popychacze (bowdeny) z pelnych drutow.

Chialbym zrobic nieco pewneijsze bowdeny. jednym slowem chialem zastapic dwa elementy srodkowe (cienki drucik i plastikowa oslonke) jednym drutem 2mm i dopiero jego umiescic w zewnetrznej oslonce (pomaranczowej). Glownym powodem ma byc oprocz lepszej sztywnosci mozliwosc nacicia gwintow na koncu i przykreceniu bezposrednio regulowanych koncowek bowdenow. Skad wziac odpowiedni drucik? Wydaje mi sie, ze na krotsze kawalki (popychacze lotek) nadaja sie szprych rowerowe, ale nieststy gwint ma inna gestosc niz w regulowanych bowdenach (w bowdenach jest drobniejszy). Trzeba by bylo kupic tez narzynke... ale o jakich parametrach?

Reply to
sector

Witam. Takie popychacze ze szprychy rowerowej możesz stosować bez plastikowej osłonki.Oczywiście przebieg takiego popychacza musi być prostoliniowy i nie może być zbyt długi.Gwintuje się końcówki narzynką M2 Pozdrawiam Paweł S.

Reply to
pawels13

Witam.

Na bazarze od Rosjan, Białorusinów itp... Ja kupiłem komplet od M1 do M3 co 0,5 za kilka PLN.

Sebastian

Reply to
artmedia2WYTNIJTO

Ale przeciez szprychy rowerowe sa dosc ciezkie, lpiej moze drut aluminiowy ? Jest przeciez duzo lzejszy, a PA6 lub PA9 i PA11 sa baaardzo wytrzymale.

Reply to
yahu

Gdzie najlepiej o nie pytac?

Reply to
sector

Czesc Jezeli antena bedzie rownolegla do metalowych popychaczy to moze wystapic ekranowanie i zmniejszenie zasiegu. Pzdr Krzysiek

Reply to
koleszcz

Jeżeli popychacze nie będą połączone z masą galwanicznie lub przez sporą pojemność rzędu kilkunastu - kilkudziesięciu piko... to nic nie zaekranuje. Conajwyżej zmieni nieco charakterystykę "promieniowania" (celowo w cudzysłowie, bo to antena odbiorcza), i trochę poszerzy pasmo. Zasięg może w niektórych płaszczyznach się zmniejszyć ale w innych zwiększyć...

Sebastian

Reply to
artmedia2WYTNIJTO

Użytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl napisał:

zaekranuje - uwierz mi

no wlasnie, antena stanie sie po czesci kierunkowa wlasnie przez zasloniecie jakiegos kierunku

Reply to
AlexY

Dnia 2004-08-10 10:19, Użytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl napisał:

Nie zapominaj że antena ułożona w poblizu przewodnika może się w znacznym stpniu rozstroić, a zasięg z rozstrojoną anteną spada, czasem znacznie.

Reply to
Jakub Witkowski

Mocowanie bowdenow nie jest po to aby kasowac luzy w pancerzu. Niezamocowany bowden wyboczy sie (wygnie) przy dzialaniu odpowiednio duzej sily sciskajacej (sily na sterach sa wystarczajace). Jaki to bedzie mialo efekt latwo sobie dopowiedziec. Pozdrawiam, Radek

Reply to
Radek Pilski

A czy takie weglowe preciki to mozna kupic gdzies poza CSMem?

Andrzej Kowalski

Reply to
Andrzej Kowalski

Radek Pilski

No palant jestem jakich malo..... Chodzilo mi o sklepy niemodelarskie. Takie spoza branzy.

Andrzej Kowalski

Reply to
Andrzej Kowalski

Nie uwierzę, bo wiem, że nie. Może zmienić charakterystykę, ale nie ekranować.

To nie jest tak, że przez zasłonięcie. Popychacz staje się elementem anteny, może działać jak reflektor albo jak direktor. Niestety to sa takie niuanse, że praktycznie nie do przewidzenia. Nie można jednak jednoznacznie stwierdzić, że zawsze pogorszy zasięg. Ale dobra, miało być o czym innym. EOT.

Reply to
artmedia2