wy??cznik

Witam,
Posiadam 3 kanałową aparaturę Jamara XT3. Dwa kanały są proporcjonalne
a jeden mam jako przełącznik.
Jeśli podłącze serwo pod ten kanał to cały czas mi się obraca w jedną
stronę a po przełączeniu przełącznika w drugą.
Chcę wykorzystać ten przełącznik do wyzwalacza aparatu fotograficznego
za pomocą kabla microjack w aparacie gdzie się podłącza wężyk
spustowy.
Czyli na wyjściu potrzebuje mieć dwa stany: zwarcie/przerwa
Jak to zrobić? bo teraz mam tak ze jest cały czas napięcie.
Reply to
kompi
Jak to zrobić? bo teraz mam tak ze jest cały czas napięcie. zamiast serwa podepnij rc switch np.
Darek_J
Reply to
Darek_J
Witam próbowałem to uruchomić i nie działa . Czy ktoś nie spotkał się z informacjami na temat swich on /off lub innymi układami ? Marek S
Reply to
Marek S
Użytkownik "Marek S" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:f7vtt3$l52$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Zrobilem kilkanascie sztuk i chodzi bez problemu
Reply to
Darek_J
Witam możliwe ze działa ale ja szukam podwójnego wyłącznika on/off . Tzn. jak ma położenie środkowe drążka to 2 x OFF jak skrajne to raz jeden off raz drugi . Może ktoś znalazł na procesor cos podobnego ? Marek S
Reply to
Marek S
Marek S napisał(a):
Wystarczą 2 przełączniki na CD 4013, w jednym ustawiasz próg wyzwalania na około 1.3 ms i używasz zanegowanego wyjścia przerzutnika, drugi zaś ustawiasz na około 1.7 ms i używasz niezanegowanego wyjścia przerzutnika, zaś wejścia przerzutników łączysz razem ze sobą. Dodatkowa wskazówka: nie trzeba używać dwóch układów CD 4013 - jedna kostka zawiera dwa przerzutniki, trzeba tylko przeczytać co i gdzie podłączyć.
Mam napisany na mikrosterownik Cypress CY7C63310 mały engine do śledzenia dwóch kanałów odbiornika, pozostaje tylko interpretować zmierzone szerokości impulsów i sterować liniami I/O - a jest ich aż 12. Taki procesorek kosztuje kilka zł, niestety nie jestem w stanie wskazać gdzie je kupić, gdyż dla moich własnych potrzeb mam do nich i do programatora dostęp w firmie gdzie pracuję.
pozdrawiam
Remigiusz
Reply to
Remigiusz Zukowski
Witam nie ma dostępu do takich egzotycznych procesorów . Próbowałem cos napisać na ATiny 15 ale jak dotąd nie chodzi. musze pomyśleć co się dzieje i żeby było zabawniej to sobie zablokowałem programowanie po spi i musze pomyśleć co dalej. Jeśli piszesz cos pod atmelki to może razem cos wykabinujemy? Marek S
Reply to
Marek S
Marek S napisał(a):
Niestety mam doświadczenie tylko z tymi Cypressami, mam też w domu dev-kit LPC2103 - to ARM7 Philipsa: 50 MHz, 16 KB FLASH i 2 KB RAM, dość tani - kilka zł sztuka ale na chwilę obecną nie mam pomysłu gdzie można by wykorzystać tą moc obliczeniową - głupio byłoby zrobić na nim przełącznik serwa...
pozdrawiam
Remigiusz
Reply to
Remigiusz Zukowski