Zdjęcia lotnicze 1939 - WARTO

Leszek

Reply to
LeszekB

OT. Ostatnio natknąłem się na informację (chyba w Sprawie Honoru ?), że przed wojną, Warszawa miała 1,5 miliona mieszkańców. Czy to prawda ? I jak to się ma do dzisiejszego 1mln ?

60lat po wojnie nie mamy ani jednego tak dużego miasta :( Czyżbym coś pokręcił ?

Pozdrowienia,

Adam

Reply to
Adam Wieczorek

Moze sie myle - tez musze poszukac w wiarygodnym zrodle ale obecnie w-wa ma chyba ~2MLN mieszkancow....

Reply to
Tomek P

Według danych z tego źródła:

ma 1 618 000 mieszkańców a z pobliskimi miastami tworzy aglomerację liczącą 2,2mln mieszkańców

Reply to
PitLab

Tia.... Z "pobliskimi miastami" to Katowice mają >5mln :) Ale mi chodziło o te dane historyczne, czy to jest do zweryfikowania ?

Adam

Reply to
Adam Wieczorek

Ok, znalazłem sobie potwierdzenie: "Okres międzywojenny to kontynuacja dynamicznego rozwoju stolicy, która w

1939 roku osiąga 1350 tys. mieszkańców." Hm, to daje do myślenia...

Adam

Reply to
Adam Wieczorek