Żywica E 601

Jeżeli na swojej drodze spotkacie żywicę Epidian 601 to uśmiechnijcie sie do niej. To przyjaciółka modelarzy! Do modelarskich zastosowań typu przesączanie tkanin i mat szklanych oraz węglowych a także sporządzanie klejów i mas szpachlujących jest równorzędna dla E 52 i E53 a nawet jest lepsza bo bez zapachu. Utwardzacze jak do innych Epidianów. Koszt za 1 kg z utwardzaczem ET (20% wagowo) wynosi około 50 zł (Wax w Krakowie).

Reply to
Roh

Witam :)

Czy ten Epidian 601 to to samo co Ep 61 ? Jakiś czas temu postanowiłem zrobić sobie kadłub do Kobuza ... miałem wszystko co potrzeba oprócz żywicy . W sklepie w Warszawie sprzedawca poinformował mnie o nowej cud żywicy co sie zowie Epidian 61 ( właściwości podobne do Ep 51 tyle że z innym mniej toksycznym rozpuszczalnikiem ). Wg sprzedawcy do utwardzania powinienem użyć Z1

1:10 wagowo . Wszystko było cacy do momentu " obmacania " ;-) kadłuba po rozformowaniu . kompozyt jest po prostu miękki :| . Sytuację da się prawdopodobnie uratować przez wygrzanie ale jeszcze z tym poczekam . I teraz ostro zastanawiam się czy jednak użyłem nieodpowiedniego utwardzacza , czy mówimy o całkowicie innych żywicach , czy dałem za mało Z1 ? Cóż to za utwardzacz ET ?

Jeśli coś skopałem z utwardzaczem to chyba pozostaje tylko wyklepać nowy kadłub na L 285 :-(

Pozdrawiam Paweł R.

Reply to
Rozanski.Pawel

Po prostu popatrz na strone Nowej Sarzyny

Użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@n76g2000hsh.googlegroups.com... Witam :)

[...]

Witam Czyli już wszystko jasne :) To są dwie inne żywice , użyłem odpowiedniego utwardzacza i we właściwej proporcji ... po prostu Ep 61 tak ma że jest miękki bez wygrzania :-(

A jeśli ktoś będzie jeszcze kiedyś zadawał pytania na temat ilości utwardzacza do Ep to podsyłam link

- po prawej stronie jest tabela proporcji wszystkich epidianów i wszystkich utwardzaczy do nich :-)

Pozdrawiam Paweł R.

Reply to
Rozanski.Pawel