klejenie PET-a

Czym mozna przykleic kabinke z PET-a do balsy ? Chce zrobic demontowalna, bo w tym miejscu kadluba mam odbiornik, serwa i potrezbuje do nich dostepu, wiec wymyslilem sobie ze skleje kabinke z PET-a z dopasowanymi kawalkami balsy. Do balsy juz bezproblemowo mozna dokleic jakis magnes albo zrobic mocowanie na maly wkret, ale cyanoakryl nie chce sie trzymac tego tworzywa sztucznego. Co prawda wymyslilem mocowanie alternatywne czyli przebicie plastiku igla parami w kilku miejscach i przez powstale otworki wbicie malych drucikow w ksztalcie "U" w balse pod spodem. ewentualnie obciete szpilki jako mikrogwozdzie. Do tego jeszcze zakroplic balse rzadkim CA zeby drutu nie wyszly i powinno trzymac, ale przyklejenie wydaje mi sie bardziej eleganckim roziwazaniem.

Reply to
-=\\Piotter//=-

Uzytkownik "-=\\Piotter//=-" zapytal...

Ja sklejalem kabinke z balsowa ramka uzywajac folii samoprzylepnej. Niejako automatycznie wychodzi ramka kabiny w kolorze zaleznym od zastosowanej folii. Najprosciej mozna skleic tasma przezroczysta. W arzie potrzeby latwo jest taka kabine rozmontowac. Pozdrawiam Krzysiek

Reply to
Krzysiek

-=\\Piotter//=- pisze:

Całkiem dobrze sprawdza się UHU Por do takich celów. Możesz też użyć innego kleju polimerowego.

Reply to
Bartek

Zrobilem ten numer ze szpilkami.: Płytka z balsy 4mm dopiłowanej do ksztaltu przedniej czesci kabinki, do tego 5 szpilek obcietych do polowy. Igla poprzebijalem w owiewce otworki w miejscu gdzie maja byc szpilki, przylozylem płytke i powbijalem szpilki , a nastepnie kapnąłem po kropli rzadkiego CA na balse w miejscach w ktorych pod spodem sa szpilki. Planuje jeszcze przykleic waskie pasmo tasmy klejacej na krawedz owiewki zeby nie bylo widac balsy pod spodem. Plusy rozwiazania sa takie, ze trzyma to mocno, a z balsa mozna robic juz co sie chce tj. wkleic kolek, przykleic magnes, etc. Minus jest taki ze lby szpilek wystaja nad powierzchnie i szpeca nieco. Choc z drugiej strony patrzac, wygladaja jak nity ;)

Reply to
-=\\Piotter//=-