[RC]Kany

Witam!
Cos slyszalem ze kots mial problem z dostaniem Kanow.
Jak by ktos szukal to sa w CSM(Centralna Skladnica Modelarska, bylem
dzisiaj) na pewno 1050mAh i chyba te mniejsze tez.
Reply to
Doman
U¿ytkownik "Doman" snipped-for-privacy@MajlNaStronie.WWW napisa³ w wiadomo¶ci news:cf7i1o$7s3$1@213.241.34.186...
apropos... co sadzicie o KANach - tych 1050 ???
Reply to
h22a5
Nie wiem jeszcze jak z ich trwa³o¶ci±, bo u¿ywam dopiero kilka miesiêcy takie ogniwa, ale przy pr±dach, przy jakich operujê (do 12-13A), te ogniwa stanowi± znakomit± alternatywê dla Sanyo 500AR. Ten sam rozmiar, przy minimalnie wiêkaszej wadze, a za to 2 razy wiêcej latania. No i NiMH-y, w przeciwieñstwie do NiCD przechowuje siê na³adowane, wiêc w ka¿dej chwili s± gotowe do u¿ycia. Jak na razie jestem z nich bardzo zadowolony. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
E?! Ze co? NiCd przechowuje sie naladowane, kiedy sa wyladowane traca pojemnosc. Zalecam artykuly(ang) do znalezienia na googlach, napisane przez osoby lub firmy lub tez inne instytuty badan.
Choc przyznam ze sa dwie szkoly - jeda mowi tak a druga opdwrotnie =)
Reply to
Doman
koledzy .... ktos kupował ostatnio moze Epidian w Warszawie na Lindleya?
Pani mi ostatnio krzykneła 32zł za 1 KG Ep 52 ..........koszmar .
cos sie pozmieniało ? ktos moze kupuje w Pruszkowie w C-L jakies epidiany lub temu podobne ?
Reply to
Marcin Juraszek
To ciekawe. Wszelkie ¼ród³a z jakimi siê spotka³em (w tym NASA). Zalecaj± przechowywanie NiCd w stanie roz³adowanym. Pogrzebiê w wolnej chwili, za Twoj± rad± w necie, bo je¶li jest rzeczywiscie druga szko³a, to ja wolê t± drug± :) By³oby to wygodniejsze. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
BTW: Ja spotka³em siê z twierdzeniami, ¿e zjawisko samoroz³adowywania jest szczególnie szkodliwe dla pojemno¶ci NiCd. Samoroz³adowanie natomiast jest tym silniejsze im bardziej ogniwa s± na³adowane. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Użytkownik Robert 'Heyoan' Gadomski napisał:
odkladasz ogniwo rozladowane (SEM ~1,1V) na miesiac odkladasz ogniwo naladowane (SEM ~1,4V) na miesiac po miesiacu ogniwo rozladowane wyrzucasz do smieci (chyba ze uda sie je zregenerowac) a ogniwo naladowane w najgorszym razie przejdzie do stanu "rozladowane" i masz powiedzmy miesiac zeby je naladowac
czas podaje fikcyjny, wszelkie zgodnosci z rzeczywistoscia byly niezamierzone, zadne ogniwo nie ucierpialo podczas pisania tego textu (wczesniej to i owszem) ;)
Reply to
AlexY
Hmm, czasy faktycznie by³y fikcyjne. Nawet NiMH nie roz³aduj± siê tak szybko (ok. 5% na dobê, o ile dobrze pamiêtam). Je¶li o mnie chodzi to przechowujê pakiety NiCD roz³adowane do 0.9V/ogniwo. W zimie nie u¿ywam ich przez kilka miesiêcy, tote¿ mniej wiêcej raz na miesi±c dokonujê na nich ³adowania i ponownego roz³adowania, ale nie dlatego aby zapobiec ca³kowitemu roz³adowaniu poszczególnych ogniw. Gdyby by³y niespakietowane, to w przypadku NiCD nic by im siê nie sta³o z tego powodu. Chodzi o co¶ innego: ogniwa w pakiecie nie s± idealnie równe i w przypadku zbyt g³êbokiego roz³adowania pakietu mo¿e doj¶æ do przebiegunowania (czytaj: ¶mierci) s³abszych ogniw. To tylê co mam do powiedzenia na temat NiCD na podstawie w³asnej wiedzy. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Cześć,
to się mniej więcej tak zgadza. Ktoś kiedyś usilnie starał się mnie przekonać do przechowywania pakietów w stanie calkowitego naładownia. Prowadzi to jednak do przedwczesnego zużycia pakietu. I producenci ogniw i ładowarek a także specjaliści w tej dziedzinie zalecają przechowywanie pakietów rozładowanych. Ja poprostu raz na kwartał pakiet ładuję i rozładowuję. I nie mam naprawdę żadnych problemów z ich żywotnoścą. Zaznaczam, że używam dobrej ładowarki i możliwie najlepszych pakietów (Sanyo jest moim głównym faworytem).
Pozdrawiam Piotr
Piotrp_de
Przytoczê jeszcze artyku³ na temat przechowywania pojedyñczych ogniw NiCd w zwarciu, który pojawia³ siê kiedy¶ na tej grupie:
to jest metoda ekstremalna i dla nas nieprzydatna, ale ¶wiadczy o tym, ¿e przechowywanie w roz³adowaniu, a nawet zwarciu pojedyñczego ogniwa NiCd nie jest dla niego zabójcze ani szkodliwe. Podobnie jak Piotr, nie mam problemów ze swoimi pakietami przechowuj±c je roz³adowane do odpowiedniego poziomu i przepuszczaj±c okresowo przez jeden cykl, w czasie d³u¿szego spoczynku, aby unikn±æ przebiegunowania. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
No to w sumie sie wszystko wyjasnilo, pomijajac to rozladowanie na koncu. Z tego co pamietam to co jakis czas robilo sie pelen cylkl(rozladowanie, ladowanie). Choc calkiem mozliwe iz mi sie pomylilo i winno byc na odwrot(naladowanie, rozladowanie) =| Teraz to ja poszukam...
Ano =]
P.S.: Osobiscie posiadam stary pakiet NiCd juz jakies 3 lata(nie wiem nawet jaka pojemnosc), ale zawsze trzymalem je naladowane(ladowalem zawsze pradem _20_ godzinnym) - dzialaja do dzisiaj =) P.S.2: Posiadam tez paluszki NiCd luzem ale to sa raczej niskopradowe ktore maja >5 lat, niestety tydzien temu jeden dostal spiecia wewnetrzego przez co omal nie spalil mi kamerki =| Wydajnosc nadal mialy dobra(tez trzymane naladowane malym pradem).
Reply to
Doman
No i znalazlem. I pierwsza szkole i ta druga. Tu cytat(jakas tam spora korporacja co sie power systemami zajmuje - jajoglowi ;) ) ktory mowi o tym iz obie szkoly sa "ok": "The sealed nickel-cadmium cell can be stored in the charged or discharged state without damage. It can be restored for service by recharging (one or two or three charge/discharge cycles)." Czyli(pozno jest byle jak przetlumacze): Ogniwa NiCd moga byc przechowywane bez zniszczenia w stanie naladowania lub rozladowania. Mozna ja przywrocic do zycia poprzez przeprowadzenie cykli ladowanie/rozladowywanie(od 1 do 3).
Ogolnie masa tego jest... wiec tak czy siak NiCd sa "ok"(PL: okej) =P
Reply to
Doman
W zimie nie używam ich przez kilka
Do przebiegunowania moze dojsc tylko gdy pakiet zostanie nadmiernie rozładowany pod obciążeniem (jeśli ogniwa nie są zrównoważone). Samorozładowanie nie spowoduje przebiegunowania. Pozdrawiam, Radek
Reply to
rpilski
Z tego wynika³oby, ¿e pakietów nie trzeba nawet cyklicznie ³adowaæ/roz³adowaæ przy d³u¿szym nieu¿ywaniu. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Użytkownik Doman napisał: [..]
jest metoda na takie ogniwa, moze znasz moze nie kondensator duzej pojemnosci ladujesz najwyzszym napieciem jakie masz w zasilaczach (tak do 50V) i tak naladowany kondensator (baterie kondensatorow) podpinasz do zwartego aku (polaryzacja zgodna) zwarcie zostanie przepalone lub nie :)
Reply to
AlexY
Użytkownik Robert 'Heyoan' Gadomski napisał:
[..]
alez wskazane (ja bym zrobil to odwrotnie - rozladowac, naladowac) inaczej w wyniku samorozladowania (poprzez rezystancje wewnetrzna) ogniwo zejdzie ponizej napiecia przy ktorym szanse na jego uzdatnienie radykalnie spadna
Reply to
AlexY
Witam.
Ciekaw jestem dlaczego nikt nie pamięta, że NiCd najlepiej przechowywać w niskiej temperaturze. Optymalna jest sporo poniżej 0st. C. A jeszcze bardziej jestem ciekaw jak zwarcie wewnętrzne ogniwa mogłoby uszkodzić wspominaną przez jednego z kolegów kamerę?!?
Sebastian
Reply to
artmedia2WYTNIJTO
Ja znam z wiarygodnych źródeł tą wersję propagującą przechowywanie rozładowanych ogniw. Samorozładowanie ogniwa już rozładowanego jest praktycznie w okresie kwartału niezauważalne. Mam pakiet, który rozładowany zapodział się na prawie 2 lata i jeszcze miał 0,9 V/ogniwo.
Pozdrawiam Piotr
Piotrp_de
Użytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl napisał:
poniewaz jest to nieco klopotliwe, ciekawi mnie reakcja Twojej zony/matki* jak zobaczy te "bateryjki" w zamrazalniku ;)
ogniwo moze wylac jak bateria lub eksplodowac jesli zwarcie zrobi sie w stanie naladowanym
*- niewlasciwe skreslic
Reply to
AlexY