Pierwszy silnik z CD

Witam
Dzisiaj, przed mniej wiêcej godzin± przewin±³em swój pierwszy silnik z CD i
nawet dzia³a !!! Maj± racjê Ci, którzy twierdz±, ¿e nie jest to takie
skomplikowane. Silnik jest na panewce i na razie ma oryginalny magnes. Mam
jednak pytanie do znawców tematu, co mo¿e byæ przyczyn± takiego zachowania:
czasami przy szybkim dodaniu gazu gwa³townie spadaj± obroty, pomaga zdjêcie
gazu i ponowne dodanie.
Pozdr
Krzysiek
Reply to
Krzysiek
Witaj
Gratulacje!!! Zjawisko, ktore opisujesz jest normalne i wystepuje w przypadku uzywania oryginalnych magnesow. Po prostu impulsy sterujace (napiecie) generowane w uzwojeniach podczas ruchu obrotow rotora (kazdy silnik 3 fazowy dziala jednoczesnioe jak generator - co wykorzystuje regler zasilajac 2 fazy i "sluchajac" trzeciej. Przy szybkich nobrotach te sygnaly sa zbyt slabe i regler sie gubi. Po wymiAnie na neodymki problem znikn ie. Na dalsza dyskusje zapraszam na
na forum jest pare dzialow w ktorych kazdy moze postowac po zarejestrowaniu sie, a w ogole mozesz rozwazyc przystapienie do naszej paczki Latania na Luzie :-)
Pozdrawiam i zycze wielu udanych eksperymentow
Alex
Reply to
rcflight
Z glebin modelarni ...
K> Witam K> Dzisiaj, przed mniej więcej godziną przewinąłem swój pierwszy silnik z CD i K> nawet działa !!! Mają rację Ci, którzy twierdzą, że nie jest to takie K> skomplikowane. Silnik jest na panewce i na razie ma oryginalny magnes. Mam K> jednak pytanie do znawców tematu, co może być przyczyną takiego zachowania: K> czasami przy szybkim dodaniu gazu gwałtownie spadają obroty, pomaga zdjęcie K> gazu i ponowne dodanie. K> Pozdr K> Krzysiek
Witaka. Przerabialem to samo i zreszta nie tylko ja :) Przyczyna jest slabe pole magnetyczne. Czyli wymiana magnesow pomoze na te bolaczke. Polecam Przejzenie forum Alexa. Tam o tym problemie bylo pisane.
Pozdrawiam MarCiu
Reply to
Marciu11 - Viper
U¿ytkownik "Marciu11 - Viper" snipped-for-privacy@o2.pl napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@o2.pl...
Dziêki. Dok³adnie przegl±da³em stronê Alexa ale do forum nie zagl±dn±³em. Przyznajê, mój b³±d. Teraz ju¿ przynajmniej wiem, ¿e to magnesy. Pozdr Krzysiek
Reply to
Krzysiek