Świece żarowe

witam

W sklepie modelarskim Riku sa dostepne świece z serii OS OS/A3, OS/A5, OS/N8, OS/NoF, OS/P3, OS/P6, OS/P7, OS/P8, OS/R5 czy ktos mi moze pomoc w określeciu ciepłoty tych typów lub ewenetulanych innych różnic Świeca bedzie pacowac w silniku 2,5ccm Thunder Tiger

Reply to
Maciek

stawiam na A3

PMK

Reply to
PeKlesyk

zresztą wybierz sam

PeKlesyk

Poza tym weź pod uwagę:

- czy silnik jest zabudowany

- przy jakiej temperaturze będziesz latał

- na jakiej ilości nitra

- na jakim oleju (rycyna gorzej chłodzi i syfi)

Ostatnio troche walczyłem ze świecami dla swojego silnika. Ostatecznie kupiłem 3 różne i dobierałem eksperymentalnie. Różnice są niesamowite. Zarówno podczas zapalania (pali od kopa, a na innej baaaardzo trudno), jak i pracy (zwłaszcza na wolnych obrotach. no i oczywiście silnik inaczej się grzeje. Sztuka tak dobrać świecę, żeby nie przegrzać silnika (zimna swieca - dobra świeca), i żeby nie mieć problemów z zapalaniem i pracą na wolnych obrotach (tutaj czym gorętsza - tym lepiej).

Pewnie orłem jak zwykle nie jestem, ale dzielę się tym co zaobserwowałem.

Reply to
Lukasz Stela

to życzę powodzenia :)

Nie radze A3 bo na pewno przegrzejesz silnik .

OS 8 i będzie dobrze wytrzymała i dobra świeca na normalne dni jak będzie super gorąco to może być A5.Ja ją stosuję ale w silniku 12cm3

A3 jest do hamowni mi się na niej dobrze latało przy -10 i silnik się nie przegrzewał .Jak latasz na syntetyku to przy OS 8 troszkę więcej paliwa i będzie letni silniczek :)

Poczytaj tu to wskazuje na pojemności i świece ale dużo zależy od regulacji silnika . Jak ustawisz na bardzo ubogo to każdą zjarasz i przegrzejesz silnik :)

DraGon

Właśnie do małych silników A3 dobrze sie nadaje. Małe silniki mają z reguły większe obroty i potrzebują wcześniejszego zapłonu. Używam A3 w OS-10LA, Magnum XL15A i MVVS 2.5ccm. Oczywiście jeżeli używamy paliwa z dużą ilością nitro (powyżej 10%) to można rozważyć zimniejszą świecę.

Reply to
Piotr Konopka

:) Mam 15LA i na A8 super się zachowywał na A3 w lato pazył .Przy śmigle sport nie nadawała sie ta świeca w ogóle :(

Użytkownik "Piotr Konopka" snipped-for-privacy@wlkp.top.pl> napisał w wiadomości news:dg99mi$gq6$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Reply to
DraGon

a ile nitro było w paliwie ?