Latawiec - materiały.

Witam.
Czy ktos z Was paral sie ostatnimi czasy konstruowaniem latawca?
Bylby wdzieczny za wszystkie uwagi związane z materialami uzytymi do
konstrukcji szkieletu i pokrycia oraz ich dostepnoscia w handlu.
Myslalem o ortalionie, jednak w hurtowni materialow dowiedzialem sie ze juz nie
jest produkowany (!).
Pzdr.
Adam
Reply to
Adam
Na pokrycie latawca najlepszy dakron. Bywa jednak drogi i trudnodostepny, ale to tkanina nad tkaniny... A szkielet - zalezy co to ma byc za latawiec. Moga byc listewki drewniane, z wlokna szklanego (wedka albo takie fajne charagiewki do rowerow na dlugim "dyszlu" - ten dyszel to wlasnie prosty pret z wlokna szklanego o fi = 5 ... 8 mm) lub prety aluminiowe, plasticzane (dostepne o OBI), tudziez karbonowe (tutaj rowniez klaniaja sie wedki lub zamowienie specjalnych do latawcow - droga sprawa). A linki to polecam nylonowe lub kewlarowe te ostatnie o fi = 1mm wytrzymuja 50 kg!
Pozdrawiam,
Szymon ( glownie RC + eksperymenty j.w. :-) )
> Witam. > > Czy ktos z Was paral sie ostatnimi czasy konstruowaniem latawca? > > Bylby wdzieczny za wszystkie uwagi związane z materialami uzytymi do > konstrukcji szkieletu i pokrycia oraz ich dostepnoscia w handlu. > > Myslalem o ortalionie, jednak w hurtowni materialow dowiedzialem sie ze juz nie > jest produkowany (!). > > Pzdr. > > Adam > > -- > Wysłano z serwisu OnetNiusy:
Szymon_Shaggy
Dnia 2004-08-23 11:40, Użytkownik Adam napisał:
Niemozliwe - a z czego robi się te tanie namioty?
Ja też chciałbym zrobić latawiec, najlepiej bezszkieletowy (aby można go było wygodnie włożyć w kieszeń i puszczać zamiast samolotu w bardziej wietrzne dni)
Reply to
Jakub Witkowski