Problem z napięciem zasilacza...

Witam wszystkich Grupowiczów po długiej przerwie spowodowanej wakacyjnym
wyjazdem! W kochanym domu już tradycyjnie powitał mnie problem... Może to
błahostka, dla człowieka znającego podstawy elektryki, ba, dla człowieka po
8 klasie, ale ja kompletnie nie znam sie na elektronice. Na dodatek jestem
pozbawiony pomocy, ponieważ wiedza Taty jest dostępna tylko przez e-mail i
telefon, a na ten pierwszy często nie ma się czasu, a drugi jest drogi.
Do rzeczy. Po przyjeździe zapragnąłem sprawdzić stan moich akku i
podłączyłem je do ładowarki ( MC-ULTRA DUO ). Pierwsze ładowanie przebiegło
bezproblemowo. Następnie wyłączyłem zasilacz ( od CB radia 13,8 V - 3/5 A ).
Po ponownym uruchomieniu zamiast pipniecia oznaczającego gotowość, ładowarka
wydała z siebie przeraźliwy pisk i wyświetliła komunikat o zbyt dużym
napięciu akumulatora zasilającego ( w tym przypadku zasilacza ).
Pytanie brzmi co z tym teraz zrobić? Zasilana z akku samochodowego działa
normalnie. Może to minimalny skok napięcia do 14V i to jest granica pracy
Mc-Ultra Duo? Jak obniżyć napięcie? Może istnieje jakiś prosty sposób, bez
zaawansowanych schematów ? Z góry dziękuję za pomoc!
Reply to
Maciej Kujawa