Tabliczki na plotach, budynkach Z, ZP, H . Odleglosc od rur ?

Witam!
Na plotach, budynkach znajduja sie metalowe tabliczki z 3 strzalkami (prawo,
lewo, dol), oznaczeniem srednicy oraz literami Z lub ZP lub H.
Pewnie niektorzy kojarza co mam na mysli... Domyslem sie, ze chodzi o
zlokalizowanie rury o okreslonej srednicy, znajdujacej sie na danej
glebokosci i odleglosci od tabliczki na ktorej te informacje sa, albo cos w
tym stylu... Wlasnie... Nie jestem pewnym czy dobrze interpretuje te
oznaczenial. Czy ktos moze mi pomoc i przyblizyc zasady odczytywania tych
tabliczek ? Jak to sie fachowo nazywa ? Moze jakis link ?
Dziekuje i pozdrawiam,
Mariusz
Reply to
Secio
Bardzo skomplikowane. Mo¿e 5 lat mia³em, jak to rozgryz³em. Spójrz wokó³ takiej tabliczki a znajdziesz w³az, studzienkê, czy inny kapsel w ziemi. Odleg³o¶æ tego obiektu od tabliczki jest na niej podana w kierunku prostopad³ym do tabliczki i równoleg³ym. Ca³a tajemnica :-) Fachowcy napewno podadz± wiêcej szczegó³ów.
konrad
Reply to
KA
Mam nadzieje, ze to nie mialo byc bardzo ironiczne :-). Ma sie rozumiec, ze to co piszesz wydaje sie oczywiste, ale wystarczalo jak mialem 5 lat :-). Teraz mam troche wiecej i chcialem zobaczyc jakies wytyczne dla in¿ynierow np. ;-). Stad pytanie.
Pzdr, Mariusz
Reply to
Secio
U¿ytkownik "Secio" <USEN snipped-for-privacy@poczta.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:cf37rt$m5e$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl... [..]
Z g³owy nie bardzo. W pracy pamiêtam jak±¶ normê dla wodoci±gów i kanalizacji, która powa¿nie jak to PN-co¶ tam podaje wymiarowanie, oznaczenia i takie tam. Pewnie gazowniki maj± swoj± normê. Numeru na pamiêæ niestety nie znam.
pozdrowionka zairazki
Reply to
zairazki