Projekt aluminium ? [troche długawe]

Witam
tak od pewnego czasu chodzi mi pogłowie projekt aluminium. Poniewaz mam
dostep do wycinarki laserowej zastanawiam się nad wykonaniem modelu
konstrukcyjnego samolotu z aluminium zamiast balsy . I tak sobie gdybam ze
zastosowanie durala pozwoli na zmniejszenie o połowe grubości elementów
wykonanych z balsy pozatym wykonanie np zeber w formie szkieletowej (z
dziurami w srodku ) zamiast pełnych przez co uzyskać mozna wagi prawie że
identyczne do balsowych przy jednoczesnym zwiekszeniu sztywności. A w
niektórych przypadkach nawet minimalne zmniejszenie wagi modelu w stosunku
do balsowego. Według moich obliczeń w Mechanikalu w ekstremalnym przypadku
na samym kadłubie mozna zystkac 1/3 wagi. Pozatym dostępne są juz na rynku
kleje doskonale spajające ten materiał moze nie sa one szczególnie tanie ale
do kosmiznie drogich też nie należą. (no bo chyba nie bede tego spawal chyba
;) I tak sie cały czas zastanawiam jakie są szanse powodzenia takiego
projektu może ktoś juz coś takiego wykonywał ? Próbował ? Co wy na to ? Może
jakiś chętny który chciał by uczestniczyć w projekcie i spróbował zbudować
blizniaczy samolot bądz tez nie lot ;) Zainteresowanych zapraszam do
dyskusji i na priv.
Pozdrawiam
Addriano
Konin ZONE
Reply to
Addriano
W CSM(Centralna Skladnica Modelarska) w Warszawie, wisi sobie -chyba ze ktos go juz wykupil- duzy model Wilgi na uwiezi(rozpietosc _chyba_ ~2m), ktora to wlasnie z aluminium jest zrobiona. Ciezkie to -podobno- jak cholera. No i niby na RC mozna przerobic =)
Reply to
Doman
Użytkownik Addriano snipped-for-privacy@konin.lm.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:cmni9n$j7r$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
I tu pojawiły się wątpliwości... jak cienkie/grube możesz (wg obliczeń) zastosować blachy aby uzyskać sztywność żeberka wykonanego z 2 mm balsy z nakładkami (od natarcia do spływu góra i dół) o przekroju 1,5 x 8 mm? ile będzie to ważyć? o kesonie albo balsowym klocku nie wspominając. porównaj klasyczny dźwigar pasowy ze wstawkami ...
Reply to
Renart F.
Użytkownik "Addriano" snipped-for-privacy@konin.lm.pl> napisał w wiadomości news:cmni9n$j7r$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Hej, Mam wątpliwości co do klejenia. I owszem widziałem testy profesjonalnego klejenia aluminium wytrzymalsze od nitowania. Ale tam były spełnione odpowiednie warunki i w czasie klejenia i przygotowania powierzchni i samych elementów. Powierzchnie klejone były tak głatkie i dopasowane że jakbyś między nie wode wkroplił to też by się nieźle przywarły. Jeśli Masz możliwości to zrób model i wypróbuj tak będzie najprościej. W ostateczności katastrofy modeli też są piękne ;)
Pozdrawiam Andrzej
Reply to
Andrzej
Zgadza się!!! Szczególnie cudzych ;-)
Pozdrawiam Piotr
Piotrp_de
A wcale nie koniecznie jezeli mam rozbic model i ma wyniknąć z tego jakaś nauka to nie jest to az takie starszne. Zawasze po takiej kraksie mozna przeprowadzić analize zniszczonych elementów i wyciągnoąć wnioski na przyszłość ;) A tak pozatym to chyba cos takiego we mnie siedzi bo oddawna marze o rozbiciu fortepianu to musiał by byc efekt wizualny i dzwiękowy ;) Pozdrawiam Addriano
Reply to
Addriano
Nic trudniejszego, wystarczy ze podlaczysz odpowiednie ladunki z zaplonem na serwo i mozesz sobie taki fortepian odlaic nawet w powietrzu ;)
Reply to
Zdzisiu
Użytkownik "Addriano" snipped-for-privacy@konin.lm.pl> napisał w wiadomości news:cmsg0n$bp1$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Hej, miałem sąsiada, który mozolnie sklejał kartonowe modele samolotów z Małego Modelarza, żeby potem je podpalić i wyrzucić z 8 piętra. Mnie też osobiście się to wtedy podobało. W początkach naszej listy pamiętam ktoś wysadził zdalnie sterowaną łódkę na jeziorze. Pozdrawiam Andrzej.
Reply to
Andrzej
Nie nie no żeby była jasność tak budować modele tylko poto zeby je potem zniszczyc to nie dla mnie. Sam mam dość pokaźną kolekcje modeli kartonowych i jakoś nie wyfruneły jeszcze przez okno ;) Chodziło mi tylko o to ze jak juz sie rozbije model to nie trzeba nad tym rozpaczac i sie załamywac tylko wyciagać konstruktywne wnioski.
To chyba był jakiś kusownik ;)
A co do fortepianu to widział ktos moze plany takiego latajacego ?? ;) a tak na poważnie to zostanie to tylko w swerze marzen szkoda by mi było fortepianu.
Pozdro Addriano
Reply to
Addriano
Popatrz tu:
się chce, to wszystko jest możliwe :-)
Pozdrawiam Piotr

Piotrp_de
Użytkownik Piotrp_de napisał:
to mi wyglada na plastik pomalowany metalikiem zwlaszcza wyglad zbiornika pod kadlubem na to wskazuje
ale przyznam ze efekt niesamowity :)
Reply to
AlexY
Nic podobnego...Widzialem gdzies juz Corsaira F4 zrobionego z aluminium przez jakiegos zboczonego japonca ;-) Model wygladal oblednie ( tez taka konstrukcja gola ) Malo tego..wszystkie ciegna, i to co ma sie ruszac- bylo ruchome i dzialalo....doslownie wszystko....;-)
Reply to
armania
Użytkownik snipped-for-privacy@op.pl napisał:
hie hie :) w koncu ktos wykonal machine do zmniejszania materii :) zapewne to byl oryginal przepuszczony przez te maszyne :)
Reply to
AlexY
Marzenia trzeba realizowac:
nie wiem czy to by nie byla zbrodnia :-)
J.F.