Moj pierwszy lot spalinka :-) (troche dlugie)

Witajcie

Dzis korzystajac z idealnej pogody, po wylataniu sie skrzydlem wzialem sie za malego trenerka 2,5 ccm, ktory kupilem tanio na ebayu ponad rok temu i ostatnio "ulotnilem". Po chwili zabawy rozrusznikiem silnik, ktory tez kupilem uzywany, odpalil (OS MAX 15 FP) i po malej regulacji i ostatecznym sprawdzeniu sterow z bijacym sercem dalem gazu i do przodu!! Model podczas rozbiegu mial tendencje do skrecania w prawo (!) (podwozie trzykolowe bez sterowanego kola przedniego) ale jakos skontrowalem, w powietrze i na bezpiecznej wysokosci zaczalem trymowac stery (w tej poczatkowej fazie lotu przydal sie trening latania zwrotnym skrzydlem ele BEE). Po wytrymowaniu model latal potulnie jak baranek i pierwsze ladowanie wypadlo podrecznikowo. Przy drugim skonczylo sie paliwo na przedostatnim zakrecie i mogle pocwiczyc ladowanie w locie szybowym (to znam z Risera). Zaczelo sie juz zciemniac, wiec dalsze loty jutro. Generalnie musze powiedziec, ze lot spalinka to ogromna frajda, rozna od elektryka (jakos lata toto jak prawdziwy samolot :-)) Ogolnie mowiac mysle ze mam teraz optymalny zestaw: dobry szybowiec termiczny na lato, zwrotnego i niezniszczalnego elektryka na kazda pogode i miejsce i SPALINKE :-) Teraz zamierzam intensywnie cwiczyc latanie (a przede wszystkim starty i ladowania) w roznych warunkach, potem pomeczymy Biniowego dolnoplata, a potemm.....

Pozdrawiam wszystkich serdecznie

Alex

PS: Ten trenerek lata na troche wiecej niz 1/3 gazu i w powietrzu jest cichszy niz moj elektryk z pchajacym Guenterkiem!!!

Reply to
Alex

oczywiscie sciemniac :-) to te opary metanolu :-)

Alex

Reply to
rcflight

Widze Alex ze w koncu sie wziales...

Gratuluje udanego lotu!!!

Juz nie pamietam czy ja mowilem wtedy w Pile, ze: "zobaczysz, on poleci", czy moze "nie ma szans, on nie poleci" ;-D

Reply to
PJ

hmm.. ster kierunku nie wytrymowany?

(.

gratuluję i witam w rodzinie kopcących ;)

może tą ślicznotkę? sam się czaję w przyszłości:

Marek 'mRqS' Szulen
< Model podczas rozbiegu mial

Gratuluję! W celu lepszego trzymamnia kierunku przy starcie, koła główne podwozia powinny mieć lekką zbieżność. To naprawdę pomaga!

Pozdrawiam Piotr

PS. Dotarł mój e-mail do Ciebie (bo już sam niewiem który adres jest aktualny)?

Piotrp_de

Bardziej zly trym podwozia :-) Jutro sprawdze co to bylo

Bardziej to

:-)

pozdrawiam

Alex

Reply to
rcflight

Sprawdzilem prostolinijnosc toczenia sie modelu w domu, moze cos sie pokrzywilo w transporcie, jutro zobaczymy :-)

Moj aktualny adres wyslalem Ci na priv

Pozdrawiam

Alex

Reply to
rcflight

aaa. poszaleć chcemy ;) albo to:

łem w Pile). Bardzo fajnie lata i pomimo niepozornego wyglądu można nim nieźle pokręcić.

Reply to
Marek 'mRqS' Szulen
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

To znow z pewnoscią nieco za trudny

Spokojnie :-) do tego czasu polatasz troche moim skrzydlem to bardzo pomaga :-) Ja wczoraj robilem najpierw symulowane podejscia do ladowania skrzydlem (nawr jeden touch and go smiglem !!), potem podejscie trenerkiem to bylo male piwo :-) Moze uda sie polacac w Wawie w poniedzialek, trzymajmy kciuki W Berlinie troche mgly, ktora ma przejsc w sloneczna pogode, wiec jade na lotnisko

Pozdrawiam

Alex

Reply to
rcflight

Czy moglbys podac dane tego trenerka ? (rozpietosc, powierzchnia nosna, masa, profil)

Reply to
Arcimek
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Oczywiscie, z tym ze podam Ci dane z instrukcji (skrzydlo mojego lezy w samochodzie wiec nie moge go zwazyc)

Rozpietosc 1220 mm dlugosz 915, pow 25,8 dm2 ciezar 1200g (moj moze odroinke lzejszy bo uzylem malych serw, naped os max 15 FP, model latra na troche wiecej niz 1/3 gazu

Pozdrawiam

Alex

Reply to
rcflight

Moje gratulacje Alexie!!! Męczę teraz depron i... kto wie, może w przyszłym roku pomyślę o spalince, zobaczymy.

Gdzie znajdę jakąś fotkę tego elektryczka? Umknął mi.

Reply to
PiotrP
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Jesli sa to tzw. easy hinges (folia mylarowa pokryta specjalna wloknina transportujaca RZADKI CA die srodka spoiny to sa to wg. moich testow (tez bylem na poczatku nieufny) najmocniejsze zawiasy w ogole pod warunkiem prawidlowego wykonania (w 2 testach najpierw lamala sie balsa a zawias trzymal). Mam takie w Riserze i wytrzymaly juz pare brutalnych "testow" w locie nurkowym

Pozdrawiam

Alex

Reply to
rcflight

Oj - ja nie chce nikomu psuć nastroju... :-( Co do modeli Jamary, to wystarczy poczytać niemieckie fora i testy, których było niemało w niemieckich pismach modelarskich. Tenor wszystkich wypowiedzi wyjątkowo negatywny. Nie widziałem jeszcze nie tylko pozytywnego testu ich modeli. W bardzo wielu modelach usterki powodowały rozlecenie się modeli w locie. Podwozia montowane do cieniutkiej balsy rozkraczające się już przy kołowaniu i tym podobne... Mam wrażenie, że na skutek masowej krytyki jakość w ostatnich czasach nieco się poprawiła. Słychać już od czasu do czasu, że tylko folia w locie odpada a nie płaty. Jedyna rada - obedrzeć model ze skóry - pokleić, skontrolować i wzmocnić gdzie trzeba. I po takim zabiegu model będzie dobrze latał. Nawet jak zawczasu nie obedrzesz go ze skóry to obedrze go w dość krótkim czasie pęd powietrza o ile model z innych powodów nie padnie.

Jest mi naprawdę niezmiernie przykro szerzyć takie wiadomości. Jamara praktycznie nie załatwia żadnych reklamacji pozytywnie. Nawet tester z pismam Modell, który wysłał reklamowany płat, nie otrzymał go wogóle spowrotem!!!

Robercie - życzę Ci z całego serca by Twój model okazał się wyjątkiem!

Pozdrawiam Piotr

Piotrp_de

Piotrze

model ten to ELE-BEE firmy widnrider do obejrzenia pod

a do kupienia np. w
Cena zestawu z silnikiem wydaje sie dosc wysoka, ale model ze swoim profilem rzeczywiscie lata doskonale i jest praktycznie niezniszczalny (dzis na lotnisku mielismy silny porywisty wiatr i widocznosc w pionie do 30m, mimo tego wyszalalem sie bo takim modelem nie mmasz ZADNYCH zahamowan przy lataniu przy ziemi. Zwrotne toto jest tez (bo przeciez combat)

Jak bede zwowu latal w Zlej Wsi to dam Ci znac moze sie spotkamy a jak latasz w modzie 2 to mozesz od razu nim polatac

Reply to
rcflight