Pierwszy silnik z CD

Witaj

Gratulacje!!! Zjawisko, ktore opisujesz jest normalne i wystepuje w przypadku uzywania oryginalnych magnesow. Po prostu impulsy sterujace (napiecie) generowane w uzwojeniach podczas ruchu obrotow rotora (kazdy silnik 3 fazowy dziala jednoczesnioe jak generator - co wykorzystuje regler zasilajac 2 fazy i "sluchajac" trzeciej. Przy szybkich nobrotach te sygnaly sa zbyt slabe i regler sie gubi. Po wymiAnie na neodymki problem znikn ie. Na dalsza dyskusje zapraszam na

na forum jest pare dzialow w ktorych kazdy moze postowac po zarejestrowaniu sie, a w ogole mozesz rozwazyc przystapienie do naszej paczki Latania na Luzie :-)

Pozdrawiam i zycze wielu udanych eksperymentow

Alex

Reply to
rcflight

Z glebin modelarni ...

K> Witam K> Dzisiaj, przed mniej więcej godziną przewinąłem swój pierwszy silnik z CD i K> nawet działa !!! Mają rację Ci, którzy twierdzą, że nie jest to takie K> skomplikowane. Silnik jest na panewce i na razie ma oryginalny magnes. Mam K> jednak pytanie do znawców tematu, co może być przyczyną takiego zachowania: K> czasami przy szybkim dodaniu gazu gwałtownie spadają obroty, pomaga zdjęcie K> gazu i ponowne dodanie. K> Pozdr K> Krzysiek

Witaka. Przerabialem to samo i zreszta nie tylko ja :) Przyczyna jest slabe pole magnetyczne. Czyli wymiana magnesow pomoze na te bolaczke. Polecam Przejzenie forum Alexa. Tam o tym problemie bylo pisane.

Pozdrawiam MarCiu

Reply to
Marciu11 - Viper