Ladowanie z zasilacza od kompa

Mam do Was pytanie, mam zasilacz od pcta, daje mi ladne stabilne 12v, ale mam tez pakiet na 12v i ladowarke ktora musi miec wyzsze napiecie zeby ladowac taki pakiet, czy probowaliscie laczyc 2 zasilacze komputerowe ze soba? Dzis probowalem zrobic 17V z wyjscia 5v i 12v, ale nie wyszlo. Moze macie jakies patenty?

Pozdrawiam, t>

Reply to
tomla

Z glebin modelarni ...

Pokukaj na forum stony

Bylo tam o przerobkach zasialczy pecetowych sporo.

MarCiu

t> Mam do Was pytanie, mam zasilacz od pcta, daje mi ladne stabilne 12v, ale t> mam tez pakiet na 12v i ladowarke ktora musi miec wyzsze napiecie zeby t> ladowac taki pakiet, czy probowaliscie laczyc 2 zasilacze komputerowe ze t> soba? Dzis probowalem zrobic 17V z wyjscia 5v i 12v, ale nie wyszlo. Moze t> macie jakies patenty?

Pozdrawiam, t>>

Reply to
Marciu11 - Viper

stronka nie dziala... ;-/

Reply to
tomla

tomla napisał(a):

Pytanie czy potrzebujesz na pewno 17V. Może wystarczy źródło niższego napięcia o sporej wydajności prądowej. Mam mikroprocesorową łądowarke Swallow Advance i chciałem zrobić do niej zasilacz sieciowy.

Wykonałem zasilacz z zastosowaniem zwykłego transformatora (toro do zasilania halogenów ~12V 200W ) mostka prostowniczego i kondensatorów. Zasilacz daje niestabilizowane 14,5V

Pzostaje kwestia jakiej mocy potrzebujesz.

Po złożeniu jak na wyściu miałem tylko pojemność 1000 uF to przy ładowaniu większymi prądami mikroprocesorowa ładowarka mogła pikami pradowymi "zdławić" zasilacz i tak obniżyć napięcie że wyłączało układ (poniżej 12V). Kupiłem kondensatory 3 szt 30000 uF (3 x 6 zł) (pewno presadziłem z pojemnościami). Połączyłem równolegle i ... układ pracuje idealnie.

PS. Czytałem gdzieś że ktoś gdzieś zamiast transformatra użył z powodzeniem "transformatora elektronicznego" do żarówek halogenowych. Jednak tu jest obawa że przy uszkodzeniu układu nie masz separacji galwanicznej i na wyjściu możesz nagle mieć spore napięcie.

Radek

Reply to
Radek W

Z glebin modelarni ...

P> Powinno byc: P> elektroda.pl - portal dla elektronika P> Miedzynarodowy portal elektroniczny udostepniajacy bogate zasoby z dziedziny P> elektroniki oraz forum dyskusyjne. P>

- 72k - 16 Sty 2006 - Kopia - Podobne strony

P> To wynik z google, bo serwis chyba nie dziala w tej chwili!? P> Generalnie duze, albo nawet bardzo duze w porównaniu z modelarskimi forum P> elektroniczne.

Dziki za poprawienie mnie. Puscilem byka. Sorry

- poprawny adres - strona dziala i jest z dziedziny elektroniki ogroooomna i bogata.

MarCiu

Reply to
Marciu11 - Viper

a tak swoja droga to moglem sie przyjrzec ze jest literowka zamiast pisac ze nie dziala... ;-/

Reply to
tomla

Tak, mozna to zrobic bez wiekszego problemu, ale wymagana jest w miare dobra wiedza elektroniczna. Skoro zadajesz takie pytanie, to mysle, ze mozesz sobie nie dac rady, ale do rzeczy: spojrz na aplikacje TL494

napiecia masz zrobiona na jednym z komparatorow wewnetrznych. Do jednego wejscia masz doprowadzone napiecia wyjsciowe przez dzielniki, a do drugiego napiecie referencyjne. Musisz zmienic wartosci dzielnika. Ja dodatkowo wypinam pozostale napiecia, ktore mnie nie interesuja i zostawiam tylko to, ktore chce pobierac z zasilacza. Bardzo wazne, zebys nie zapomnial powymieniac kondensatory elektrolityczne na wyzsze napiecie- nie zapomnij, ze podniosa sie wszystkie napiecia proporcjonalnie, wiec zamiast 5V bedzie

7,5 Na drugim komparatorze mozesz miec zrobione przeciazenie, zalezy to od typu zasilacza, bo sa rozne uklady. Wymaga to wszystko indywidualnego rozpracowania ukladow zasilacza. Poszukaj na
innych aplikacji scalaka i schematow zasilaczy. pozdr Darek_J
Reply to
Darek_J

Dziekuje bardzo za wyczerpujaca odpowiedz, zostanie ona przekazana do "ciala wykonawczego" , czyli mojego taty, ktory jest zdecydowanie bardziej biegly w tej materii odemnie ;)

Pozdrawiam, T>

Reply to
tomla

OK, jesli by byly jeszcze jakies watpliwosci to pytaj, postaram sie pomoc. Ogolnie wygodniejsze jest przerabianie zasilaczy AT, teraz juz chyba ciezko osiagalnych, niz ATX, bo w tym ostatnim scalak przetwornicy zasilany jest z przetwornicy stand-by. Nie wiem jaki masz, ale wszystko mozna przerobic, tylko ostroznie. A po przerobce testy obciazenia przeprowadzaj na jakims oporniku duzej mocy, a nie na drogiej ladowarce :) pozdr Darek_J

Reply to
Darek_J

Witam! Dnia 18-01-2006 00:40, Użytkownik tomla napisał:

Nie można łączyć wyjść +5 z +12 V . Jeśli chcesz inne napięcie z zasilacza PC to poczytaj

. W tym zasilaczu jest napięcie 13,8 V lecz po zastosowaniu diody zenera na wyższe napięcie osiągniesz swój cel. Pozdrawiam. Mariusz.

Reply to
Mariusz

Tylko niestety zasilacze AT dla niektorych ladowarek i ich zastosowan sa po prostu za slabe. Zasilacz AT 250W z trudem da 10A.

Reply to
andropow-onet

Zgadzam sie, ale dla mnie w domowych zastosowaniach to w zupelnosci wystarczy. Dodatkowo nie wykorzystujac 5V mozna ta 12 troszke bardziej dociazyc pozdr Darek_J

Reply to
Darek_J