Śmigłowiec RC - oddam za darmo!

Witam serdecznie!

Skoro to czytacie, to znaczy, ze temat mojego posta skutecznie przykul Wasza uwage. Z gory wiec przepraszam za ten SPAM, ale z przykoscia musze stwierdzic, iz grupa ta przestala byc skarbnica wiedzy modelarskiej i miejscem, w ktorym kiedys KAZDY mogl zdobyc wiedze, ktora ktos chcial sie z nim podzielic. Chcialbym aby ta wiadomosc dotarla do jak najwiekszej liczby uzytkownikow tej grupy, bo kiedys odpowiadano tu zyczliwie na prozaiczne nawet pytania, a teraz widzi sie tylko "POGOOGLUJ SOBIE!". Wiem, wiem - temat niejednokrotnie poruszany, ale denerwuje mnie lenistwo tych ludzi, ktorzy tak pisza, a wlasciwie nie lenistwo, tylko zlosliwosc, bo czestokroc krocej mozna odpowiedziec na dane pytanie niz opieprzac kogos za cos czego NIE zrobil i zasmiecac w ten sposob grupe. A moj post spowodowany jest jeszcze jedna rzecza - mianowicie tym, ze bylem przekonany, iz moj poprzedni post zatytuowany: "Dragonfly 22 3D / Dragonfly

400 3D" bedzie, moze nie szczegolowo i wnikliwie, ale chociaz przez pare osob przedyskutowany, bo jest ciekawy pod wzgledem technicznym i nie zawiera jednego a wiele pytan, na ktore myslalem, ze wspolnymi silami uda sie dojsc do odpowiedzi na calosc. Dochodze jedynie do wniosku, ze wiekszosc uzytkownikow tej grupy, powinna raczej wypowiadac sie na (nie wiem?) pl.rec.SOCJOLOGIA/PSYCHOLOGIA, bo lepsza jest w dogryzaniu, dawaniu reprymend, niz w dyskusjach na dany temat!

To tyle na dzisiaj - pewnie teraz zostane (moze skutecznie) skarcony, bo najlepsza obrona jest atak, ale mialem chec takiej a nie innej wypowiedzi, bo powinniscie wiedziec, ze ludzi tym tematem zirytowanych moze byc wiecej i moga sie przez to powoli wykruszac z tej grupy.

Pozdrawiam,

Szymon

Reply to
Szymon_Shaggy

Witam,

Użytkownik "Szymon_Shaggy" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:cukn4f$44k$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Wyluzuj trochę. Przecież kolega mmaslowski napisał Ci: "Myślę więc, że obecnie trudno Ci będzie znaleźć kogoś kto ma ten śmigłowiec, a tym bardziej potrafi konkretnie wypowiedzieć się na temat jego właściwości lotnych." Widać miał w temacie rację i nie ma co płakać... Wyobraź sobie, że osobiście też przeżyłem kilkakrotnie rozczarowanie i to w tematach, które wydawały mi się bardzo popularne, np. jaki kolor odpowiada jakiemuś innemu kolorowi :-). Mało tego, swego czasu o coś się tam pytałem odnośnie samodzielnego wycinania rdzeni skrzydeł i też był znikomy odzew, a temat na oko wysoce popularny :-). Rozumiem, że jest to bolesne kiedy dotyka naszych postów, ale przeglądnij grupę ;-) i zwróć uwagę ile tematów pozostaje w ogóle bez odpowiedzi!

Pozdrawiam, qrdl

Reply to
qrdl

niejednokrotnie

Jak 'spamujemy' i NTG to dalej. Mnie tez to denerwuje 'po googluj sobie' prosta zasada (nie wiem czy zapisana w nieetykiecie czesto przywolywanej tu) nie znam odpowiedzi badz nie chce jej udzielic to nie 'postuje' i tyle. Nie interesuje mnie watek to nie czytam. Jak wiem to odpowiadam albo podaje link aby pytajacy sobie poczytal i znalazl odpowiedz. Ale z moich doswiadczen moge smialo powiedziec ze grupa ludzi tu piszacych jest bardzo (tu szukam troche slowa) otwarta i przyjazna na tle innych grup jakie czytam. Ja staram sie nie odpowiadac 'bylo' wystarczy jak do tego 'bylo' dopiszesz temat watku to bardzo pomaga pytajacemu a ciebie nie kosztuje za wiele jak wiesz ze bylo. Dziwi mnie postawa 'irytuje mnie ciagle pytanie o to samo' - to nie nalezy czytac i jest sie spokojniejszym! Proste i skuteczne.

A tu mijasz sie z prawda otrzymales odpowiedzi Moze Cie nie zadawalaja ale nic na to nie poradzisz. I nie irytuj sie na innych ze nie chcieli dalej dyskutowac (odpowiadac na twoje pytania)

Nie czytam w/w grupy ale tez nie odbiegles daleko od tych ktorych krytykujesz.

Armand

Reply to
Armand Olejko

Dzieki za przypomnienie - zapomnialem mu podziekowac, co teraz czynie

Temu m.in. napisalem powyzszego posta, aby to sie choc troche zmienilo,

Pozdrawiam,

Szymon

Reply to
Szymon_Shaggy

Otrzymalem dwie odpowiedzi - jedna na priv - druga na grupie - obie po czesci rozwialy moje watpliwosci, za co dzieki autorom, ale wiele pytan pozostalo bez odpowiedzi - zwlaszcza jedno, na ktore kazdy, kto lata smiglowcami elektrycznymi powinien znac odpowiedz -ja jeszcze nie latam wiec nie znam, a nie chcialbym wydac niepotrzebnie jakies 100 zł na regulator, ktory mi sie potem nie przyda.

Tez nie czytam i nie zamierzam, a wypowiedziec sie na poruszony temat inaczej nie potrafilem (moze uczynilem to troche w afekcie)

Pozdrawiam,

Szymon

Reply to
Szymon_Shaggy

Witam Calkowicie rozumie cel zalozenia tego posta i zgadzam sie z kolega Szymonem, sam kiedys nad tym myslalem, po co pisac "pogogluj sobie" lepiej nic niepisac...

Widac ze wiekszosc wychodzi z tego zalozenia. Ja swego czasu czytalem grupe codzinnie, teraz czytam ok raz na 2 tygodnie i wcale nic szczegolnego nieznajduje. Widac takie mialy byc losy grupy...

pozdro

Reply to
gumis2001

Zgadzam sie z tym bardzo. Ludzie nei tylko na tej grupie pisza NTG, pogooglaj, bylo 100 razy itp. Przeciez to ejst bez sensu ! Lepiej nic nei napisac, nie zasmiecac grupy nic pisac tego typu teksty... Przylaczam sie do "protestu" ;)

"Pisz tylko jesli masz cos do powiedzenia"

Mam jednak nadzieje, ze to sie zmieni... inaczej ludzie wyklucza ludzi z zycia i bedizemy rozmawiac tylko z "googlem"... albo innym automatem...

Pozdrawiam Jan Domański

Reply to
yahu

Szymon_Shaggy pisze:

Bo tu zaszła pomyłka. Tobie się wydaje, że to jest jakieś miejsce darmowej pomocy technicznej, a tymczasem to jest grupa dyskusyjna. Tutaj się _dyskutuje_ o modelarstwie. Oczywiście jednym z tematów dyskusji są pytania i odpowiedzi, ale nie jest to ani jedyny ani nawet najważniejszy z tematów.

A każdemu, kto chce zadać (jakiekolwiek) pytanie na/w (którejkolwiek) grupie usenetowej polecam

. Dokument dość długi, ale _koniecznie_ należy się z nim zapoznać. I można się z niego dowiedzieć, że często "pogooglaj sobie" jest najlepszą odpowiedzią, na jaką pytający zasługuje.

Mumin

Reply to
Michał Mierzwa

No jasne. Gdyby codziennie byly rozstrzasane pasjonujace tematy : jaki pierwszy model, jaka aparatura, jak to jest z kwarcami itp. to bys na grupe z wypiekami na twarzy trzy razy dziennie zagladal.

Informacja o archiwum, googlach itp jest takze informacja - informacja, ze poszukiwana wiedza jest opisana i latwo dostepna. Tylko tyle.

Usenet ma swoje prawa. Z racji jego ograniczen powstaly liczne foraze swoimi zasadami. Kazdy znajdzie cos dla siebie, a jak nie znajdzie, to zalozy sobie wlasne.

A moze jest tak, ze poziom gupy jest taki, jakie modelarstwo reprezentujemy? Proste modele, proste problemy - o czym dyskutowac - pozostaja tematy okolomodelarskie.

Polecam analize zapytan stricte modelarskich np. z ostatniego tygodnia.

W miedzyczasie przyszedl post Michala - fajnie, ze nie jestem odosobniony.

Wiatr lzeje, ide sprobowac polatac i wyprobowac pulpit do aparatury.

kojot

Reply to
Krzysiek " kojot" Choroszko

Wiedzialem ze jako milosnik bocznicy dodasz tu swoja wypowiedz. -bez ironi/zlosliwosci/itp. =)

Z mojego punktu widzenia, poruszane stale te same tematy sa monotonne oraz sa na nie odpowiedzi! Wiec mozna ruszyc reka kliknac na

i zanlezc. A jesli takiemu delkwentowi sie nie napisze ze ma pogooglowac i na dodatek nikt nie odpowie, to sie tylko flustruje i ponawia swoje pytania... TO jest zasmiecanie grupy! Oczywiscie lepiej jest milczec i tez nie zasmiecac, ale czasem jest to wrecz wskazane.

Natomiast co do poziomu grupy... sami ja tworzymy =) Odpowiedzi na latwe pytanie uzyskamy, na baaardzo latwe prawie nikomu nie bedzie sie chcialo. Na te trudniejsze znajdzie sie kilka osob, a na te baaardzo trudne to juz prawie nikt, oczywscie niekoniecznie z powodu ze nie wie - moze mu se poprostu nie chciec tlumaczyc.

I chyba tyle w tym temacie, moim zdaniem prawda -jak zwykle- lezy po srodku =)

Milego wikendu, no... jego konca =P

Reply to
Doman

Przeczytalem jeszcze raz swoj post i stwierdzam, ze nie napisalem dokladnie tego co chcialem wyrazic... Chodzi mi bardziej o sposob zwracania uwagi osobom zadajacym pytanie po raz kolejny. Zamiast "pogooglaj" mozna zawsze napisac "sprawdz w archiwum, temat byl juz poruszany" samo odeslanie do googli jest takie troszeczke powiedzenie komus "odp... i spadaj gdzie indziej" przynajmniej ja tak sie poczulem jak dostalem taka odpowiedz. Przeciez grupa ma szerzyc piekna idee modelarstwa i wspolnego pomagania sobie, a nie zniechecac do zadawania pytan i ogolnie do toawarzystwa modelarskiego. Trzeba ludziom wybaczac bledy i wpadki, inaczej grupa modelarzy bedzie seie zawezac i uchodzic za zamknieta grupke ludzi.

Pozdrawiam i przepraszam, ze tak dlugi tekst splodzilem.

yahu

Reply to
yahu

No cóż, kultura grupy jest odzwierciedleniem kultury narodu. A na tą składa się kulura poszczególnych osób. które tu piszą.

I dlatego właśnie można spotkać dość szczerokie spektrum odpowiedzi na zadawane pytania: od prostackich - było, poprzez - pogogluj sobie, do pomocnych linków (nawet jak jest to profilowany link do gogla, który wypluł z siebie potrzebną informację).

Ja bym nie narzekał' jest tego też dobra strona: bardzo szybko można się zorientować, kto reprezentuje jaki poziom, na kogo można liczyć i kogo warto wesprzeć w razie potrzeby.

Niestey jak większość procesów zdobywania doświadczeń ten też jest bolesny i obnaża przykrą prawdę: posiadacz komputera, nawet wykształcony, niekonieczniej jest kulturalny.

Pozdrawiam, KiT

Reply to
KiT

KiT.W pełni popieram Twoje zdanie.Ogólnie atmosferę na grupie oceniłbym dwoma słowami"odgogluj się"zarówno moderatorzy jak i zupelne żółtocioby w stosunku do nowych grupowiczów.W tym aspekcie wypowiedz Michala brzmi wręcz arogancko (no cóż zapomniał wól jak cilęciem był)Wielu geniuszy grupowych przed paroma laty zadawało też proste pytania ale byli troszkę inaczej traktowani.ogólnie grupa już się zamknęłą i przypomina towarzystwo wzajemnej adoracji.Brak zupelny postów o charakterze dydaktycznym a tylko puszenie się swoimi dokonaniami to oczywiscie jest potrzebne ale nie wyłącznie.Moderatorzy ograniczają się glownie do blokowania postow ale moderowanie grupy chyba na tym nie polega.Poza tym czy w newtykiecie gdzieś napisaniże trzeba być nieżyczliwym

Reply to
andrzejkostrubala

snipped-for-privacy@poczta.onet.pl pisze:

Bo ja jestem arogancki typ. Ale naprawdę wkurza ludzi fakt, że zawsze mam rację :>

Cholera, przegapiłem coś? Zepsułem konfigurację serwera? Chwila-moment... mumin$ lynx -dump

|grep modelarstwo pl.rec.modelarstwo 0000165110 0000163470 y

Nie no... Może ten idiota co pisał CFV dla tej grupy zapomniał o moderowaniu?

Ależ właśnie na tym. Jeśli grupa jest moderowana, oczywiście.

Mumin ubawiony :-D

Reply to
Michał Mierzwa

Prościej było wyśmiać błąd przedmówcy niż ustosunkować się do meritum sprawy? Jakie to przewidywalne.

KiT

Reply to
Kit

Kit pisze:

Ależ się ustosunkowałem. O, tam powyżej jest cytat. Gdyby ten matoł piszący CFV nie zapomniał o moderowaniu, to dziś tej dyskusji by nie było.

BTW. Tam był Followup-To: ustawiony. Mogłobyś używać czytnika, który to respektuje. I może takiego, który pozwala własne imię i nazwisko w konfiguracji wpisać.

Mumin

Reply to
Michał Mierzwa

Moje uwagi dotyczyły głównie PWM.Niepotrzebnie się az tak bardzo denerwujesz ale fakt ciągłego posiadania racji może wywoływać taki stan co zresztą pięknie ująłeś w swoim motto.

Reply to
andrzejkostrubala

Skoro tak dbasz o selekcję wątków to po co go podtrzymujesz, aby mieć ostatnie słowo? Biedna ta polska nauka, czym gorzej dofinansowana tym bardziej zakompleksiona.

Nie mam ochoty. Dla znakomitej większości ten jest wystarczający dobry. Czepliwe jednostki zaś mają temat, który przyciąga ich uwagę, tak łatwiej ich skanalizować.

KiT

Reply to
Kit

Szymon,

Rozumiem Twoje rozczarowanie, brakiem odpowiedzi na post dotyczacy heli, ale musisz wiedziec, ze heli to nisza w polskim modelarstwie lotniczym. Wystarczy, ze porownasz ilosc stron dot. heli i na przyklad modeli depronowych. Ostatnio sporo sie ruszylo, pojawily sie "tanie" modele RTF na allegro i w sklepach internetowcyh, zasob wiedzy dopiero sie buduje. Ty pytales o zupelnie nowy smiglowiec, w dodatku dostepny w "prywatnym" obrocie, co do którego mam osobiscie pare zastrzen, głownie w kwestii dostepnosci czesci i tzw. obsługi posprzedaznej. Latwo bowiem sprzedac model za 800 tylko potem nie ma komu pomoc wyregulowac i oblatac. Wlasnie po to powstal epheli by bylo przynajmniej jedno miejsce w ktorym mozna zdobyc wiedze o heli, ale budowanie tych zasobow potrwa. Niestety piloci heli, zwlaszcza Ci z doświadczeniem niechetnie dzielą sie doświadczeniami, sa oczywiscie wyjatki. Dlatego proponuje bys użwal "branżowych" sitów w kraju i zagranica do poszukiwania wiedzy. Grupa dyskusyjna jest raczej informacyjno-kierunkowa i chwala jej za to bo czasami mozna tu znalezc super rodzynki i oczywiscie sa super ludzie co chyba jest najwieksza wartoscia.

Reply to
admin

Witam,

Dzieki za odzew. Juz kupilem wyzej wymienione heli (Walkera 22) i poki co czekam na zyro. Nie jestem zadowolony z jakosci wykonania, bo mimo iz sprawdzilem wszystkie czesci mechaniczne, to uwadze mej umknal statecznik pionowy, ktory podczas regulacji modelu wyskoczyl z mocowania i wpadl w wirnik ogonowy uszkadzajac tym samym popychacz lopatek. Teraz czekam na owa czesc, chyba ze wczesniej uda mi sie jakos solidnie skleic ten popychacz. Bede chyba polegal na wlasnych doswiadczeniach, bo jak do tej pory zdobylem w ten sposob cala swoja wiedze modelarska dochodzac az do heli rc, ktore chyba stanowi koncowe stadium tej choroby :-)

Pozdrawiam,

Szymon

Reply to
Szymon_Shaggy