod żadną postacią. Rozumiem Wasz cel, ale droga którą obraliście jest fałszywa i niezgodna z obowiązującym prawem, nie mówiąc już o "netykiecie" Pozdrawiam Piotr Piechowski ==================================

Mam nadzieję że organizatorzy się zreflektują, i zaniechają takiego konkursu. Niestety jest to skuteczna antyreklama!

Pozdrawiam Piotr

Piotrp_de

Istotnie -takie ku............stwo tez dostałem !

Facio co się podpisał , urwał się z kursu dla marketingowców w stanie oszołomienia i trwa w nim nadal.Nie kojaży co jest bezczelnym podpuszczaniem a co próbą kradzieży części czyjejś prywatności i to naszymi rękami !

Mówiac wprost poprosiłem o wykreślenie mojego adresu z ich bazy danych i ostrzegłem przed prawnymi aspektami nachodzenia mnie jakąkolwiek korespondencją . Co i innym radzę ....... Ps. Ale mają głupaka od e-marketingu ! Gdzie sie tacy rodzą ??

Reply to
Roman B

Ke'dem guerfel "Renart F." snipped-for-privacy@polbox.com ihn news:bpkmg8$duh$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.rec.modelarstwo

To jest łamanie prawa, bo te maile to spam. Polecam lekturę ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną - ta @#$%^& firma łamie ją namiętnie w wielu miejscach. Zresztą do dyskusji o tym polecam grupę pl.news.mordplik, gdzie się mówi o spamie.

Reply to
Peter 'Mikolaj' Mikolajski

Wlasnie dostalem odpowiedz na moj list. On dalej nic nie rozumie. Postaralem sie wytlumaczyc i zapytalem: byloby Panu miło, gdyba Pana prywatny adres domowy ktos gdzies wysyłal, aby wygrac w jakims konkursie, nie pytajac Pana o zdanie?

Ciekawe czy zajarzy... Lestat

Reply to
Piotr 'Lestat' Puchowski

Popieram. Jest to zagranie lekko ponizej pasa, co wiecej, podejrzewam, ze narusza ustawe o ochronie danych osobowych. Tak wiec apeluje - nie dajcie sie wciagnac! Pzdr, Pavvel

Reply to
Pavvel

Odpowiedz dla przedpiscy: na marketingu ;) przepraszam marketingowcow, ale niestety taka jest prawda:) Wiele osob (zeby nie powiedziec wiekszosc) nie zna sie na zagadnieniach internetowych w ogole. Traktuja to jak dzungle.

Hehe, ja i tak odnioslem sukces z nimi:) Pamietacie pierwsze listy, te tlumaczone na pozal sie Boze angielski? Napisalem im to bardzo dobitnie:) I przestali :P Byc moze, jak dostana kilkadziesiat listow, lacznie z takimi od grupowych prawnikow, z wyszczegolnieniem dokladnie kodeksu i paragrafu (no, panowie - do roboty!), to zrozumieja.

Pzdr, Pavvel

Reply to
Pavvel

Witam

Panowie, z punktu widzenia prawa nie jest to jakies wykroczenie. Wiekszosc z nas ma skrzynki darmowe, zerknijcie na regulamin jaki podpisaliscie (he he he sam sie teraz usmialem) zakladajac je. Co tez tam jest napisane? To raz. Dwa - to tylko adresy e-mail, darmowe adersy, nie porownujcie tego do prywatnych danych. Po trzecie - doskonale rozumiem ze Was to wkurzylo, ja osobiscie wy***lem tego maila nim doczytalem do konca jak robie z wiekszoscia nie interesujacych mnie tresci. Dopiero kolega Lestat mi zwrocil uwage ze jest jakas sprawa. Niestety to nie pierwszy przepis ktory zezwala na dzialanie mogace stanowic niedogodnosc dla innych osob.

Sad But True :-(

Co do dyskusji internautow nt spamu itp musze powiedziec, ze niestety - o ile dobry zwyczaj czasem przeradza sie w prawo (ius naturalis w czasach minionych czy obecnie na przyklad w aspekcie prawa miedzynarodowego jedna z podstaw regulacji i moze (Art 38 Statutu MTS) byc nawet podstawa rozsadzania sporow miedzynarodowych) to na kodyfikacje firmowana przez ustawodawce pt. "Prawo Internetowe" chyba przyjdzie nam poczekac prawda?

Proponuje wiec olac ich po takiej akcji i dac sobie spokoj :-) popijajac zimne piwko! mozna wyslac co najwyzej maila z wyrazami dezaprobaty, poblokowac otrzymywanie poczty od tego nadawcy i w duchu liczyc na jakies jasne przepisy...

pozdrawiam Was serdecznie Kuba Plewka

Reply to
Kuba Plewka

Ja mam płatne konto i w związku z tym co ?

Reply to
Roman B

a to ze pretensje do tego komu placisz i kto to konto utrzymuje

Reply to
Kuba Plewka

Pretensje to mam do osób jakie wychowywały tego kogoś tak ,ze teraz ma ten człowiek wyraźne luki w wychowaniu i obyciu . Zwykły wyżelowany a nieostrugany kołek . Jeśli to przedsięwzięcie jest produktem zespołu a prawdopodobnie jest ,to moja irytacja rozciąga sie na cały zespół gdyz decyzje co i jak robić są akceptowane w zespole

Reply to
Roman B

wiesz, gdzie w gre wchodzi kariera i pieniadze tam czesto zapomina sie o obyciu, kulturze, dobrym wychowaniu etc etc etc co nie zmienia faktu ze jest to smutne...

KP

Reply to
Kuba Plewka

Ke'dem guerfel "Roman B" snipped-for-privacy@kr.onet.pl> ihn news:bplblc$s55$ snipped-for-privacy@news.onet.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.rec.modelarstwo

W związku z tym możesz zgłosić spam do ichniego ISP, a także pójść do najbliższego komisariatu i tam pozawracać głowę policjantom. Po szczegóły odsyłam na pl.news.mordplik ;o)

Ze swojej strony pozwoliłem sobie zadzwonić dzisiaj do nich, gdzie dowiedziałem się, że ichni "marketingowcy" nie mają pojęcia o tym, czego powinni przestrzegać. Podobno mają szczery zamiar za kilka dni (pewnie w przyszłym tygodniu) coś z tym zrobić i przeprosić, ale nie za bardzo w te obiecanki wierzę. Jeśli niczego nie zrobią, to ich domena i zakres IP trafi do filtrów paru sporych serwerów.

Reply to
Peter 'Mikolaj' Mikolajski

A ja Wam cóś powiem, otóż po przeczytaniu zasad i regulaminu "Targów" ja jako stary modelmaniak , a jeszcze bardziej stary handlowiec / terin, branża, znajomość rynku, i takich tam jeszcze parę róznych aksjomatów/ - wypiąłem tyłek na takie przedsięwzięcie i od samego początku przejawiałem sceptyczne stanowisko w tej kwestii - nie czytając tego co do mnie słali. Zresztą od dawna przejawiam postawę mrugającego oczkiem w stosunku do różnych "organizatorów" którzy chcieliby podnieść "wyżej"- ich zdaniem- leżącego i róznej maści wizjonerów i designerów. Można by powiedzieć - o kurde ale sie znalazł mundry. Nie wiem skąd to sie bierze, ale tak już mam od jakiegoś czasu, że "nowy smród" czuje strasznie wcześnie. Mimo to, łaczę się duchowo w bólu ze wszystkimi, którzy poddali się sugestiom sugestywnych i zawiedli sie srogo. Reniu, Romciu i Inni - też by mnie chyba cholera wzięła

Reply to
Jerzy

Dnia 03-11-21 10:35, Użytkownik Renart F. napisał:

Było na grupie mordplik, gdzie stwierdzono, że jest to rodzaj ukrytego spamu. Nie polecam, zdecydowanie.

Reply to
NaLesnik

Panowie, nie na grupie mordplik a w kodeksie, a w ustawie! Narazie jeszcze (pewnie ku rozpaczy NIEKTORYCH) Polacy dochodza swych praw na podstawie skodyfikowanych zbiorow przepisow i regulacji zwanych ustawami, kodeksami etc etc etc a nie wypowiedzi internautow na grupach dyskusyjnych :-) Mozecie mi podeslac konkretny przepis regulujacy ta kwestie (lub gdzie szukac)? Bardzo bede wdzieczny!

dzieki z gory!

pozdowienia

KP

Reply to
Kuba Plewka

Użytkownik "Roman B" snipped-for-privacy@kr.onet.pl> napisał w wiadomości news:bpnf8p$jpe$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

to daj znac pozniej co Ci powiedzieli na komisariacie :-) :-) (piesn radosci # 2)

KP

Reply to
Kuba Plewka

Ke'dem guerfel "Roman B" snipped-for-privacy@kr.onet.pl> ihn news:bpnf8p$jpe$ snipped-for-privacy@news.onet.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.rec.modelarstwo

Gdybym czekał na 6 grudnia, to bym się z pracą nie wyrobił ;o)

Mówiąc ciut poważniej - jeżeli firma się nie poprawi, to będzie miała olbrzymie problemy z komunikacją przy pomocy maili, bo będzie cięta na bardzo wielu polskich serwerach komercyjnych. Jeżeli jeszcze trafi na polskie listy RBL (listy zawierające spamerów, których pocztę z definicji się blokuje), bo nie będzie trafiać także do wielu komputerów osób prywatnych. Ot, taka mała przykrość i prztyczek w nos za spamowanie...

Reply to
Peter 'Mikolaj' Mikolajski