Moj pierwszy lot spalinka :-) (troche dlugie)

Witajcie
Dzis korzystajac z idealnej pogody, po wylataniu sie skrzydlem wzialem sie za
malego trenerka 2,5 ccm, ktory kupilem tanio na ebayu ponad rok temu i
ostatnio "ulotnilem". Po chwili zabawy rozrusznikiem silnik, ktory tez kupilem
uzywany, odpalil (OS MAX 15 FP) i po malej regulacji i ostatecznym sprawdzeniu
sterow z bijacym sercem dalem gazu i do przodu!! Model podczas rozbiegu mial
tendencje do skrecania w prawo (!) (podwozie trzykolowe bez sterowanego kola
przedniego) ale jakos skontrowalem, w powietrze i na bezpiecznej wysokosci
zaczalem trymowac stery (w tej poczatkowej fazie lotu przydal sie trening
latania zwrotnym skrzydlem ele BEE). Po wytrymowaniu model latal potulnie jak
baranek i pierwsze ladowanie wypadlo podrecznikowo. Przy drugim skonczylo sie
paliwo na przedostatnim zakrecie i mogle pocwiczyc ladowanie w locie szybowym
(to znam z Risera). Zaczelo sie juz zciemniac, wiec dalsze loty jutro.
Generalnie musze powiedziec, ze lot spalinka to ogromna frajda, rozna od
elektryka (jakos lata toto jak prawdziwy samolot :-))
Ogolnie mowiac mysle ze mam teraz optymalny zestaw: dobry szybowiec termiczny
na lato, zwrotnego i niezniszczalnego elektryka na kazda pogode i miejsce i
SPALINKE :-) Teraz zamierzam intensywnie cwiczyc latanie (a przede wszystkim
starty i ladowania) w roznych warunkach, potem pomeczymy Biniowego dolnoplata,
a potemm.....
Pozdrawiam wszystkich serdecznie
Alex
PS: Ten trenerek lata na troche wiecej niz 1/3 gazu i w powietrzu jest cichszy
niz moj elektryk z pchajacym Guenterkiem!!!
Reply to
Alex
oczywiscie sciemniac :-) to te opary metanolu :-)
Alex
Reply to
rcflight
Widze Alex ze w koncu sie wziales...
Gratuluje udanego lotu!!!
Juz nie pamietam czy ja mowilem wtedy w Pile, ze: "zobaczysz, on poleci", czy moze "nie ma szans, on nie poleci" ;-D
Reply to
PJ
Hej Alex
Alex wrote:
hmm.. ster kierunku nie wytrymowany?
(.
gratuluję i witam w rodzinie kopcących ;)
może tą ślicznotkę? sam się czaję w przyszłości:
Marek 'mRqS' Szulen
< Model podczas rozbiegu mial
Gratuluję! W celu lepszego trzymamnia kierunku przy starcie, koła główne podwozia powinny mieć lekką zbieżność. To naprawdę pomaga!
Pozdrawiam Piotr
PS. Dotarł mój e-mail do Ciebie (bo już sam niewiem który adres jest aktualny)?
Piotrp_de
Bardziej zly trym podwozia :-) Jutro sprawdze co to bylo
Bardziej to
:-)
pozdrawiam
Alex
Reply to
rcflight
Sprawdzilem prostolinijnosc toczenia sie modelu w domu, moze cos sie pokrzywilo w transporcie, jutro zobaczymy :-)
Moj aktualny adres wyslalem Ci na priv
Pozdrawiam
Alex
Reply to
rcflight
aaa. poszaleć chcemy ;) albo to:
(miałem w Pile). Bardzo fajnie lata i pomimo niepozornego wyglądu można nim nieźle pokręcić.
Reply to
Marek 'mRqS' Szulen
Troche mnie wyprzedzasz. Ja dzis powinienem dostac platowiec Super Chipmunk z Wimarexu. Dolnoplat o rozpietosci 1460mm, pod silnik .40 Silnik i serwa kupie dopiero za miesiac. To znow z pewnosci± nieco za trudny model jak na pierwsza spalinke, ale poniewaz latam dotad dosc zwrotnym motoszybowcem, postanowilem zaryzykowac. Pewnie ponownie wespre sie bardziej doswiadczonym koleg± przy oblatywaniu. Szkoda by bylo rozbic tak na wstepie. I co za wstyd... :)) Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
To znow z pewnoscią nieco za trudny
Spokojnie :-) do tego czasu polatasz troche moim skrzydlem to bardzo pomaga :-) Ja wczoraj robilem najpierw symulowane podejscia do ladowania skrzydlem (nawr jeden touch and go smiglem !!), potem podejscie trenerkiem to bylo male piwo :-) Moze uda sie polacac w Wawie w poniedzialek, trzymajmy kciuki W Berlinie troche mgly, ktora ma przejsc w sloneczna pogode, wiec jade na lotnisko
Pozdrawiam
Alex
Reply to
rcflight
Witaj!
Alex wrote:
Czy moglbys podac dane tego trenerka ? (rozpietosc, powierzchnia nosna, masa, profil)
Reply to
Arcimek
W³a¶nie odebra³em przesy³kê z Chipmunkiem. Piêkny zestaw! I piêkny samolot! Bardzo starannie wykonany. Jak co¶ tak wyglada to nie mo¿e ¼le lataæ ;))) Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Oczywiscie, z tym ze podam Ci dane z instrukcji (skrzydlo mojego lezy w samochodzie wiec nie moge go zwazyc)
Rozpietosc 1220 mm dlugosz 915, pow 25,8 dm2 ciezar 1200g (moj moze odroinke lzejszy bo uzylem malych serw, naped os max 15 FP, model latra na troche wiecej niz 1/3 gazu
Pozdrawiam
Alex
Reply to
rcflight
U¿ytkownik "Robert 'Heyoan' Gadomski" <robspam1@SKASUJTO!reebok.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:bod8gv$33j$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
"Nie chwal dnia przed zachodem slonca." Jezeli jest to zestaw Jamary to mozliwe ze kiepsko trafiles. Zapytaj Piorta_de. Juz lepiej kupowac zestawy to ARC, albo KIT bo tam wiesz co jest w srodku. Tutaj niestety nie... A z opowiesci Binia i jego Stearmana Jamary wynika jasno, ze moze byc w srodku niezly pasztet, ktory najlepiejby bylo poprawic przed pierwszym lotem.
Reply to
PJ
Moje gratulacje Alexie!!! Męczę teraz depron i... kto wie, może w przyszłym roku pomyślę o spalince, zobaczymy.
Gdzie znajdę jakąś fotkę tego elektryczka? Umknął mi.
Reply to
PiotrP
U¿ytkownik "PiotrP" ...
Z grubsza - wygl±da tak:
¿e co¶ pokrêci³em,
Pozdrawiam,
Kaper

Kaper
To nowosc na naszym rynku. Zestawy firmy CM-PRO
siê ju¿ zawarto¶ci zestawu. Kad³ub ca³olaminatowy, skrzyd³o konstrukcyjne z kesonem, kryte foli±, usterzenie konstrukcyjne balsowe, kryte foli±, stery i lotki ca³obalsowe kryte foli±. Wszystko wykonane bardzo starannie i wedle mojej skromnej dotychczasowej wiedzy zgodnie z kanonem i konstrukcyjnie solidnie. Zestaw zawiera dok³adnie wszystko co zestaw ARF zawieraæ powinien z wyj±tkiem, niewiedzieæ czemu, silikonowych, antypo¶lizgowych podk³adek do wkrêtów - zaznaczonych w instrukcji jako element do dokupienia. Jedyne co chyba przerobiê to zawiasy lotek i sterów W modelu zaproponowano kr±¿ki wiskozowe albo z podobnego materia³u, które instrukcja zaleca wkleiæ w szczeliny w balsie klejem CA. Nie wydaje mi siê to wystarczaj±co solidne rozwi±zanie. Pamiêtam, jak niedawno flatter wymontowa³ mi taki zawias w motoszybowcu. Prawdopodobnie kupiê te¿ porz±dne, gumowe ko³a zamiast zestawowych piankowych, zw³aszcza, ¿e fabryczne ko³a przednie pozostawiaj± sporo luzu w owiewkach. Spróbujê dobraæ wiêksze. Zacznê z tym walczyæ jak dokupiê silnik i 5 serw standardowych (odbiornik mam). Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Jesli sa to tzw. easy hinges (folia mylarowa pokryta specjalna wloknina transportujaca RZADKI CA die srodka spoiny to sa to wg. moich testow (tez bylem na poczatku nieufny) najmocniejsze zawiasy w ogole pod warunkiem prawidlowego wykonania (w 2 testach najpierw lamala sie balsa a zawias trzymal). Mam takie w Riserze i wytrzymaly juz pare brutalnych "testow" w locie nurkowym
Pozdrawiam
Alex
Reply to
rcflight
Oj - ja nie chce nikomu psuć nastroju... :-( Co do modeli Jamary, to wystarczy poczytać niemieckie fora i testy, których było niemało w niemieckich pismach modelarskich. Tenor wszystkich wypowiedzi wyjątkowo negatywny. Nie widziałem jeszcze nie tylko pozytywnego testu ich modeli. W bardzo wielu modelach usterki powodowały rozlecenie się modeli w locie. Podwozia montowane do cieniutkiej balsy rozkraczające się już przy kołowaniu i tym podobne... Mam wrażenie, że na skutek masowej krytyki jakość w ostatnich czasach nieco się poprawiła. Słychać już od czasu do czasu, że tylko folia w locie odpada a nie płaty. Jedyna rada - obedrzeć model ze skóry - pokleić, skontrolować i wzmocnić gdzie trzeba. I po takim zabiegu model będzie dobrze latał. Nawet jak zawczasu nie obedrzesz go ze skóry to obedrze go w dość krótkim czasie pęd powietrza o ile model z innych powodów nie padnie.
Jest mi naprawdę niezmiernie przykro szerzyć takie wiadomości. Jamara praktycznie nie załatwia żadnych reklamacji pozytywnie. Nawet tester z pismam Modell, który wysłał reklamowany płat, nie otrzymał go wogóle spowrotem!!!
Robercie - życzę Ci z całego serca by Twój model okazał się wyjątkiem!
Pozdrawiam Piotr
Piotrp_de
Piotrze
model ten to ELE-BEE firmy widnrider do obejrzenia pod
a do kupienia np. w
Cena zestawu z silnikiem wydaje sie dosc wysoka, ale model ze swoim profilem rzeczywiscie lata doskonale i jest praktycznie niezniszczalny (dzis na lotnisku mielismy silny porywisty wiatr i widocznosc w pionie do 30m, mimo tego wyszalalem sie bo takim modelem nie mmasz ZADNYCH zahamowan przy lataniu przy ziemi. Zwrotne toto jest tez (bo przeciez combat)
Jak bede zwowu latal w Zlej Wsi to dam Ci znac moze sie spotkamy a jak latasz w modzie 2 to mozesz od razu nim polatac
Reply to
rcflight