Regulator i silnik do zasilacza z sieci , mozna ?

Witam ,
Nabylem silnik bezszczotkowy Keda oraz regler 25A mag 8 , chce przestestowac go i mam takie pytanie , czy zamiast podłączac regler do pakietu z NIMH , moge
podłaczyc regler do zasilacza który jest normalnie zasilany z sieci ?? jego dane to max napiecie 12V (mozna mniejsze bo jest to regulowane i 1 A... czy takie podlaczenie skonczy sie pożarem ?
Pozdrawiam ,Maciek

Maciej B. + pisze:

W sieci jest prad zmienny ... a regle sa na prad staly, jedynie co mi sie nasuwa to prostownik, ale i tak moze byc ciezko. W kazdym razie zasilacz to zly pomysl.

Oczywiście, że taki zasilacz daje prąd stały - więc można byłoby podłączyć ESC do niego, pod warunkiem, że pobierałby nie więcej niż 1A. Silnik, który jest używany z regulatorem 25A to na pewno więcej niż 1A więc odpowiedź brzmi - nie podłączaj.
Pozdrawiam, Szymon

Szymon Bartuś pisze:

Zalezy jaki zasilacz... wogole to mialem w glowie co innego. Racja, jezeli to tranformatorowka z jakas dioda to taa.
Ogolnie to sobie kojazylem jeden z moich kaprysnych zasilaczy ktory byl bez diody albo mostka na samym trafo, nie zakrecil nawet szczotka.
I tak jak pisal Remigiusz mozna wziasc zasilacz od kompa, tylko warto jeszcze obciazyc czyms 5 voltowa nitke. Wtedy da pelne napiecie.

Zależy od zasilacza, ja mam taki co ma stabilizację na wszystkich wyjściach i obciążanie 5V nie jest potrzebne..
zbyszek
Maciej B. + pisze:

Z braku laku możesz spróbować przetestować w ten sposób, ale silnik bez obciążenia śmigłem i nie dawaj maksymalnych obrotów - zasilacz będzie miał za małą wydajność prądową jak dasz pełny gaz to napięcie spadnie, silnik pewnie stanie, powolutku zwiększaj obroty, jak silnik zacznie się kręcić to test możesz uznać za zakończony.
> czy takie podlaczenie skonczy sie pożarem ?
Trochę za mało mocy na pożar - zaledwie kilkanaście wat mocy z zasilacza. Ja testowałem silnik jako źródła napięcia używając zasilacza ATX o wydajności 16 A na 12 V w sposób który opisałem, bez żadnych niespodzianek.
pozdrawiam
Remigiusz Żukowski
Mozesz dać dowolny zasilacz pradu stałego o wydajnosci pradowej ok 10 A bo nie sadzę aby silnik tej klasy wzioł wiecej prądu na biegu jałowym jest jedno ale :czy napiecie z tego zasilacza jest dobrze wyfiltrowane czy nie pojawiają sie na jego wyjsciu jakies składowe zmienne które mogą przyczynic sie do utraty sprawnosci tego regla.Takie przypadki były opisywane na forach a dotyczyło to głownie stosowania zasilaczy impulsowych pochodzących od komputerów tak że uwazaj aby nie narobic sobie strat