fotografia latawcowa

ostatnio zaczałem puszcać latawiec skrzynkowy i wpadłem na pomysł , żeby robic z niego zdjecia , mam jednak kilka problemów do rozwiazania :
- jak wytłumić drgania i kołysania ? na razie podwiesiłem, na próbe , telefon GSM , ale tak sie trzasł , że film wyszedł cały rozmyty
- ze zwykłym aparatem foto jest problem , bo nie wiem , jak go odpalic w powietrzu , a nie chce sie bawic w RC . Myslałem o aparacie z funkcja timelapse- automatyczne robienie zdjęć w ustalonych odstepach czasu.. , może ktos poleci jakis model
- jak skutecznie wiazać żyłkę , na razie mam wezły zderzakowe zabezpieczone tasma samoprzylepną , ale może ktoś zna lepszy..
czekam na porady ..
gg 8105799

latawiec MUSI trzasc - nic nie poradzisz, ja dlatego wybralem balon, ale w necie jak poszukasz to zobaczysz ze KAP-owcy uzywaja czegos jakby platform z rolkami - nie eliminuje to drgangora-dol, ale te boczne oraz przechyly - owszem. no i maja do swoich aparatow koszyki z serwomechnizmami lewo-prawo i gora-dol - zrobienie czegos takiego to koszt rzedu 100 pln a sterowania tzn troniki - kolejne 20 jak sie jest tronikiem.

a czym napełniasz ten balon?? pewnie helem to skąd go bierzesz i jaki koszt , bo ja tez szukałem i wychodzi frogo