Powr贸t do modelarstwa - w膮tpliwo艣ci

Witam wszystkich. Kiedy艣 w m艂odo艣ci w szkole podstawowej/艣redniej mia艂em przygod臋 z modelarstwem. Dwa szybowce typu jask贸艂ka, par臋 plastikowych i kartonowych
modeli. Obecnie mam ju偶 32 latka i ci膮gnie mnie do powrotu do tego pasjonuj膮cego hobby. Coraz wi臋cej my艣l臋 o samolotach RC i kartonach. Czy w takim wieku to nie za p贸藕no na prawdziw膮 przygod臋 z modelarstwem?
pozdrawiam Inoxit
--
Wys艂ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet /

Spokojnie, ja si臋 reaktywowalem grubo po 40'tce :-)
pozdrawiam Ben.

Witaj! na to nigdy za p贸藕no. Z reszt膮 nie przesadzajmy. 32 lata to przecie偶 nie tragedia...znam starsze osoby bawi膮ce si臋 w RC :P. Obecnie modele RC sta艂y si臋 na tyle dost臋pne ( r贸wnie偶 cenowo ), 偶e je艣li czujesz 偶e Ci臋 to tego ci膮gnie, to mo偶na na pocz膮tek po艣wi臋ci膰 par臋 z艂otych na co艣 prostego, by膰 mo偶e u偶ywanego, 偶eby zobaczy膰 czy Ci臋 to zainteresuje. Je艣li chodzi o kartony to si臋 nie wypowiem, gdy偶 nigdy mnie to jako艣 specjalnie nie pasjonowa艂o. Mimo wszystko nie uwa偶am, 偶eby w jakikolwiek wiek wyklucza艂 mo偶liwo艣膰 zajmowania si臋 tym hobby ;-)
Pozdroweiania, Tomek
Witam prawdziwe modelarstwo zaczyna si臋 po ........ 50 :) U mas senior 艂ataj膮cy C ma chyba grubo po 70 Marek S

Jak przyjdziesz na lotnisko, to cz臋sto oka偶e si臋, ze jeste艣 najm艂odszy z tych (nas) wszystkich dzieciak贸w. Ja mam 36. Reaktywowa艂em si臋 te偶 po 30. Wcze艣niej w szkole latalem na uwi臋zi i te偶 nami臋tnie klei艂em Ma艂ego Modelarza. P贸藕niej nie by艂o miejsca, czasu i pieni臋dzy.
RC to koszty, trzeba mie膰 auto. To tak, jak z grami komputerowymi. Podobno najwi臋ksza grup臋 stanowi膮 m臋偶czy藕ni po 30, a przewiduj膮, 偶e za jaki艣 czas targetem gier komputerowych maj膮 by膰 faceci po 50. Ostatnio u ojca (60) w domu zobaczy艂em na p贸艂ce: "Flight simulator", "Silent hunter" i jakie艣 FPP. Ostatnio zach臋ci艂em go skutecznie do "Orbitera".
--
Lukasz

Dnia 03-04-2008, Cz o godzinie 18:35 +0000, pisze:

No bardzo p贸藕no. Dlatego powiniene艣 zacz膮膰 natychmiast. Ja wr贸ci艂em do modelarstwa p贸艂tora roku temu ucz膮c si臋 podstaw pilota偶u a mam wi臋cej ni偶 32 lata. Nawet wi臋cej ni偶 40 :) Modelarstwo to hobby. Mo偶esz je uprawia膰 tak powa偶nie i z takim zaanga偶owaniem na jakie Ci臋 sta膰. Wa偶ne 偶eby przynosi艂o Ci to rado艣膰 i nie szkodzi艂o innym. Reszta jest nieistotna.
Pozdrawiam Andrzej M.

Ja wr贸ci艂em do tego hobby jakie艣 dwa miesi膮ce temu, a nied艂ugo 40 na karku. W m艂odo艣ci lata艂em modelami na uwi臋zi. Teraz przeszed艂em na RC. Zacz膮艂em od symulatora do kompa by naby膰 w艂膮艣ciwych nawyk贸w. Jednocze艣nie kupi艂em motoszybowiec SkyLady wraz z aparatur膮 4 kana艂y w komplecie. To by艂 dobry wyb贸r. Przy bezwietrznej pogodzie model lata super, nam贸wi艂em te偶 koleg臋 w moim wieku "na latanie" i te偶 kupi艂 SkyLady. Po trzech tygodniach kupi艂em Mini Mag Multiplexa. Ten samolocik z EEP ma ju偶 lotki czyli mo偶na dalej si臋 szkoli膰. Po tygodniu wstawi艂em silnik bezszczotkowy i akumulatory Litowo-Polimerowe. Teraz lata jeszcze lepiej. Super zabawa. W mi臋dzyczasie do艂o偶y艂em do zestawu wi臋kszy model Cessna 40 fiirmy AirLine z nap臋dem spalinowym. Pierwszy lot sko艅czy艂 si臋 w drzewach, na szcz臋艣cie uszkodzenia nie by艂y du偶e. Po naprawie model lata wy艣mienicie. I tak to przez 2 miesi膮ce dorobi艂em si臋 trzech modeli. To hobby wci膮ga i mnie uspokaja po nerwowym dniu w pracy hi hi. Je偶eli b臋d臋 m贸g艂 Ci pom贸c w "pocz膮tkach" daj zna膰. Pocz膮tki dopiero co przerabia艂em, ale.warto by艂o.
Pozdrawiam,
Greg