Mój pierwszy lot

Witam wszystkich grupowiczów!
Piszę pierwszy raz na tej grupie po mimo iż codziennie ją czytam i się chcę
przedstawić:
Imię mam Marcin lat 10 już drugi rok uczę się latać szybowcami rc. Do tej pory
miałem szybowce rc zrobione przy pomocy taty a teraz sam naprawiam swoje
rozbitki które też muszą latać. W Czwartek pierwszy raz w tym roku odbyłem 6
udanych lotów raz za razem strzelając model z gumy. Model był Pana Józka i były
to jego pierwsze obloty i trymowania. Jest to model szybowca LARS nietypowy
cięciwa skrzydła 260 mm u końcówki 200 mm podwójny wznios z uszami, kadłub ze
styropianu oraz skrzydła pełne, waga 1800g obciążenie jak twierdzi Pan Józek i
mój tata to około 30g/dcm2.
Moje wrażenia z oblotu to model typowo szkoleniowy sam się prowadzi dobrze
wyważony sam leci reakcja na stery (wysokość + kierunek) z lekkim póżnieniem po
rozpędzeniu pod kątem około 30 stopni sam wychodzi do lotu poziomego , beczka
pionowa wykonywana bez problemu korkąciąg żeby zrobić trzba mocno przeciągnąć
pomagając sterami, przy wyprowadzaniu mocno kontrować sterem. Jednym słowem
trudno jest nim się rozbić. Pozdrawiam wszystkich grupowiczów Marcin
Reply to
MARCIN
hmmm ... no ale ... ja sam (bez konsultacji) podjalem taka droge, teraz robie F1H (wlasnie koncze robic skrzydlo) a potem bedzie Riser 100 (Alex!!! jestes temu WINIEN! :) ). moim zdaniem (i w moim przypadku) jest to chyba najlepsza droga do modelarstwa RC. od kiedy zaczalem budowe zrobilem kilka KARYGODNYCH bledow. np nie czytalem instrukcji montazu i zrobilem centroplat po swojemu (teraz nie wiem jakim cudem mam wkleic usztywnienia miedzy uszami a centroplatem ... bo na koncu centroplata mam zeberka ... ech ... lenistwo i zbytnia pewnosc siebie ze mnie wylazi .... :)
Reply to
Paweł 'filek' Fidler
W artykule snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl> Marcin napisał(a):
Ponieważ twó pierwszy post nie wniósł nic nowego do tematu grupy. Polecam

P.S. Do mojego serca wlał trochę nadzieji, bo sam zaczynam oswajać moją córkę z lotnictwem, a jest młodsza od Ciebie o 3 lata. Ale to są na tyle prywatne sprawy, że nie powwinno się pisać o nich na forum publicznym, czyli po prostu zawracać ludziom dupy.
Reply to
Kacper Perschke
) a potem bedzie Riser 100
Witaj
Dobry wybor :-) Pamietaj tylko buduj go wg. instrukcji, na prostej desce montazowej, dokladnie wywaz (poprzecznie i podluznie). W razie jakichkolwiek watpliwosci daj znac na priv.
Pozdrawiam
Alex
Reply to
rcflight
do budowy minie jeszcze troche czasu (mysle ze moze zaczne przed nowym rokiem). czy instrukcja jest w jakims ludzkim jezyku (angielski np)?
Reply to
Paweł 'filek' Fidler
bardzo sie ciesze ze bedzie po angielsku, swoja droga, nie moge w tym sklepie znalezc risera 100, jest tylko ten mniejszy. moze to wynika z mojej znajomosci niemieckiego no ale ... :) nawet te ichnie "Suche" nie dziala ze slowem Riser. moglbys zalinkowac ten model?
nie no ... az tak mi sie nie spieszy:) chociaz w goracej wodzie jestem kapany to poczekam na swojego (nawet z malzonka juz to uzgodnilem :)
uwierz mi ... probowalem przez 7 lat cos sie nauczyc ... i jakos nic z tego nie wyszlo, wole np wloski :>
Reply to
Paweł 'filek' Fidler
Tam jest taka baza danych, ze nie m oge podeslac Ci linku idz na Online Katalog, potem umruestbare Segler i tam pod numerem SIGRC62 znajdziesz duzego Risera
Pozdrawiam
Alex
Reply to
rcflight
który sprawdza i poprawia za nim coś wyslę, moje posty wyglądają tak jak widać a cztery lata nauki nie poszły za masło i kury. Przykro że nie Zrozumiałeś mojego "postu" Ja jednak latam swoimi modelami i nie tylko swoimi bo i mojego taty czy też modelami instruktora Pana Józka.Kończę tą nic nie dającą dyskusję wolę zamknąć się w modelarni i tam w spokoju w atmosferze koleżeńskiej ze starszymi kolegami ( różnica wieku ~~40-50 lat) popracować . Pozdrawiam MARCIN dla niektórych MARCINEK
Reply to
MARCIN
Marcin!
nie przejmuj się, ja tez nie rozumię tego człowieka: jak mógł się tak zachować (?) a podobno "jak się chce - to można". Jest tu wielu ludzi sympatycznych, na których możesz liczyć.
Pozdrawiam,
Tomasz (tomiiRC)
Reply to
tomii
tacie
Witaj
Nie przejmuj sie faktem, ze niektorzy ludzie maja pozamodelarskie problemy i czasem to widac w ich wypowiedziach na tej grupie. Ogolnie jestesmy tu mila, sympatyczna i skora do wspolpracy grupa i chetnie witamy kazdego milosnika latania, o czym mam nadzieje bedziesz mial okazje wielokrotnie sie przekonac. Zycze Ci wielu udanych lotow i ciekawych wypowiedzi na tej grupie
Alex
Reply to
Alex
spokojnie ... ludzie sa rozni, maja rozne nastroje. tak po prostu bywa ze jak komus cos nie pasuje to od razu wyjezdza z (i tu mozna wymieniac ...). tu atmosfera jest (o ile moge to napisac bardziej jako czytacz niz "aktywista" tej grupy) bardzo w porzadku, czasem sa dyskusje mniej na temat, ale generalnie jest w porzadku. moim zdaniem nie powinienes sie tym przejmowac. jesli zas ktos Ci przeszkadza to wrzuc go do KF (kill file) i bedzie po klopocie, to naprawde dziala. :) nos do gory, rob modele, zdawaj relacje, badz z nami.
Reply to
Paweł 'filek' Fidler