Tani komplet prosze o rade

Witam
Mam taki problem mianowicie chciałbym kupić tani komplet samolocik elektryk chodzi o komplet model plus sterowanie plus aku i cała reszta . Generalnie
chodzi o to żeby kupić jakiś komplecik do 300-500 złotych
I zobaczyć czy mnie to wciągnie a dopiero potem kupić cos droższego
Po prostu szkoda wydać 1500 albo i lepiej żeby się okazało ze nie załapie bakcyla
Widziałem na allegro i w rożnych sklepach modelarskich zestawy za około 300 złotych
Moje pytanie czy jest sens cos takiego kupować czy może prędzej się zniechęcę niż załapie bakcyla?
Proszę o rade, co kupić konkretne linki były by mile widziane
A może lepiej cos używanego?
Co kupić na początek proszę pomóżcie?

Się zniechęcisz. Kup jakiś niedrogi model plus w miarę porządna aparatura. Aparaturę można nawet wziąć w raty. Jak nie załapiesz bakcyla, sprzedasz aparaturę z niewielką stratą. Model zapewne będzie po kilku kretach i go raczej nie odsprzedasz :-) A jak załapiesz, będziesz miał lepszy sprzęt na przyszłość.
Michał

Jestem mocno poczatkujacy i nie za bardzo wiem jaki do niedrogi model :d i w miare porzadna aparatura wiedz jak bys podal jakies konkrety bylo bi mi latwiej ja poprostu nie mam pojecia jaki to jest niedrogi model dajacy namiastke latania :D aparatury nie musze kupowac na raty pieniazki mam tylko szkoda wydac zeby potem walnac do szafy :D ale moze to nie jezt zly pomysl moze kupic uzywana aparature a potem faktycznie ja opchnac rozumiem ze 4 kanal to minimum ? pozdrawiam

W moim odczuciu "niedrogi" model, to pojęcie dość płynne. Możesz na przykład kupić napędzanego silniczkiem elektrycznym depronowca, ale trudno nazwać takie latadełko modelem. Ze swoich doświadczeń, do nauki latania polecam modele możliwie duże i ze wszystkimi funkcjami sterowania (kierunek, wysokość, lotki, przepustnica). Obowiązkowo górnopłat ze znaczym wzniosem (4-6 stopni). Zakup sprzętu używanego jest w tym przypadku dobrym pomysłem. Warto jednak zwórcić uwagę, by nie miał za sobą zbyt wielu pogonionych "kretów", co niepotrzebne zwiększy masę. Uważam, że powinieneś zainteresować się modelem z silnikem spalinowym 3,5 - 6cm^3, rozpiętość około 1200 - 1400mm. Konstrukcja skrzydła dowolna. Kupując model ze skrzydłem konstrukcyjnym jest szansa, że będzie on miał mniejsze obciążenie powierzchni za to łatwiej go uszkodzić i nieco trudniej naprawić. Przy skrzydle typu "styropian kryty balsą" masz większa masę, ale solidniejszą konstrukcję. Co do radia, to w zupełności wystarczy Ci na początek Hicec Flash 5X lub podobny. Dobrze, aby radio posiadało nawet najprostszy komputerek. Musisz też pamiętać o rozruszniku do silnika i żarzeniu do świecy. Serwomechanizmy mogą być jak najprostsze - HS322 powinny spełnić zadanie. Do tego będziesz jeszcze potrzebował włącznik i pakiet zasilający. Zakładam, że dobiornik kupisz z nadajnikiem. Celowo nie polecam modeli elektrycznych, bo pociągają za sobą wieksze koszty startowe (ładowarka procesorowa + pakiety zasilające), których chcesz uniknąć. Więcej szczegółów na temat wyboru pierwszego modelu i sterowania modelami RC znajdziesz tu: http://www.aerosolutions.bdl.pl/download/aerosolutions_szkolenie_RC_Jarek%20Hajduk.pdf
Pozdrawiam Marcin www.aerosolutions.pl
--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail /

Marcin Krugy pisze: .............

Jak na zawodowca kolega zapomnia e:
- do spaliny potrzebne jest mniej wicej prawdziwe lotnisko, do maego elektryka ju nie koniecznie - koszty trenerka spaliny 1,5m =koszty trenerka 1m elektryk - obsuga elektryka jest zwyczajnie prostsza - na pierwszego elektryka mona wybra jeden ze znakomitych modeli Multiplexa wykonanych z Elaporu, tworzywa, ktre wiele wybacza pocztkujcym,
-- Pozdrawiam,
Krzysiek "kojot" Choroszko www.pretor.pl/lotnisko

Owszem, ale pytanie dotyczyło cyt. "taniego kompletu" do rozpoczęcia przygody z modelami RC, a to są wciąż modele z silnikami spalinowymi. Mimo wszystkich wad, które ten rodzaj napędu za sobą pociąga... Przy spalinie można od biedy podardzić sobie ładowarką otrzymywaną z radiem, przynajmniej na początku. W przypadku elektryka aby "normalnie" latać trzeba mieć 2-3 pakietów i ładowarkę procesorową (min. 200PLN). Dla np. Li-Po 3s1p stanowi to wydatek około 200-400PLN/pakiet, zależnie od pojemności. A gdzie silnik, regulator i model? W kwestii lotniska też bym polemizował, szczególnie przy trenerku na silnik 3.5 - 4.5cm^3, ale o tej porze zwyczajnie mi się nie chce :)
Dobrej nocy Marcin www.aeroslutions.pl

Popieram, modele z silnikami spalinowymi sa duzo bardziej uciazliwe w uzytkowaniu, trzeba miec do nich tez osprzet taki jak rozrusznik, cos do zarzenia swiecy, przydalaby sie jakas skrzynka startowa itp. No i jak kolega wyzej napisal sporo miejsca do latania. Do elektryka wystarczy ladowarka no taka w miare przyszlosciowa to powyzej 200zl kosztuje, Pakiety li-pol za 60-90zl sztuka, ze dwia wystarcza na poczatek. za okolo 60zl mozna juz kupic silniczek trojfazowy do elektryka, regulator za okolo 100zl Sam latalem takim elektrykiem kadlub ze styro, a plat z EPP cena ok 150zl i to z napedem tylko szczotkowym 280, wiec uzylem do niego taniego 3f Tower Pro i latal bardzo ladnie. Pozdrawiam

Poczytaj wątek: "No to zaczynamy - fruwanie R/C :)" z 19.03.2007, 06:06
Marek

Witam wszystkich No cóż, to nie jest prosta sytuacja i nieczęsta w modelarstwie: doradzić coś, jeżeli nie jesteś zdecydowany, czy Ci się w ogóle modelarstwo spodoba. Po pierwsze modelarstwo to bardzo szeroka dziedzina (projektowanie, budowa, loty, starty zawodnicze), a i klas modeli jest mnóstwo. Liczenie na to że jakiś, przypadkowo wybrany i to wg kryterium niskiej ceny mniej lub bardziej "model" da Ci odpowiedź na Twoje podstawowe pytania dotyczące modelarstwa jest chyba ogromnym uproszczeniem i pewną naiwnością ;-). Boję się również że podpowiedzi kolegów, chociaż bardzo życzliwe, raczej Ci namieszają niż coś wyjaśnią.
A konstruktywnie ? Proponuję, abyś przynajmniej parę razy wybrał się na miejsca modelarskiej aktywności, najlepiej różne. Nie wiem gdzie mieszkasz, ale myślę że warto na to poświęcić parę weekendów i sporo benzyny w samochodzie - to i tak wyjdzie taniej niż te kilkaset złotych na "zabawkę latającą". A dzięki temu zobaczysz i poczujesz wszystko sam. Dodatkowo proponuję próbę polatania z doświadczonym modelarzem "na kablu" w systemie instruktor - uczeń. Jeżeli nowo poznani modelarze zaoferują Ci to w ramach wspólnej frajdy, to super, jeżeli będziesz miał z tym problem, to po prostu wykup sobie kilka lotów u modelzrzy świadczących tego typu usługi odpłatnie. W ten sposób będziesz miał szanse wypróbować nie tylko, czy Ci się to podoba, ale również sprawdzić swoje talenty w tym kierunku. To jest też szansa na wypróbowanie różnych modeli (elektryczne, spalinowe, baa nawet śmigłowiec) i skonfrontowanie Twoich wyobrażeń z rzeczywistością. Te spotkania są również znakomitą szansą na pozyskanie sprawnego, a stosunkowo taniego modelu używanego, gdy już dojrzejesz do takiej decyzji.
Przepraszam jeśli jeszcze bardziej "namąciłem", ale chciałbym zniechęcić Ciebie do "zabawek latających" zanim one zniechęcą Cię do modelarstwa ;-)
Pozdrawiam wszystkich Jarek

Z tego, co widywałem na allegro, to w tej cenie spotyka się zestawy 3 kanałowe - sterowanie wysokością, skrętem i silnikiem. Z jakością jest różnie, możesz kupić model z usterkami, zwykle dotyczy to elektroniki, więc sprawdź przed lotami jak samolot słucha się poleceń. Dwie osobokomórki i spacer do 300 m, w jedną stronę. W razie jakichkolwiek problemów reklamuj wyrób, to powinieneś sobie zagwarantować u sprzedawcy. Loty ze szwankującą aparaturą kończą się zniszczeniem modelu i utratą gwarancji. Pierwsze loty ... najlepiej by było, żeby się bez nich obejść, bo to twarda konfrontacja powietrze - ziemia! Jak to ładnie ktoś powiedził w 'Mistrzu i Małgorzacie', 'trzask, prask i po wszystkim'. Jeśli możesz, to znajdź sobie jakąś grupę lokalnych modelarzy i poproś o oblatanie, to są życzliwi innym ludzie i na pewno ci pomogą. Jeśli nie, to znajdź wiekszy plac z asfaltem bez dziur i zacznij od opanowania lądowania po niewielkim locie w linii prostej. Jesli zaczynasz sam, to polecałbym nieco inną drogę, na początek prosty model dwusilnikowy (sterowanie modelu za pomocą dwóch silników) za 200 zł. Taka kwota za naukę latania dla poczatkującego wydaje się całkiem przyzwoita, przerobisz wszystkie podstawowe manewry związane z lotem i poczujesz temat. Potem zdecydujesz, co dalej, ale już będziesz trochę wiedział.
Pzdr, Jan
Witam ponownie
Wielkie dzięki za info musze przyznać ze modelarze to faktycznie życzliwi ludzie
taki odzew na grupach w dzisiejszych czasach to naprawdę rzadkość :D
tak sobie myślę że faktycznie niezłym pomysłem jest wybranie się i skontaktowanie z jakąś już latająca grupa jestem z otwocka i 100 kilometrów mogę spokojnie dojechać
jak by mnie ktoś chciał zaprosić to z chęcią zawitam pooglądam na własne oczy jak to wygląda i posłucham mądrzejszych od siebie
aparaturę już mam 4 kanałową teraz pozostaje tylko kwestia modelu
generalnie musze się przyznać ze jestem zdecydowanie za elektrykiem mam wrażenie że są łatwiejsze w obsłudze i na początek jednak wygodniejsze
gdyby mi tylko ktoś podpowiedział co konkretnie kupić
tzn jaki model jaki silnik jakie Serwa jaki regulator i jakie ogniwa
wychodzę od założenia ze nie ma sensu uczyć się na błędach i lepiej nabyć sprawdzone rozwiązania
Myślę o kwocie max 500 złotych za komplet nie licząc sterowania
i raczej gotowym modelu jak załapie bakcyla to wtedy będzie czas na zbudowanie swojego
a wiec jak by ktoś miał chwile czasu i wskazał konkretne części i jakiś niezły sklepik to będę zobowiązany
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za info naprawdę sporo mi się rozjaśniło

Pierwszy model bardzo szybko rozwalisz, więc powinien być najtańszy. Co do reszty, to jest tyle szkół ile ludzi. Pozdrawiam, Jan